Dėl savo išradimų metę darbą žmonės daugeliui gali pasirodyti visiški bepročiai. Tačiau būtent šie žmonės pasaulį veda į priekį – tobulina technologijas, lengvina žmonių gyvenimus. DELFI siūlo išskirtinį interviu su britų išradėju, kuris savo idėja tikisi pakeisti visų dviračių mėgėjų gyvenimą.
Stephenas Brittas
© Organizatorių nuotr.

Išradėją Stepheną Brittą Lietuvos žiūrovai galės išvysti rugsėjo mėnesį prasidedančioje „Viasat Explorer“ laidoje „Kaip tapti išradėju milijonieriumi“. Vyras pripažįsta - didžiąją dalį laiko praleidžia prie savo išradimo. Darbą dėl savo idėjos metė prieš trejus metus. O šeima, kuriai trūksta šeimos galvos dėmesio, ne visada tuo patenkinta.

S. Brittas tiki savo sėkme ir žada vieną dieną į prekybą paleisti įkraunamus dviračio pedalus, kurie leis minti į kalnus ir pakalnes su šypsena.

Britas tiki, kad galimybę tapti milijonieriumi išradėju jis turi, tačiau laukia ilgas ir sunkus darbas.

Išradėjas iš širdies

Interviu telefonu su DELFI S. Brittas pasakojo, kad išradimo idėja kilo, kaip ir daugeliui, iš asmeninės patirties.

„Dirbau universitete ir gyvenau maždaug 4 km nuo jo. Kasdien su dviračiu keliaudavau į ir iš darbo. Vėliau vedžiau ir išsikrausčiau apie 30 km nuo buvusių namų. Prie naujų namų prasidėjo viaduko statybos virš geležinkelio ir buvo pranešta, kad viešojo transporto sutrikimai tęsis daugiau nei 1,5 metų. Pagalvojau - kaip būtų smagu į darbą vėl važiuoti dviračiu, bet atstumas į abi puses būtų apie 60 km”, - pasakojo vyras.

Stepheno Britto išradimas
Stepheno Britto išradimas
© Organizatorių nuotr.

Norėdamas į darbą keliauti dviračiu britas pradėjo domėtis elektriniais dviračiais, tačiau jie vyrui pasirodė pakankamai sunkūs ir nepakankamai funkcionalūs, norint vežtis vaikus.

„Kažkada žaidžiau su pedalais, kurie švietė minant. Staiga man kilo mintis: jei pedalais sukant veleną galima gauti energiją švieselėms šviesti, kodėl nebūtų galima įtaisyti į pedalus baterijos, kuri padėtų varikliukui sukti veleną“, - prisiminė pašnekovas.

Tai nebuvo pirmoji mintis pradėti dirbti prie išradimų. Britas pasakojo, kad jo šeimoje buvo nuolat kažkas gaminama, todėl ir jam kildavo įvairių idėjų: tai - naujoviška palapinė, tai - šiuolaikiškas čiužinys poilsiui gamtoje. Vyras taip pat nuolat pats gamina žaislus vaikams, sodo baldus.

„Jei manęs, kai buvau 7 metų, būtų paklausę, kuo norėčiau būti užaugęs, būčiau pasakęs – išradėju. Kai patenki į mokyklą, supranti, kad tokios specialybės nėra: turi mokytis inžineriją, matematiką. Bet giliai širdyje visada buvau išradėjas. Ir pagaliau kilo ta idėja, kuriai turėjau ir reikiamus įgūdžius, ir žinių“, - kalbėjo pašnekovas.

Pasinaudojo atsuktuvų mechanizmais

Stepheno Britto išradimas
Stepheno Britto išradimas
© Organizatorių nuotr.

Supratęs, kad elektriniai pedalai yra ta idėja, kuri pakeis jo gyvenimą, vyras pradėjo kurti prototipą. Visų pirma, išradėjas dairėsi, kurie jau esantys prietaisai galėtų pasitarnauti kuriant naują produktą. Tam labiausiai tiko elektriniai atsuktuvai. Kelis tokius įrankius nusipirkęs, inžinieriaus išsilavinimą turintis vyras pradėjo juos ardyti ir konstruoti pirmuosius pedalus.

„Tai buvo medžio gabalas su atsuktuvo mechanizmu, kuris veikia su baterija. Dabar jau pedalai daug geriau atrodo“, - pripažino milijonieriumi panorėjęs tapti britas.

Vystyti savo projektą paskatino ir iš vieno britų banko gauta 50 tūkst. svarų (apie 200 tūkst. Lt) paskata, laimėjus idėjų konkursą. Dar labiau užsidegęs jaučiasi S. Brittas ir po laidos „ Kaip tapti išradėju milijonieriumi“. Vyras gavo daug patarimų, kaip užsidirbti iš savo išradimo pinigų.

