Projekto 1K.lt paskyroje teigiama: „Ir kaip jums tai patinka?? Lietuvoje vienas „Vytauto“ butelis jau kainuoja beveik du eurus, o Airijos parduotuvėse - trys euro centai. REIKIA EMIGRUOTI IŠ LIETUVOS - BUS PIGIAU GYVENTI, NES ČIA LIKO VIENI VAGYS. DALINKITĖS“.

Kaip DELFI sakė vienas 1K.lt įkūrėjų komikas Olegas Šurajevas, visa šio projekto veikla susijusi su panašiomis „provokatyviomis naujienomis“.

„Pagrindinis tikslas – būti pramoginiu žiniasklaidos produktu. Tačiau mes taip pat siekiame, kad žmonės į informaciją pažiūrėtų iš šono ir pradėtų tikrinti šaltinius“, – sakė jis.

Savo ruožtu Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto (TSPMI) dėstytojas, informacinių karų ekspertas Nerijus Maliukevičius komentavo, kad tokį ažiotažą sukėlusi nuotrauka gali turėti ir teigiamų pasekmių.

„Manau, kad šis atvejis nėra nepateisinamas. Jis sukelia ažiotažą ir tuos pačius įrašu pasidalijusius žmones sugėdina. Sugėdintas žmogus kitą kartą atidžiau žiūrės ir tikrins tai, kuo dalijasi savo paskyroje“, – sakė jis.

Vienas iš būdų

N. Maliukevičius svarstė, kad yra įvairiausių būdų gyventojų informaciniam atsparumui ugdyti.

„Ar tai būtų Rusijos propaganda, ar kokie nors įrašai, kuriais siekiama sukelti pasipiktinimą situacija Lietuvoje. Manau, kad galima žmones išmokyti bent jau skaityti, galvoti, ką platina. Vienas iš būdų yra toks sarkastiškas, kvailumą parodantis“, – sakė VU TSPMI dėstytojas.

„Kitas būdas yra šnekėti, mokyti, pavyzdžiui, nuo vyresnių klasių mokykloje, apie tai, kas yra informacija socialiniuose tinkluose, kaip klaidinanti informacija ten plinta“, – pridūrė jis.

N. Maliukevičiaus vertinimu, O. Šurajevo pasirinktas parodijos žanras taip pat atkreipia dėmesį į problemą, tik savaip.

Ugdo kritinį mąstymą

O. Šurajevas sutiko, kad 1K.lt gali prisidėti prie gyventojų kritinio mąstymo ugdymo.

„Mes nuo pat pradžių bandome triggerinti (angl. iššaukti reakciją – DELFI) žmones, kad jie po galais pradėtų mąstyti. Tačiau čia yra daug sudedamųjų dalių, pavyzdžiui, ir abstraktaus humoro suvokimas.

Nes būna, kad žmogus sako, kad jam nejuokinga ir viskas. Užsispiria ir negali išsilaisvinti iš savo vidinių ribų. Jam atrodo, kad viskas turi būti juokinga pagal jį.

Tačiau reikia pripažinti, kad jo įsivaizdavimas apie humorą nėra etalonas. Tai pas mus yra abstraktaus, absurdiško humoro, kurio nereikia priimti racionaliai“, – kalbėjo jis.

Po nuotraukos apie mineralinio vandens kainas O. Šurajevas savo paskyroje paskelbė 9 min. vaizdo įrašą, kuriame išsamiau išdėstė savo motyvus.

Internetinėje parduotuvėje „Barbora“ nurodoma, kad 1,5 litro mineralinio vandens „Vytautas“ kainuoja 0,64 euro.

Reaguoja labai emociškai

„Vytauto“ prekės ženklą valdančių „Birštono mineralinių vandenų“ valdybos pirmininkas Norbertas Pranckus DELFI sakė, kad prekių kainos Lietuvoje yra labai aktuali tema.

„Kainos kyla turbūt greičiau nei pajamos ir tai parodo, kad žmonės labai emociškai reaguoja į tokius dalykus“, – apie 1K.lt įrašą sakė jis.

„Jei apie tave diskutuoja, reiškia, tu esi. Yra tokia mintis“, – taip prekės ženklo „Vytautas“ panaudojimą įvertino jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (374)