aA
Nuo kitų metų planuojamas įvesti automobilių taršos mokestis šalies biudžetą pirmaisiais metais papildytų 10-15 mln. eurų, vėliau ši suma galėtų siekti iki 100 mln. eurų, sako aplinkos ministras.
Kęstutis Mažeika
Kęstutis Mažeika
© DELFI / Domantas Pipas

„10-15 mln. eurų (...). Paskui didėtų, nes tų automobilių skaičius didėtų. Pati didžiausia suma prasideda jau po 5 metų, iki 100 mln. gali siekti“, – BNS sakė Kęstutis Mažeika.

Jo teigimu, dėl mokesčio dydžio kol kas nėra apsispręsta, tačiau preliminariai siūloma, kad už daugiau nei 130 gramų CO2 kilometrui išmetančius automobilius reikėtų mokėti 20 eurų per metus, o viršijus šį rodiklį, būtų taikomas koeficientas, tačiau dėl jo dar nėra apsispręsta.

„Dar nėra apibrėžta, bet modeliuojame ir žiūrime, kad tai būtų kuo efektyviau ir kad tai žmones paskatintų, o nebūtų kažkokia papildoma nereikšminga minimali rinkliava, kuri nesuteikia motyvacijos pasirinkime“, – teigė K. Mažeika.

Planuojama, kad apmokestinti bus naujai į Lietuvą įvežami automobiliai, kurie pagal gamyklinius parametrus išmeta virš 130 gramų CO2 kilometrui, tačiau K. Mažeika sako, kad šis rodiklis dar gali būti padidintas, jei tam bus politinės valios.

Pasak ministro, iš mokesčio gautomis pajamomis būtų finansiškai skatinama pirkti mažiau taršius automobilius.

Vyriausybės balandį patvirtintame Nacionaliniame oro taršos plane numatoma, kad paskata vienam žmogui galėtų siekti 1000 eurų, o iš viso tam iki 2021 metų būtų skirta 30 mln. eurų.

„Dabar svarbu įvertinti, kaip tas mechanizmas veiks, koks bus susidomėjimas, o tada galėsime pratęsti ir galbūt netgi ateityje padidinti iš sumokamo taršos mokesčio“, – sakė ministras.

Anot jo, jei priemonė pasirodys neveiksminga, bus ieškoma kitų būdų, kaip paskatinti žmones persėsti į mažiau taršius automobilius.

„Tada galbūt yra galimybė skatinti kompensuojant PVM, arba diegti elektromobilių pakrovimo stoteles, kad būtų patogu plėsti tinklą. Tų priemonių yra įvairių“, – sakė K. Mažeika.

K. Mažeika BNS teigė, kad taršos mokesčio projektas Seimui bus pateiktas kartu su kitų metų biudžeto projektu.

Premjeras Saulius Skvernelis liepą pareiškė, jog mokestis bus įvestas nuo 2020 metų.

Tarptautinės organizacijos ne vienerius metus Lietuvai siūlo įvesti taršių transporto priemonių mokesčius.

BNS
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(184 žmonės įvertino)
2.1685

Armonaitė – apie pandemijos valdymą: Lietuvai nereikia grįžti prie didesnių ribojimų (115)

Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė anksčiau išsakytos pozicijos nekeičia net...

Airija gaus 920 mln. eurų iš ES fondų „Brexito" poveikiui sušvelninti (1)

Airija gaus 920 mln. eurų iš Europos Sąjungos fondo, skirto sušvelninti Jungtinės...

„Auga Group“ prašo išbraukti jos akcijas iš Varšuvos biržos (1)

Verslininko Kęstučio Juščiaus netiesiogiai kontroliuojama viena didžiausių Baltijos šalyse...

„Solet“ atleidžia beveik visus darbuotojus (13)

Saulės elementų gamybos ir prekybos įmonė „Solet“ apie atleidimą įspėjo beveik visus – 12...

Armonaitė neišsižada idėjos taikyti lengvatą reinvestuojamam pelnui: galima įvedinėti pakopomis (1)

Laisvės partijos pirmininkė Aušrinė Armonaitė , nepaisant koalicijos partnerių abejonių,...

Top naujienos

D+ DELFI; Nick Wadhams; Marc Champion, Alberto Nardelli, Jennifer Jacobs

Šaltiniai: Kuleba su Blinkenu Lavrovą „pastatė į vietą“ Rusijos veiksmų laiką gali nulemti netikėtas veiksnys (5)

JAV valstybės sekretorius Antony Blinkenas ir Rusijos užsienio reikalų ministras Sergejus...

Čaplinskas – apie omikron atmainą: virusas mutuoja kaip pagal vadovėlį (128)

Tiek Europoje tiek Jungtinėse Valstijose daugėjant naujų patvirtintų omikron atmainos atvejų...

Žiema parodys tikrą savo veidą – paspaus net 21 laipsnio šaltis (6)

Aukšto atmosferos slėgio sūkurys į Lietuvą atnešė žiemišką šaltį. Po šaltos antradienio...

Neuromokslininkė paaiškino, kodėl netikri prisiminimai pakeičia tikruosius ir kaip galime perrašyti savo praeitį (33)

Ar kada nors esate atsidūrę tokioje situacijoje, kai prisimenant tam tikrą įvykį iš praeities,...

Neįtikėtina: permainingame mače Kėdainiuose – 42-ejų Lukauskio karjeros rezultatyvumo rekordas (32)

Mindaugas Lukauskis per du su puse kėlinio surinko 25 taškus ir iš viso pelnęs 33 taškus...

Augant įtampai dėl Ukrainos – JAV pažadas Rytų Europai (127)

Vienas aukšto rango JAV pareigūnas pirmadienį sakė, kad Vašingtonas pateiktų „teigiamą...

D+Agnė Keizikienė

Urologas Balys Dainys – apie varpos dydį: koks yra vidutinis, o koks – gerokai per mažas? (5)

Visais laikais vyriško pasididžiavimo ilgis buvo jautri tema. Ne vienas paauglys gali prisiminti,...

Seimas svarsto kelias Širinskienės pasitraukimo iš LVŽS versijas: prabilo apie gudrų planą prieš Skvernelį (58)

Vienai iš aktyviausių „valstiečių“ vėliavnešių Agnei Širinskienei paskelbus apie...

Armonaitė – apie pandemijos valdymą: Lietuvai nereikia grįžti prie didesnių ribojimų (115)

Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė anksčiau išsakytos pozicijos nekeičia net...

D+Giedrius Petkevičius/Sausuolis

Tikrasis karo veidas: kokioje padėtyje reikėjo būti, kad pasaulis myriop pasiustų tūkstančius vaikų-karių

Kuomet įsivaizduojame karo veiksmus, vaizduotė dažniausiai „piešia“ rūsčius raumeningus...