Ūkio ministras Rimantas Žylius komentavo, kad pasiūlymas nebuvo pagrįstas objektyvia analize: „Tiesiog nurodoma, kad kai kada, kai kur būna dideli antkainiai, tačiau nėra jokių realių duomenų apie esamą situaciją, kokie antkainiai taikomi. Nėra aišku, kuo pasirinkti tokie, kaip siūlomi, prekybiniai antkainiai ir daugelis detalių yra neaiškios“.

Projekto autoriai teigia, kad pasiūlymą reguliuoti antkainius paskatino sparčiai keliamos maisto kainos. Buvo siūloma, kad įmonės negalėtų iš pirkėjo reikalauti didesnio nei 25 proc. antkainio nuo produktų kainos didmeninėje prekyboje. Mažmeninėje – didesnio nei 50 proc. antkainio nuo gamintojo kainos.

R. Žylius teigė, kad tokio projekto įgyvendinimas apribotų konkurencinę laisvę ir apribotų naujų žaidėjų atėjimą į rinką. „Jau įsitvirtinę prekybos centrai yra savo investicijas jau atsipirkę, o naujiems ateinantiems prekybos centrams per kažkurį laiką reikia tas investicijas atgauti. Tokiu būdu esantys žaidėjai būtų geresnėje pozicijoje“, - komentavo ministras.

Neaiškumų kilo ir dėl reguliavimo mechanizmo: „Antkainiai siejami su gamintojo kainomis, o gamintojo kainos yra komercinė paslaptis. Neaišku, nei kas, nei kaip galėtų tai kontroliuoti“.

Kainas galimai sumažinsiantis „Lidl“ kelia sąlygas

Vienas iš būdų sumažinti maisto produktų kainas - padidinti konkurenciją rinkoje, tačiau nors apie vokiečių pigių maisto prekių tinklo „Lidl“ planus ateiti į Baltijos šalių rinką kalbama jau keleri metai, prekybos centro atstovai vis dar derasi su valdžia dėl jiems palankių sąlygų Lietuvoje.

Ūkio ministras Rimantas Žylius teigė, kad kartu su Aplinkos ministerija yra svarstoma, ar pritarti „Lidl“ prašymams. „Sveriame visus jų argumentus, be abejo, norėdami, kad šis tinklas ateitų į Lietuvą, bet iš kitos pusės, kadangi yra reguliacinių dalykų, kurie jų noru, turėtų būti atmesti, mes svarstome, kaip reikėtų daryti“, - kalbėjo ministras.

Kaip vieną iš „Lidl“ atstovų prašymų R. Žylius paminėjo siūlymą padidinti nereguliuojamo prekybos ploto, kuris šiuo metu yra iki 1000 kv. m., reglamentavimą.

„Nereguliuojamo prekybos ploto padidinimas yra vienas iš tokių prašymų, - kalbėjo ministras. - Sveriame visus argumentus. Kaip matome, tai ženkliai padidintų konkurenciją tarp didžiųjų prekybos tinklų, nes ateitų tikrai mažų kainų prekybos tinklas. Iš kitos pusės matome ir girdime tam tikras grėsmes iš smulkių verslininkų, kad tai galėtų gerokai neigiamai paveikti jų konkurencinę aplinką“.

DELFI primena, kad „Lidl“ prekybos centras tikina, kad jų parduotuvių Lietuvoje teks palaukti dar kelis metus. Tačiau praėjusių metų vasarą žiniasklaidoje pasirodė informacija apie Alytuje pradėtą statyti parduotuvę.

Prekybos tinklo atstovai teigia, kad „Lidl“ parduotuvės turėtų atsidaryti visuose didesniuose Lietuvos miestuose. Planuojama, kad vienoje parduotuvėje dirbs apie 25-30 žmonių. Pranešama, kad investicijos į „Lidl“ plėtrą Lietuvoje viršys 500 mln. litų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (172)