Bendrovės "Lukoil Baltija" vadovas Ivanas Paleičikas LŽ užtikrino, kad apie degalinių Lietuvoje pardavimą negali būti jokios kalbos. Jo teigimu, šiuo metu "LUKoil" degalinių tinklas, užimantis apie 20 procentų mūsų šalies mažmeninės prekybos degalais rinkos, neketina užleisti pozicijų.

Paleičikas taip pat tikino, jog "LUKoil Baltija" nejaučia jokio spaudimo iš pagrindinės "LUKoil" kompanijos Rusijoje dėl mažmeninės prekybos nutraukimo ar mažinimo mūsų šalyje.

Abejonių dėl rusų bendrovės ketinimų kilo neseniai paskelbus, kad "LUKoil" pardavė kompanijai "Shell Czech Republic" tris degalines Čekijos sostinėje Prahoje. Vakar Rusijos dienraštis "Kommersant" pranešė, esą "LUKoil" ketina nutraukti mažmeninės prekybos projektus Čekijoje, Bulgarijoje, Lenkijoje ir Baltijos šalyse. Cituojami aukšti "LUKoil" vadovai teigia, esą kompanijos vadovybė nusprendė pasitraukti iš mažmeninės prekybos rinkų tose šalyse, kur kompanija valdo nedidelius degalinių tinklus, nes jie yra nepakankamai rentabilūs.

Svarstyti apie galimus strateginius pokyčius verčia ir lapkritį patvirtinta 2004-2013 metų "LUKoil" strateginė plėtros programa. Čia nurodoma, kad kompanija tęs veiklą tik perspektyviose rinkose, pirmiausia ten, kur koncernas turi naftos perdirbimo įmones. Kaip nurodoma, pagal vidines kompanijos normas minimalus "LUKoil" projektų pelningumas turi būti didesnis nei 15 procentų. Anot ekspertų, Rytų Europos šalyse degalinių pelningumas nesiekia 20 procentų. Kita vertus, rusų koncernas aktyviai kuria savo degalinių tinklą JAV ir kitose išsivysčiusiose Vakarų šalyse.