aA
Pernai „Lietuvos dujų“ surengto aukciono metu bendra parduodamų transporto priemonių vertė sumažėjo penktadaliu, rodo DELFI gauti duomenys. Tačiau atskirų automobilių kainos ir jų naujieji savininkai lieka paslaptyje.
© DELFI nuotr.

DELFI redakcija gavo anoniminį patarimą pasidomėti valstybės valdomų įmonių „Lietuvos dujos“ ir „Lesto” sujungimu į „Energijos skirstymo operatorių“. Esą išparduodant nereikalingą turtą, pavyzdžiui, automobilius, iš tiesų buvo remiamasi ne rinkos kainomis ir juos išsidalino buvę „Lietuvos dujų“ vadovai bei jų artimieji.

Tačiau gauti šią informaciją nėra taip paprasta kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio. Pavyko išsiaiškinti, kad apie aukcioną žinojo ribotas asmenų ratas, o kai kurie automobiliai parduoti už mažesnę nei rinkos kainą.

Iš pirmo karto nenupirko

Kelių 2015 metais vykusių aukcionų metu „Lietuvos dujos“ iš viso pardavė 75 automobilius. Bendros transporto priemonių pardavimo pajamos sudarė 384,395 tūkst. eurų.

Tai yra 107,467 tūkst. eurų arba 22 proc. mažiau nei pirmojo aukciono metu skelbtų pirminių kainų suma, kuri buvo 491,862 tūkst. eurų.

Kaip nurodoma DELFI gautame dokumente, pirminės automobilių kainos nustatytos remiantis leidinio „Emprekis“ rekomenduojamomis rinkos kainomis.

Kaip aiškino „Lietuvos energijos“, kuri organizavo „Lietuvos dujų“ ir „Lesto“ susijungimą, Korporatyvinės komunikacijos tarnybos direktorė Ernesta Dapkienė, automobilių kainos krito, nes jų nenupirko iš pirmo karto.

„Buvo keli aukcionai, nes iš pirmo karto nepavyko parduoti nereikalingas transporto priemones. Turtas, kaip nereikalingas įmonės veikloje, buvo parduotas aukščiausią kainą pasiūliusiam pirkėjui. Tuo atveju, jei per pirmą pardavimo ratą klientų susidomėjimo nebuvo, tuomet kaina buvo mažinama (tam buvo sudaryta pardavimo komisija).

Taip veikia visi aukcionai. Sandorio sudarymu nustatyta kaina yra ta kaina, kurią sutiko mokėti pirkėjai tuo metu“, – sakė ji.

Kaip slapta tapo vieša

Tiesa E. Dapkienė iš pradžių DELFI atsakė, kad informacijos apie tai, kas ir už kiek įsigijo transporto priemones pateikti negalės, nes pirkimo-pardavimo sandoriai yra komercinio pobūdžio ir norint atskleisti informaciją, „Lietuvos energijai“ reikėtų gauti kitų šalių sutikimą.

DELFI paprašius, kad duomenis apie valstybės valdomos įmonės iš parduoto turto gautas pajamas E. Dapkienė galėtų nurodyti be jį įsigijusiųjų tapatybių, ji atskleidė šiek tiek daugiau informacijos.

„Tarp parduotų automobilių – limuzino klasės automobilis Audi A6, prabangūs visureigiai BMW X5, Mitsubishi Outlander ir Mitsubishi Pajero bei kitos transporto priemonės. Įmonių grupėje naudojamės tik ekonominės klasės automobiliais, todėl prabangūs, brangiai išlaikomi ir nenaudojami automobiliai buvo parduoti“, – laiške rašė ji.

Tačiau pridūrė, kad detalesnės informacijos apie įvykusius sandorius negali suteikti, nes tuometinė „Lietuvos dujų“ Parduodamo turto aukcionų rengimo tvarka numato, jog informacija, susijusi su aukciono laimėtoju, yra konfidenciali.

Tuomet DELFI paprašė atsiųsti minimą aukcionų rengimo tvarką.

O joje nurodoma, kad: „Pardavėjas, konkurso dalyviai negali atskleisti dalyvių pateiktų konkursui pasiūlymų ir Objekto pirkimo-pardavimo sutarčių informacijos tretiesiems asmenims“.

Dokumente taip pat minimas skelbimas „Lietuvos dujų“ interneto svetainėje, kuri šiuo metu jau nebeveikia.

Adresu www.lietuvosdujos.lt aukciono dalyviai galėjo sužinoti parduodamų automobilių sąrašą ir jų pradines kainas. Taigi, dar visai neseniai ši informacija buvo prieinama viešai, tačiau E. Dapkienė ankstesnių susirašinėjimų metu DELFI jos nepateikė.

Prieš tai minėtą 75 automobilių sąrašą ir pradines jų kainas „Lietuvos energijos“ Korporatyvinės komunikacijos tarnybos direktorė atsiuntė tik po to, kai DELFI kreipėsi į Finansų ministeriją, kuri valdo 100 proc. „Lietuvos energijos“ akcijų.

3 tūkst. eurų pigiau

Galiausiai pašnekovė sutiko nurodyti ir atskirų automobilių pardavimo kainas.

Pavyzdžiui, 3 metų amžiaus, 56 tūkst. kilometrų nuvažiavęs ir normaliai nusidėvėjęs „Volkswagen Passat“ buvo parduotas už 12 tūkst. eurų, nors iš pradžių prašyta 15,148 tūkst. eurų.

