aA
Mažmeninės drabužių prekybos įmonės patyrė Kalėdų išvakarių šaltuką kertant per jų pelno maržas, bendrovėms bandant priversti žmones pirkti čia ir dabar, o ne laukti dar didesnių nuolaidų, skelbia „Reuters“.
Kalėdų papuošimai
Kalėdų papuošimai
© Shutterstock

Investuotojai nerimauja, kad neseniai paskelbti įspėjimai apie mažėjantį pelną, iš tradicinių parduotuvių persimetę į interneto rinkos žaidėjus, kaip Didžiosios Britanijos ASOS, gali būti ateities kasdienybė.

Pirmadienį ASOS, kuris veikia išskirtinai internete, todėl yra geriau apsaugotas nuo nenuspėjamų orų, trukdančių klientams atvykti į tradicines parduotuves, paskelbtas įspėjimas sukėlė nerimą, kad gyventojų perkamoji galia visame pasaulyje susilpnėjo, paveikdamas net interneto milžinės „Amazon“ akcijas.

„Drabužių prekyboje matome beprecedentį nuolaidų kiekį, kurio nematėme niekada anksčiau, ir tai matoma visame sektoriuje. Ar tai yra tik aukštosios mados ar interneto problema, dabar nėra svarbu. Svarbiausia, kad tai rodo masinį klientų nenuspėjamumą“, - tikino ASOS generalinis direktorius Nickas Beightonas.

Laikotarpiu, kai internetinė prekyba padarė žmones labiau išprususius, leisdama jiems lengvai lyginti kainas skirtingose parduotuvėse ir paprasčiau medžioti nuolaidas, faktoriai nuo demonstracijų Paryžiaus gatvėse iki neįprastų oro sąlygų buvo kaltinami dėl žmonių nenoro pirkti naujus drabužius.

Drabužių parduotuvių tinklai, įskaitant „Primark“, „Superdry“ ir Italijos OVS, perspėjo apie silpnus pardavimus prieš pat Kalėdas. Tuo tarpu „Zara“ pagrindinė įmonė „Inditex“, atsisakiusi pritaikyti nuolaidas, pranešė apie itin liūdnus pardavimų rodiklius.

OVS generalinis direktorius Stefanas Beraldas po pranešimo, kad įmonės parduotuvės patyrė 11 proc. siekiantį pardavimų smukimą, pareiškė: „Klientų elgesys tampa vis mažiau ir mažiau prognozuojamas.„

Dauguma mažmeninės drabužių prekybos įmonių atsakė į žmonių vangumą išplėsdamos tradicines vasaros ir Naujųjų metų nuolaidas į visus metus vykstančius išpardavimus, net Kalėdų sezono metu, kai įprastai prekybininkai vengdavo didelių išpardavimų.

„Išpardavimų mastas po truputį augo pastaraisiais metais, tuo pačiu augo ir internetinė prekyba“, - sakė rinkos tyrimų bendrovės „Mintel“ vyriausioji prekybos analitikė Samantha Dover.

Tuo tarpu audito įmonė „Deloitte“ tikina, kad pirkėjai Didžiojoje Britanijoje džiaugiasi rekordinėmis prieškalėdinėmis nuolaidomis, kurių vidurkis siekia 43,6 proc. ir, tikėtina, pasieks naują visų laikų rekordą per Kūčias.

„Deloitte“ prognozuoja, kad išpardavimų dienų skaičius Didžiojoje Britanijoje šiemet didės iki 38, o tai yra net šešiomis dienomis daugiau nei 2012 m. „Mintel“ atliktas tyrimas patvirtina analitikų išsakytas mintis ir rodo, kad beveik pusė britų nukėlė drabužių pirkimą, laukdami didesnių nuolaidų.

Tokios apsipirkimo šventės kaip „Juodasis penktadienis“ reiškia, kad pirkėjai tikisi išpardavimų anksčiau nei Kalėdos, tuo pačiu galėdami lengviau apsipirkti ir palyginti skirtingų parduotuvių kainas. „Žmonės pirks ten, kur ras nuolaidas, o tai paveiks pelno maržas visame sektoriuje“, - tikino rinkos tyrimų bendrovės „GlobalData“ prekybos tyrimų vadovas Maureenas Hintonas.

Tačiau kai kurie prekybininkai gana neblogai prisitaikė prie pasikeitusių pirkėjų įpročių - „Zara“ pagrindinė įmonė „Inditex“ konkurentams rodo pavyzdį, griežtai kontroliuodama į parduotuves atvežamų drabužių kiekį, leidžiantį įmonei geriau paskirstyti parduodamus rūbus po parduotuves įvairiose šalyse ir internete. Tai suteikia įmonei galimybę parduoti drabužius be didelių nuolaidų.

Tuo tarpu „H&M“ buvo priversta gerokai sumažinti kainas, nes įmonė nesuspėjo sureaguoti į greitai besikeičiančią pirkėjų nuotaiką, lemiančią paklausos svyravimus. Kai kurie šių svyravimų buvo paveikti, be kita ko, neįprastų oro sąlygų ir augančios interneto nuomonės formuotojų armijos, nustatančios šių laikų madą.

