Pasak ekonomisto, kainų reguliavimas galėtų lemti ir prekių stygių.

„Rezultatas labai aiškus būna dažniausiai (...) – tos prekės dažniausiai dingsta iš prekių lentynų. (...) Tai lemtų prekių stygių. O ekstremaliomis situacijomis gal geriau reikėtų daryti du dalykus. Visų pirma viešinti tuos asmenis, įmones, kurios piktnaudžiauja tokia situacija ir nepagrįstai pakelia kainas. Kitas dalykas – padidinti pasiūlą vienų ar kitų prekių, kad tos kainos nekiltų“, – sakė jis.

Ekonomisto teigimu, šiuo metu didžioji dalis prekybininkų nesinaudoja susidariusia padėtimi dėl ekstremalios situacijos šalyje.

„Be abejo, aš manau, kad didžioji dalis (prekybininkų – ELTA) nepiktnaudžiauja ir tikrai manau, kad Lietuvos visuomenė yra pakankami subrendusi, informacijos sklaida yra pakankamai didelė, ir tie atvejai yra išviešinami“, – Eltą tikino Ž. Mauricas.

Jo teigimu, kainų kontrolė yra sudėtinga administracine prasme.

„Kainų kontroliavimas visų pirma administracine prasme yra sudėtingas – neaišku, kokios kainos būtų atspirtis (...). Kitas dalykas – pagrindinės problemos neišsprendžia. Jeigu dėl padidėjusios paklausos trūktų tam tikrų prekių, kainų reguliavimas to niekaip neišsprendžia, atvirkščiai – dar labiau pradeda jų (prekių – ELTA) trūkti“, – aiškino ekonomistas.

Kartu, kaip aiškino jis, gali kilti ir didelė šešėlinės prekybos rizika.

„Dar yra šešėliniai dalykai – kaip būtų administruojama, pavyzdžiui, jei yra portalai (...), internetinės prekybos platformos (...), ar sukontroliuotų visus tuos atvejus? Manau, kad tai yra neįmanoma misija“, – sakė Ž. Mauricas.

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Emanuelis Zingeris įregistravo įstatymo projektą dėl kainų ribojimo ekstremalių situacijų metu, primena ELTA.

Įstatymo projektu siūloma nustatyti, kad, paskelbus valstybės lygio ekstremalią situaciją Vyriausybė galėtų nustatyti būtiniausių gyventojams maisto produktų, vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių sąrašą ir laikinai reguliuoti jų kainas.

Tikimasi, kad tai užkirs kelią galimiems verslo bandymams pasinaudoti ekstremalia situacija savo interesams – dėl smarkiai išaugusio tam tikrų prekių poreikio ir paklausos dirbtinai didinti jų kainas, siekiant didesnio pelno, teigiama aiškinamajame rašte.