3 metų amžiaus, 43 tūkst. kilometrų ridą turintis „Subaru Legacy“ parduotas už 14,5 tūkst. eurų, kai iš pradžių prašyta 14,763 tūkst. eurų.

Kiti du automobiliai, apie kuriuos atsitiktine tvarka paklausė DELFI, parduoti už tą pačią kaip ir pirminę kainą. Tai – 30,171 tūkst. eurų kainavęs 2 metų amžiaus, 23 tūkst. kilometrų nuvažiavęs „Audi A6“ ir 13,725 tūkst. eurų kainavęs 3 metų amžiaus, 33 tūkst. kilometrų nuvažiavęs „Mitsubishi Outlander“.

Mažai kam žinomas būdas prabangius automobilius nusipirkti pigiau
© DELFI nuotr.

Didesnį automobilių sąrašo vaizdą galima pamatyti čia.

Tačiau E. Dapkienė nenurodė visų automobilių galutinių pardavimo kainų, beje, tai prieštarautų jos pačios prieš tai siųstai aukcionų rengimo tvarkai.

Gudrūs skelbimai?

E. Dapkienė kelis kartus kartojo, kad „Lietuvos dujų“ skelbtas aukcionas buvo viešas ir visi turėjo galimybę jame sudalyvauti.

Ji taip pat nurodė, kad: „informacija apie rengiamą aukcioną buvo skelbiama viename iš nacionalinių dienraščių, vietos laikraštyje ir „Lietuvos dujų“ interneto svetainėje“.

Toks sprendimas nustebino bendrovių valdymo ekspertą Paulių Martinkų. „Keista, juk tas, kas ieško automobilio, jo ieško skelbimų portaluose, kurie visiems įprasti“, – sakė jis.

Pašnekovas taip pat nesuprato, kodėl „Lietuvos energija“ iš pradžių atsisakė suteikti DELFI prašytą informaciją.

„Tai (parduotų automobilių kainos – DELFI) nėra kažkokia strateginė informacija dėl kurios įmonė nukentėtų. Atsižvelgiant į tai, kad tai yra valstybės valdoma įmonė, informacija turėtų būti atskleidžiama“, – teigė jis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vis daugiau įmonių pasaulyje bando keturių dienų darbo savaitę (7)

Ar galima dirbti keturias dienas per savaitę, tačiau gauti atlyginimą už penkias? Skamba pernelyg...

Macronui raginant Prancūzijos įmones padėti spręsti krizę, „Airbus“ padidins atlygį darbuotojams

Europos „Airbus“ yra pasiruošęs išmokėti specialias premijas mažiausius atlyginimus...

Volstrito akcijos toliau krinta: „Nasdaq“ indeksas smuko iki šių metų pradžios lygio

JAV akcijų indeksai pirmadienį smuko daugiausia dėl kritusių sveikatos apsaugos įmonių akcijų...

Pinigų politikos posėdžio išvakarėse Trumpas puola FED (5)

Posėdžio, kuriame Jungtinių Valstijų centrinio banko pareigūnai, manoma, padidins bazines...

Ekspertai giria „Sodros“ įmokų lubas, tačiau siūlo jas mažinti (7)

„Sodros“ įmokų lubos - teisingas žingsnis, leisiantis paskatinti gerų specialistų trauką į...

Top naujienos

Paslaptingas naujasis Rusijos žvalgybos vadovas: veiklos braižas, matytas ir Vašingtone, ir Vilniuje (220)

Rusijos karinei žvalgybai – GRU vadovaus jau trečias Igoris per 2 metus. Po to, kai lapkričio...

Pavojingus vaistus galėjo vartoti daugybė lietuvių – jų sudėtyje aptikta vėžį sukeliančių medžiagų (54)

Vasarą uždraustas preparatas toliau kelia aistras. Tyrimas dėl jame rastų kancerogenų vis dar...

Grįžusiam pasaulio čempionui – nemaloni staigmena oro uoste (3)

Baseine rekordus traiškiusiai Lietuvos plaukimo rinktinei lėktuvuose sekėsi žymiai prasčiau –...

Sostinėje jau telkiamos gausios pajėgos: siunčiami skubūs įspėjimai – situacija kone kritinė

Ši diena vairuotojams tapo kone tikrų tikriausiu išbandymu. Visą dieną tarnybos dalijasi...

Pirmasis „Aš Ikona“ žurnalo pristatymas be Agnės Jagelavičiūtės: į prabangų vakarėlį rinkosi šou pasaulio žvaigždės (15)

Pirmadienio vakarą Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre rinkosi žurnalo „Aš Ikona"...

Automobilio savininkas liko nesupratęs: kuo „Ecoservice“ darbuotojui užkliuvo mano mašina? (30)

Vilnietį gruodžio 11 d. pribloškė „ Ecoservice “ darbuotojo elgesys – ištuštinus kieme...

Kiek arklio galių turi vienas arklys? (1)

„Bugatti Chiron“ turi 1479 arklio galias. Tuo tarpu „Volkswagen UP“ dažniausiai turi 70...

Rusiją sukrėtė krikštynų ceremonijos vaizdai: išrengtas vaikas klykė iš siaubo (93)

Vogčiomis nufilmuotos akimirkos, kaip klykia mirtinai persigandusi mažametė, kurios galvą po...

Kalytė Ūla statybos bendrovėje atlieka ypatingas užduotis

Keraminėmis, akmens masės plytelėmis bei kitomis vidaus ir lauko apdailos medžiagomis...