Kaip nurodoma prekybos tinklo internetiniame puslapyje, „Ačiū“ paskyroje klientai kiekvieną savaitę galės pasiimti sau priklausančius asmeninius pasiūlymus bei patys išsirinkti 10 savo mėgstamų prekių, kurioms iki metų pabaigos bus taikoma 20 proc. nuolaida.
Primename, kad personalizuotas nuolaidas jau siūlo ir prekybos tinklas „Rimi“. Šio prekės ženklo parduotuvėse asmenines nuolaidas gali atsispausdinti parduotuvės pirkėjai, pasinaudoję specialiu terminalu.
Prisijungus prie prekybos tinklo „Maxima“ lojalumo kortelės „Ačiū“ paskyros, jau dabar yra siūloma išsirinkti 10 prekių sąrašą. Prekybos tinklas sudarė ir „paruoštuką“ pirkėjams, kurį galima patvirtinti arba pasirinkti naujas, paties mėgstamas ar dažniausiai perkamas prekes.
Rinkodaros specialistas Linas Šimonis komentuoja, kad šis naujas prekybos tinklo „Maxima“ žingsnis atkreipia dėmesį į mažinamą nuolaidų procentą.
„Juk 20 proc., o ne 25 ar 30 proc., kuriuos paprastai matydavome nuolaidų metu“, – kalbėjo jis.
L. Šimonio nuomone, už bandymų suasmeninti nuolaidas slepiasi taip pat kitas prekybos tinklų tikslas.
„Tinklai nenori, kad kiti tinklai sužinotų apie jų daromą nuolaidų dydį, nes paprastai konkurentai sureaguoja greitai. Pats geriausias pavyzdys, kaip bananų kainos sureagavo į „Lidl“ atėjimą. Prekybos tinklai negali nereaguoti į tokias drastiškas ir svarbių prekių nuolaidas“, – komentavo pašnekovas.
Iš kitos pusės pašnekovas sutinka, kad asmeninant nuolaidas klientas taip pat jaučiasi patenkintas: jis nori dažnai perkamas prekes gauti už gerą kainą ir būti ramus, kad konkuruojančiose tinkluose kaina nebus mažesnė.
Paklaustas apie prekybos tinklo „Rimi“ naudojamas asmenines nuolaidas, kurias galima gauti pasinaudojus parduotuvėse esančiais terminalais, L. Šimonis teigė, kad šis variantas jam atrodo nepatogus.
„Be to, dažniausiai pastebėdavau, kad nuolaida anksčiau ar vėliau būdavo taikoma ir likusiems pirkėjams. Labai didelės personalizacijos čia neįžvelgiu“, – pridėjo jis.
Pasiteiravus, kokia Lietuvoje veikiančių prekybos tinklų lojalumo programa atrodo patraukliausia, L. Šimonis teigė, kad kartais geriausias klientų lojalumo palaikymas – neturėti jokios programos: „Geriausia visada turėti mažas kainas, kas parodo pirkėjams, kad kainos nėra užkeltos tam, kad paskui būtų galima daryti nuolaidas“.
Apskritai, pašnekovo nuomone, Lietuvoje lojalumo programos veikia atvirkščiai nei turėtų.
„Jūs, pirkėjai, būkite lojalūs mums – tinklams. Iš tikrųjų lojalumo programa turėtų būti apie tai, kad aš, prekybos tinklas, esu lojalus jums, pirkėjams. Mes jums pasiūlysime tai, jo jūs norite“, – kalbėjo rinkodaros specialistas.
Pašnekovas pateikė prekybos tinklo „Iki“ pavyzdį.
„Prieš kelerius metus buvo ženklai, kad „Iki“ nori pritraukti daugiau mokėti pasiruošusius pirkėjus. Ir tuo pačiu metu pasakė, kad antradienį-trečiadienį skelbia senjorų dienas. Jei aš noriu brangesnių prekių, nenoriu vienoje vietoje stumdytis su pensininkais. Lojalumas turėtų būti nukreiptas į pirkėją ir prekybos tinklas neturėtų daryti to, kas jam nepatinka, – konstatavo pašnekovas. – Kai stengiesi būti viskuo visiems, išeina taip, kad netinki niekam“.
L. Šimonio pastebėjimu panašiai nutiko su komerciniais bankais, kai buvęs verslo klientų „Vilniaus bankas“ (dabar SEB – red.) pradėjo traukti ir privačius klientus, o dabartinis „Swedbank“ nusprendė pajėgas skirti ir verslo klientams.
„Tinkluose gal tai ne taip matoma, bet yra panašu. Visų pirma reikia būti lojaliu savo pirkėjui. „Maximos“ klientas – tas, kuriam reikia didelių nuolaidų ir didelių parduotuvių, pasirinkimo. Jei prekybos tinklas toks išliks, bus viskas gerai“, – sakė pašnekovas.
Klausiame pirkėjų – ar naudojatės prekybos centrų siūlomomis kortelėmis? Ar bandėte suformuoti prekių, kurioms būtų taikoma nuolaida, krepšelį? Kokia jūsų patirtis? Ja kviečiame dalintis el.paštu pilieciai@delfi.lt su prierašu „Kortelė“.