Šiemet vasarį e-komercijos bendrovė "Electronic trade", valdanti parduotuvę bigbox.lt, ėmėsi naujo projekto lovebox.lt, o balandį planuoja dar dvi naujoves rinkoje. Įmonės vadovas Gytis Breikštas sako, jog 2012 m. elektroninės komercijos rinkoje buvo ypatingi tuo, jog daugėjo ne tik elektronikos ir buitinės technikos prekes siūlančių parduotuvių.

„Pastebėjau, kad pernai erotinių prekių parduotuvės pradėjo steigtis sparčiau: apie trečdalis dabar veikiančių parduotuvių įsikūrė pernai. Manau, kad dabar „ant bangos“ ir pernai pakankamai stipriai plėtėsi automobilių prekių elektroninės parduotuvės, t.y. prekyba akumuliatoriais ir padangomis, atsirado daug drabužių ir apatinių parduotuvių, ko anksčiau trūko. Na, bet matosi, kad ir kitas sritis stengiamasi išnaudoti“, - sako jis.

Analogiškos nuomonės laikosi ir Lietuvos elektroninės prekybos asociacijos prezidentas, prekybos centro internete „Pigu.lt“ vadovas Dainius Liulys: pernai jo vadovaujama įmonė taip pat pradėjo siūlyti prekių suaugusiems.

„Visose prekių grupėse parduotuvių dygsta kaip grybų po lietaus, o erotinės prekės yra vienos iš tų, kurios tinka internetinei prekybai. Mes pernai taip pat esame įkūrę n18.lt, - teigia jis. - Manau, šis procesas sietinas su elektroninės prekybos rinkos brendimu. Pirmiausiai ji prasideda vystytis nuo elektronikos ir buitinės technikos, o paskui ateina ir kitos prekės, tad atsirado daugiau prekiaujančių ne tik erotikos prekėmis, bet ir kvepalais, baldais ir prekėmis namams, žaislais.“

Erotines prekes - idealios internetui

Gytis Breikštas
Elektroninės prekybos specialistai vieningai tvirtina, kad erotikos prekės yra idealios internetui ir vardija keletą priežasčių, kurių svarbiausia – anonimiškumas.

„Niekas nemato, ką tu perki, prekės keliauja diskretiškoje pakuotėje ir nei kurjeris, nei kaimynai, nei bendradarbiai nežino, ką tu užsisakei ir ką gavai į darbą ar namus“, - paaiškina G. Breikštas.

Paklaustas, kodėl plėtrą erotinių prekių segmente pradėjo šiemet, jis paaiškina, jog įmonė norėjo plėsti asortimentą, atsirado specialistas kuruoti šią prekių grupę, be to, ištobulinus vieną projektą internete eiti į naują nišą nėra labai brangu. Jis priduria, jog internete galima ir gerai uždirbti: pelno dalis sieks ne iki 10 proc., bet 20-30 proc., o kartais ir šimtais procentų, jeigu pasirenkama tinkama prekių grupė.

„Erotikos prekės yra labai tinkamos pardavinėti internetu, nuo jų ir pradėjome savo verslą. Prekiaujame ir apatiniu trikotažu, o skirtumas tas, jog susiduriame su problemomis: žmonėms reikia prekes pasimatuoti, netinka dydžiai ir taip toliau“, - kitą priežastį įvardija bendrovės „Podo“ savininkas, valdančios parduotuvę fantazijos.lt, Povilas Klusaitis.

Tiesa, P. Klusaitis priduria, jog nuo verslo pradžios 2009 m. yra pastebėjęs, kad dalis erotinių prekių pirkėjų jas nori apžiūrėti prieš įsigydami, dėl to elektroninės parduotuvės savininkas įkūrė ir įprastą parduotuvę.

„Kai pradėjome, šita niša buvo kokius penkis kartus tuštesnė, o svetainių, prekiaujančių erotinėmis prekėmis, dabar padaugėjo gal dešimt kartų. Pirmiausiai mes pradėjome prekiauti internete, o vėliau įkūrėme ir parduotuvę, nes pamatėme, kad kas penktas žmogus nori pamatyti, pačiupinėti prekes. Žinoma, tai, kad atsidaro naujų parduotuvių, dar nereiškia, kad rinka plečiasi ir padidės pirkimų, greičiausiai jos tik persidalins pyragą. Pernai pastebėjau, kad atsidarė apie dešimt naujų parduotuvių ir dar keletas – šiemet“, - sako P. Klusaitis.