„Žinoma, pradinė išradimo mintis buvo išspręsti savo paties problemą. Tam turiu tam reikiamą išsilavinimą, ilgus metus dirbau inžinerijos srityje. Idėja pasirodė įdomi ir praktiška. Kitos idėjos kartais būna originalios, bet sunkiai įgyvendinamos“, - kalbėjo S. Brittas.

Vyras pasakojo, kad elektriniais pedalais jau yra susidomėjęs vienas Didžiosios Britanijos universitetas, kuris nori idėją pagrįsti ir tobulinti moksliniais tyrimais, bei viena transporto kompanija.

Britai nėra geriausi dviračių draugai

Nors išradėjo kūrinys toliau vystomas ir laukia pasirodymo parduotuvių lentynose, vyrui teks gerai padirbėti su pardavimais ir rinkų pasirinkimu. S. Brittas pripažįsta - dviračiai nėra labai mylimi britų.

„Didžiojoje Britanijoje gal tik 2-3 proc. gyventojų nuolat naudojasi dviračiais. Tačiau populiarumas po truputį auga. Be to, po olimpinių žaidynių Londone ir „Tour de France“ britų pergalės tikiu, kad dviračiais važinės vis daugiau žmonių“, - vylėsi pašnekovas.

S. Brittas taip pat pasakojo, kad dviratininkų daugiau į kelius ištrauktų ir geresnė infrastruktūra. Nors per dešimt paskutinių metų šalyje padaryta daug pakeitimų, nutiesta ir sutvarkyta daug dviračių takų, vis dėl to tokios dviratininkų kultūros kaip Olandijoje ar Vokietijoje Didžiojoje Britanijoje dar nėra.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prieš Davoso forumą Prancūzijoje renkasi 140 užsienio bendrovių vadovų (3)

Beveik 140 įmonių vadovų iš viso pasaulio pirmadienį renkasi Versalio rūmuose netoli Paryžiaus...

„Coca-Cola“ kelia ambicingus perdirbimo tikslus

Jungtinių Valstijų gėrimų pramonės milžinė „ Coca-Cola “ pradeda kampaniją, kuria...

Susipliekė dėl lengvesnio užsieniečių įdarbinimo (201)

Ką daryti, kad kai kurių specialybių darbuotojų Lietuvoje netruktų – didinti atlyginimus ir...

Traukiasi bendrovės „Malsena Plius“ vadovas Aldas Baltutis (1)

Abipusiu šalių susitarimu iš UAB „ Malsena Plius“ vadovo pareigų pasitraukia Aldas Baltutis....

Pažadas duotas: už alkoholio reklamos pažeidimus baudos bus vėliau (9)

Kontrolieriams nustačius alkoholio reklamos pažeidimų, alkoholiu prekiaujančios įmonės kol kas...

Top naujienos

Baikerio Kilkaus nužudymu įtariamas Baltrūnas griebėsi naujos taktikos (333)

Prieš daugiau kaip tris mėnesius mįslingai dingusio baikerio Aivaro Kilkaus tyčiniu nužudymu...

Papasakojo, kas Kaune dedasi vakarais: be dujų balionėlio į gatvę nekelia kojos (357)

„Apie 22 val. laukiau autobuso ir telefonu kalbėjau su drauge. Stotelėje sėdėjęs aiškiai...

Kaip buvo „taisoma“ nomenklatūrininkų sveikata (147)

Dažnas vyresnio amžiaus skaitytojas atsimena sovietmečiu sklidusius gandus apie tai, kad įtakingus...

Nesušalkite! 6 pozos, tinkamos seksui po antklode (32)

Neatsisakykite meilės žaidimų vien dėl to, kad kambaryje yra vėsu.

Gyvai / Lemtingasis 13-asis Dakaro etapas: lietuviai nesiruošia sudėti ginklų Vanagas turėjo techninių problemų (344)

Paprastai 13-asis Dakaro ralio etapas vadinamas lemtinguoju, mat jame sportininkai galutinai...

Brolių Ballų vardu reklamuoja šakočius (47)

Kai buvo paskelbta, kad į Lietuvą atvyks krepšininkų Ballų šeima, netruko pasipilti prognozės,...

Jaunieji žalgiriečiai Eurolygos atrankoje latviams atseikėjo 107 taškus (3)

Eurolygos jaunimo atrankos turnyro A grupės antrose rungtynėse Kaune „Žalgirio“ dubleriai...

Šie specialistai taps aukso vertės (279)

Pastarąjį pusmetį įsibėgėjusios intensyvios diskusijos apie idėjas, kurios į Lietuvą...

Sugalvojo, kaip pagauti nesilaikančius kelio ženklo vairuotojus (48)

Kėdainiuose Didžiosios gatvės atkarpoje nuo Senosios gatvės iki Didžiosios Rinkos aikštės...

Tragiška avarija prie įvažiavimo į Kelmę: sužaloti 5 žmonės, vienas jų mirė ligoninėje (21)

Penktadienį, apie 16.50 val., Kelmės r., kelyje Šiauliai-Kelmė, prie pat įvažiavimo į Kelmę,...