Antradienį prasidedančios kampanijos „Mažos kainos garantija“ metu nepriklausomų bendrovių kainų rinkėjai patikrins įprastas perkamiausių prekių kainas. Apie tai pranešė „Maxima LT“ generalinė direktorė Kristina Meidė.

Ji pripažino, kad kainos aktuali tema Lietuvos gyventojams, nors oficiali statistika rodo, kad jos nėra didelės palyginti su ES vidurkiu. Be to, statistiškai jos ir didėja ne taip greitai, kaip atrodo. Taigi kainų didėjimas skausmingos dėl kito dalyko.

„Problema Lietuvoje ne kainos, o pajamos ir uždarbis. Beveik ketvirtadalį pajamų lietuviai išleidžia maistui. Galbūt dėl to tai yra taip jautru“, – svarstė bendrovės vadovė.

Jos teigimu, pradėjus naują akciją, kainos be akcijų ir nuolaidų bus tikrinamos keturiuose prekybos tinkluose „Iki“, „Norfa“, „Lidl“ ir „Rimi“. Jei kuri nors prekė kitur kainuos mažiau – „Maxima“ mažins savo kainą.

Konkurentų kainos esą bus tikrinamos du kartus per savaitę, radus mažesnių, jos bus mažinamos ir „Maximoje“. Tačiau jeigu klientas pamatys, kad kitose parduotuvėse nusipirko prekę pigiau, „Maxima“ jam negrąžins kainos skirtumo.

Bendrovės vadovė neigė, kad tokios akcijos imtasi dėl to, kad jos rezultatai suprastėjo atėjus naujiems konkurentams. To imtasi pamačius, kad klientai yra patenkinti asortimentu, akcijomis, kitais dalykais, tačiau norėtų jausti, kad ir reguliarios kainos „Maximos“ parduotuvėse yra mažos.

„Šiandien visi ieško mažų kainų. Pirkėjai dalyvauja savotiškoje „kainų medžioklėje”. Girdime savo klientus, todėl ir priėmėme sprendimą – mažas kainas nuo šiol medžiosime už juos“, – sako K. Meidė.

Pranešama, kad pigesnės nei konkurentų prekių kainos bus pažymėtos geltonomis etiketėmis ir akcijos ženkliuku.

„Dabar, ieškodami mažų savo pamėgtų produktų kainų, klientai turi aplankyti kelias parduotuves, nes vieni produktai pigesni vienoje, antri – kitoje, treti – trečioje parduotuvėje. Pradėdami kampaniją „Mažos kainos garantija“ norime klientams palengvinti apsipirkimą. Nuo šiol mažas visų 1 tūkst. iš perkamiausių produktų kainas klientai ras bet kurioje „Maxima“ parduotuvėje“, – teigia K. Meidė.

Kampanijos „Mažos kainos garantija“ metu vertinamos ir lyginamos identiškos prekės, pavyzdžiui, kiek konkurentų tinkluose kainuoja toks pats 1 litras „Dvaro“ 2,5 proc. riebumo pieno.

Lyginant sveriamų kategorijų prekes, pavyzdžiui, kiaulienos sprandinę, „Maxima“ siūlys mažą lietuviškos kiaulienos sprandinės kainą, net jei kitame tinkle tuo metu bus siūloma maža importuojamos prekės kaina.

„Mažos kainos garantijos“ kampanijoje privatūs prekybos tinklų prekės ženklai nedalyvauja, lyginamos tik palyginamų prekių kainos. Kainų surinkimo skaidrumą užtikrina du nepriklausomi partneriai du kartus per savaitę patikrinsiantys į sąrašą patenkančių prekių kainas.

Į tūkstančio prekių sąrašą įtrauktos perkamiausios prekės „Maximoje“ ir visoje Lietuvoje, įvertinus rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenis. „Maxima“ skelbia, jog 1000-io prekių sąrašas sudaro beveik penktadalį visos didžiausio šalies prekybos tinklo apyvartos.

Į sąrašą pateko perkamiausi produktai iš daugiau nei dešimties kategorijų. Tarp jų švieži bei šaldyti vaisiai ir daržovės, pieno, mėsos produktai, gaivieji gėrimai, aliejus, miltai, kruopos ir kt., taip pat populiariausia buitinė chemija, kosmetika ir kt.

Panašios akcijos ir mažų kainų politika populiari užsienio prekybos tinkluose. Pvz., Didžiojoje Britanijoje „Asda“ garantuoja savo pirkėjams, kad jų pirkinių krepšelis atsieis 10 proc. pigiau nei perkant pas konkurentus, o jeigu ne, jis teigia padengsianti kainų skirtumą.

DELFI primena, kad praėjusiais metais Lietuvoje „Maxima LT“ mažmeninė apyvarta sumažėjo 2,1 proc. – jos mažmeninė apyvarta be PVM pernai siekė 1,413 mlrd. eurų.

Lietuvoje yra 241 „Maxima“ parduotuvė. Juose dirba 15,6 tūkst. darbuotojų.

2016 m. Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje ir Bulgarijoje valdančios „Maxima grupės“ konsoliduota mažmeninė apyvarta pasiekė 2,684 mlrd. eurų be PVM.

Palyginti su 2015 m., ji didėjo 0,2 procento. Mažmeninę apyvartą didino grupės įmonės Latvijoje (1,9 proc.), Estijoje (1,2 proc.), Bulgarijoje (22,1 proc.) ir Lenkijoje (6,1 proc.), o Lietuvoje mažmeninė apyvarta mažėjo (-2,1 proc.).

Portalas DELFI jau ne kartą rašė, kad į Lietuvos rinką birželį įžengęs prekybos tinklas „Lidl“ sėkmingai žengė pirmuosius žingsnius šalyje.

Rinkos specialistai komentavo, kad vokiškas prekybos tinklas tikriausiai net nesitikėjo tokių gerų rezultatų. Skirtingais duomenimis, po pirmųjų metų „Lidl“ prekybos tinklas gali atsiriekti net apie 10 proc. mažmeninės prekybos rinkos.

Be to, paskutiniu metu rinkos lyderio „Maximos“ veikloje matyti didžiuliai pokyčiai: pertvarkomos mažmeninės prekybos įmonės, keičiasi vadovai.

Tiesa, galima tik spėti, ar tai susiję su naujo prekybos tinklo „Lidl“ veikla Lietuvoje.

Paskutiniais VMI duomenimis, pernai ketvirtą ketvirtį „Maximos“ prekybos tinklas sumokėjo 9,3 proc. mažiau pridėtinės vertės mokesčio (PVM) nei prieš metus, trečiąjį ketvirtį – 0,5 proc. mažiau.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (362)