Daugėja prekių automobiliams

Pernai veiklą pradėjo viena didesnių automobilių prekių parduotuvė eoltas.lt ir bendrovės atstovai teigia, kad priežastis paprasta: prekyba internete tampa būtinybe, o ne pasirinkimu.
Prekyba elektroninėje erdvėje Lietuvoje didėja sparčiais tempais, dėl to buvo priimtas sprendimas, kad reikia ir mums būti elektroninėje erdvėje“, - dėsto „Eoltas“ komercijos direktorius Lietuvai Egidijus Petrauskas.

Jis sako, jog prekes automobiliams siūlančios įmonės yra pastebėjusios, kad pernai internete didėjo šių prekių pasiūla.

„Mūsų variantas yra su išdirbta paieškos sistema ir kitomis galimybėmis, tai – ateities produktas. Dabar internetu žmonės dažniau perka bendro naudojimo prekes, sakykime tai, ką supranta. O kai labiau reikia gilintis į automobilio subtilybes, jie ieško konsultacijų“, - teigia E. Petrauskas.

Prekybos internete bendrovės „Imk.lt“ vadovas Jurgis Gylys sako, jog jo vadovaujama įmonė prekes automobiliams siūlo jau trečius metus.

„Tačiau pernai mes išplėtėme šitą projekto grupę ir pas mus atsirado daugiau prekių automobiliams. Nors pardavimų buvo daugiau, tačiau procentine išraiška automobilių prekės bendruose mūsų pardavimuose nepakito“, - paaiškina J.Gylys.

Jis skaičiuoja, kad imk.lt automobilių prekių pardavimai anksčiau sudarė apie 1 proc. ir dabar užima panašią dalį.

„Pernai atsirado ne vienas stambesnis automobilių prekių pardavėjas internete ir greičiausiai įmonės, kurios prekiavo prekėmis automobiliams, pribrendo iki parduotuvių internete. Pernai į internetą žengė daug veikiančių automobilių prekių pardavėjų, pavyzdžiui „Egzotika“, - dėstė J. Gylys.

Iki Vokietijos dar toli, bet norinčių prekiauti internete netrūksta

Lietuvos elektroninės prekybos asociacijos duomenimis, šiuo metu Lietuvoje daugiausiai yra elektronikos ir buitinių prekių e-parduotuvių.

„Šiuo metu visiškai išnaudota yra buitinės technikos ir elektronikos niša, o visos kitos turi potencialo plėtrai“, - mano G. Breikštas.

„Apskritai, Lietuvą palyginti su, pavyzdžiui, Vokietija, Nyderlandais, ar bet kuria kita Vakarų Europos šalimi, elektroninės komercijos rinka pas mus yra gana stipriai atsiliekanti. Tačiau pernai buitinių prekių ir elektronikos parduotuvių greičiausiai atsidarė daugiausiai iš visų. Galima sakyti, kad dabar kiekvieno lietuvio garbės reikalas yra įkurti elektroninę parduotuvę“, - šmaikštauja P. Klusaitis.

Individualia prekybos paštu ir internetu veikla užsiimantis Dalius Dijokas, įkūręs e-parduotuvę stimul.lt, pasakoja, jog šio verslo ėmėsi po verslumo mokymų.

„Prieš keletą metų lankiau Europos Sąjungos remiamus verslo organizavimo kursus, seminarus, kuriuose pasakojo kaip kurti verslą, vėliau galvojau, ko imtis, lankiausi pas konsultantus ir galiausiai man pasiūlė dirbti elektroninės prekybos srityje, o šios (erotikos - DELFI) prekės labai tinka elektroninei prekybai, nes žmonės nori anonimiškumo – taigi, ideali prekė internetui“, - priežastį, kodėl ėmėsi e-prekybos įvardija D. Dijokas.

Anot verslininko, dabar jo pirmajam prekybos verslui - elektroninei parduotuvei - yra 8 mėnesiai ir nors kol kas investicijos neatsipirko, potencialą D.Dijokas mato. Be to, tai e-prekyba nėra vienintelis jo pajamų šaltinis, tad skubiai plėtoti verslą reikalo nėra.

„Viską darau pats, mokausi iš pagrindų, o tai užtrunka. Jei nusamdyti specialistų, parduotuvę galima išjudinti per tris mėnesius. Kol kas man elektroninė parduotuvė yra ir verslas, ir hobis, tačiau, manau, pamažu ji taps stipresnė, labiau specializuota“, - sako pašnekovas.

D.Dijokas skaičiuoja, kad įkurti vidutinę, bet veikiančią elektroninę parduotuvę kainuoja apie 50 tūkst. litų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (75)