Dar vienas sumažėjusios prekybos veiksnys šį rudenį buvo neramumai atskirose šalyse, kaip protestai Prancūzijoje ir nerimas dėl „Brexito“ Didžiojoje Britanijoje, kurie privertė pirkėjus sėdėti namuose, o tai lėmė kalnus neišparduotų drabužių parduotuvėse.

Prancūzijos mažmeninės prekybos federacijos skaičiavimais, parduotuvės dėl mėnesį trukusių „geltonųjų liemenių“ protestų prarado apie milijardą eurų. Tuo tarpu Vokietijos prekybininkų šis Kalėdų sezonas taip pat nedžiugino, teigė Vokietijos prekybos asociacija.

„Šie metai Vokietijoje mums buvo itin sunkūs“, - reziumuodamas metus sakė „Primark“ pagrindinės įmonės „AB Foods“ generalinis direktorius George'as Garfieldas Westonas. Vokietijos drabužių parduotuvės „Zalando“ ir „Metro“ dėl silpnos paklausos taip pat kaltino neįprastą orą.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kelis mėnesius be karšto vandens gyvensiantys elektrėniškiai pasipiktinę: maudytis teks eiti pas kaimynus (70)

Elektrėnai liko be karšto vandens . Be jo gyventojai prašomi pakentėti du-tris mėnesius,...

„Kauno Akropolis“ rytoj atveria duris – ką būtina žinoti vykstantiems apsipirkti? (4)

Vyriausybei švelninant karantino šalyje sąlygas, nuo pirmadienio atnaujinama visa Kauno...

Marius Narmontas apie „Rail Baltica“ projektą: šiais metais daugiausia dėmesio skiriama didelio masto statybos darbų pasirengimui (15)

Europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektą vykdančios bendrovės „RB Rail AS”...

Vyriausybė veiklą atnaujinti leido, bet kino teatrai durų dar neatvers kelias savaites (47)

Vyriausybė nuo pirmadienio leido atnaujinti kino teatrų paslaugas, tačiau bilietų dar galima...

Po atlaisvinimų veiklą atnaujinusios sanatorijos ir SPA siūlo naujas paslaugas: telefonai netilo viso karantino metu (45)

Po Velykų Lietuvoje atlaisvinus judėjimą tarp savivaldybių, darbą atnaujina per karantiną...

Top naujienos

Po siaubingos šeimos dramos – netikėta teisėjų reakcija: kaltė tenka ir valstybei (16)

Ką tik pagimdytą kūdikį nužudžiusi, o paskui jo lavonėlį rūsyje slėpusi jauna motina...

NT rinka kaista: Lietuvos bankas raudonos lemputės dar nedega, bet nerimo ženklų yra (78)

Lietuviams šiuo metu šluote šluojant būstus, o statytojams nespėjant jų statyti, Lietuvos banko...

Vitoldas Jančis, specialiai DELFI iš JAV | D+

Ištrūko iš Sibiro ir emigravo į JAV: amerikiečiai juos vadindavo lenkų mafija, nes beveik visada gyvendavo naujame name

Veiksmo vieta – Long Bičo miestas, priklausantis Los Andželo apygardai, jaukus namas vienoje...

JAV turi ginklų, kurie akimirksniu sukeltų didžiulį stresą Putinui įžvelgia grėsmę Baltijos šalims (490)

Naujas Rusijos įsiveržimas į Ukrainos teritoriją reikštų sugrįžimą į žiaurų ir chaotišką...

Rimvydas Valatka. Vyriausybė, kuri pasmerkta sudegti ant laužo (445)

Iš karantino liks tik graužtukas. Tauta, influenceriai ir uždarytų verslų lobistai – ant balto...

Algis Bumblauskas | D+

Gero karo nebūna: kas iš tiesų vertė partizanus stoti į kovą ne tik su okupantais, bet ir jų talkininkais – vietos kolaborantais?

Vis labiau į praeitį tolsta baisusis pokaris, bet partizanų kovos aidai iki šiol netyla, vis dar...

Klaidos, kurios tampa gaisro namuose priežastimi: prisiminkite pagrindines taisykles

Vis labiau įsitvirtinant pavasariui, o sinoptikams artimiausiu metu netgi žadant perkūnijas,...

Giedraitis – rezultatyviausias „Baskonia“ ekipoje, Beliauskas ir Birutis palaužė Dimšos klubą

Ispanijos ACB pirmenybėse nesėkmę patyrė du lietuvius savo sudėtyje turintis Vitorijos...

Marija Šileikaitė-Čičirkienė savo fotoaparatui nuobodžiauti neleidžia: naujų siužetų galima rasti net žvelgiant per tą patį langą

Fotomenininkės, parodų kuratorės, katalogų ir knygų sudarytojos, aktyvios visuomenės veikėjos...