„Žengdami į naują kategoriją siekiame pirmieji užsiimti kietagrūdžių makaronų gamintojo poziciją, nes vietinių gamintojų šiame segmente nėra. Taip pat mūsų tikslas – tapti rimtais konkurentais italams, kurių produkcija sudaro didžiąją dalį viso kietagrūdžių makaronų asortimento. Šiuo metu kietagrūdžiai makaronai apima apie 40 proc. visos Lietuvos makaronų rinkos, stengsimės per metus pasiekti apie 20 proc. jos dalies”, – teigia „Malsenos“ vadovas Marius Dužinas.

Tačiau kietagrūdžiai kviečiai – ne vienintelė kokybiškus makaronus identifikuojanti savybė. Siekiant konkuruoti su itališkais makaronais, gamybai nuspręsta pasitelkti bronzines formas. Tai aukščiausio lygio makaronų gamybos technologija, kurią naudoja tik sąlyginai nedidelė dalis pastos gamintojų pasaulyje. Norint ją įdiegti, prireikė glaudžios šveicarų, italų ir lietuvių partnerystės. „Malsenos“ naudojamas bronzines formas kūrė ir įdiegti padėjo pasaulyje žymiausi itališkos pastos technologijų atstovai – italų gamintojai „Niccolai Trafile“.

„Prireikė daugybės eksperimentų ir testavimų, gamintojų konsultacijų, kol galiausiai ryžomės pirmajai bronzinių formų makaronų gamybos partijai. Iš viso investavome 30 tūkst. eurų į pirmąsias šešias bronzines formas (ital. „trafila“). Tačiau daugiausiai išteklių pareikalavo šių formų pritaikymas – atrasti receptūras ir adaptuoti pačią technologiją, kuri Lietuvos rinkai yra visiška naujiena“, – teigia M. Dužinas.

Anot M. Dužino, daugelyje pramoninės makaronų gamybos įmonių naudojamos plieninės makaronų formos, dengtos teflonu, kurių dėka išgaunamas glotnus, blizgus makaronų paviršius. Bronzinės formos naudojamos senojoje tradicinėje pastos gamyboje – tai brangesnis ir daugiau gamybos laiko reikalaujantis būdas.

„Priežastis paprasta – per tą patį laiką makaronų pagaminama 30 proc. mažiau: lėčiau sukasi makaronų formavimo mašina, mažiau užkraunamos džiovyklos, daugiau dėmesio skiriama technologiniams režimams. Be to, bronzinės formos yra brangesnės, gamybos procesas reikalauja daugiau priežiūros ir darbuotojų įsitraukimo. Tačiau tokiu būdu sukuriame pašiauštą makarono formą, kuri neretai vertinama kaip aukščiausios kokybės sinonimas“, – teigia „Malsenos“ vadovas.

„Malsena“ jau daug metų įsitvirtinusi Lietuvos rinkoje kaip miltų, miltų mišinių, dribsnių ir greitai paruošiamų košių gamintoja. Įmonė priklauso „Baltic Mill“ koncernui, taip pat valdančiam jau daugelį metų Lietuvoje makaronus gaminančią „Amber Pasta“ bendrovę. Sujungus dviejų koncerno įmonių stiprybes – ilgametę makaronų gamybos patirtį bei „Malsenos“ prekės ženklo žinomumą – buvo nuspręsta žengti į premiummakaronų segmentą.

„Jau kurį laiką stebime, kad kietagrūdžių makaronų vartojimas auga visame pasaulyje. Dėl koronaviruso pandemijos ilgo galiojimo maisto produktų paklausa augs dar sparčiau. Be to, šiandienos vartotojui lietuviškumas yra labai svarbus, nes jis tokį gaminį supranta kaip šviežesnį, skanesnį, tvaresnį. Tai ypač aktualu COVID kontekste, kai pirkėjai vis dažniau renkasi ne tik patikimą, tačiau ir lokalų gamintoją. Tikimės, kad ir premium lietuviškus makaronus vartotojas vertins palankiai“, – teigia M. Dužinas.

Anot įmonės vadovo, su kietagrūdžių makaronų produkcija pirmiausiai planuojama įsitvirtinti vietinėje rinkoje, tolimesniuose planuose – eksportas į Vakarų Europos ir Skandinavijos šalis.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)