Maždaug pusę dviejų rugpjūčio 10-osios naktį, virtualaus asistento paslaugas teikusi kompanija „Zirtual“ visiems savo 400 darbuotojų išsiuntinėjo elektroninį laišką, kuriame informavo, kad stabdo savo veiklą, ir sprendimas įsigalioja nedelsiant.

Vėliau kompanijos klientai buvo informuoti, kad bendrovė „stabdo veiklą“ esą dėl savo struktūros reorganizavimo.

Tokia naujiena sukėlė tikrą šoką, nes nebuvo jokių perspėjančių ženklų, kad kažkas yra negerai, „The Business Insider“ sakė keli buvę kompanijos darbuotojai.

Su bendrovės vadove Maren Kate Donovan leidiniui susisiekti nepavyko.

Viskas atrodė normalu...

Dar likus dvylikai valandų iki šokiruojančios žinios „Zirtual“ dirbo įprastai, sudarinėjo sutartis su naujais klientais ir ėmė pinigus. O kompanijos vadovė ir viena įkūrėjų M. K. Donovan dar prieš kelias savaites žurnalui „Fortune“ kalbėjo apie būtinybę verslui būti skaidriam pokyčių metu ir suteikti darbuotojams laiko prisitaikyti.

Tačiau „Zirtual“ savo darbuotojams išplatintą elektroninį laišką galima pavadinti ne perspėjimu, o durų užtrenkimu prieš pat nosį. Žmonės teigia pasijutę išduoti ir neparengti tokiai naujienai, sakė viena buvusių kompanijos darbuotojų.

„Atsibudau ryte ir maniau, kad bus įprastas pirmadienis. Galvojau, kad atsikelsiu, išgersiu kavos ir kaip kas rytą susiskambinsiu su savo klientu“, – pasakojo pustrečių metų kompanijoje „Zirtual“ išdirbusi Carol Murrah.

Tačiau apie kompanijos uždarymą ji sužinojo ne iš jau minėto laiško, o iš savo kliento tuo metu, kai mėgino įsijungti savo kompiuterį ir pamatė, kad prisijungimas yra užblokuotas.

Augo per greitai?

Buvę kompanijos darbuotojai leidiniui „The Business Insider“ pasakojo, kad „Zirtual“ augo kosminiu greičiu ir per pirmų 18 mėnesių jos darbuotojų skaičius padidėjo nuo maždaug 150 iki 400.

„Tačiau pastaraisiais mėnesiais darbo tempas gerokai sulėtėjo, – pasakojo C. Murrah. – Mes buvome gana sutrikę dėl to. Klientai paslaugų neatsisakinėjo. Niekas mums nesakė, kad kažkas yra negerai.“

Darbuotojai manė, kad kompanijos kreivė tik kils į viršų. Kas mėnesį kompanijos vadovės siųstuose elektroniniuose laiškuose (kuriuos darbuotojai juokais vadino „kreipimusi į tautą“) nieko nebuvo užsimenama apie kokias nors problemas ir net buvo kalbų apie planus valandinį darbo užmokestį didinti nuo 11 iki 15 JAV dolerių.

„Mes manėme, kad bus tik augimas“, – sakė nuo vasario kompanijoje dirbęs Daniellis Wellsas.

Kas kyla aukštyn turi leistis žemyn

Vis dar neaišku, kodėl „Zirtual“ nutraukė veiklą, tačiau aišku, kad tai buvo padaryta paskubomis.
Savo veiklą kompanija pradėjo siūlydama neribotas asmeninio virtualaus asistento pareigas vos už 99 JAV dolerius per mėnesį. Net pati kompanijos vadovė vieno interviu metu pripažino, kad toks verslo modelis nėra tvarus. Manoma, kad būtent tai ir pražudė bendrovė.

Ir nors kai kas dar tikisi, kad kompanija atsigaus, dauguma bendrovės darbuotojai vis dar neatsigauna po šokiruojančios žinios, jog darbo jie nebeturi. Žmonės susikūrė grupę „Facebook'e“, kad galėtų dalintis bet kokią gauta informacija. Jie net nėra tikri, kad gaus savo paskutinį atlyginimą. Taip pat lieka daug neišspręstų klausimų, susijusių su sveikatos draudimu ir kitais dalykais.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (120)