aA
Skubomis įvedamos mokesčių reformos gresia vežėjų bankrotais, – štai taip antradienį surengtoje spaudos konferencijoje, skirtoje apžvelgti Lietuvos kelių vežėjų padėtį, sakė Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) prezidentas Valdas Sutkus. Pasak jo, planuojami nauji mokestiniai pakeitimai stipriai paveiks visą vežėjų sektorių, o tai gali lemti ir tam tikrų įmonių veiklos pabaigą.
Baltarusijos pasienis - sunkvežimiai
Vežėjai
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Pradėdamas spaudos konferenciją LVK prezidentas Valdas Sutkus kandžių žodžių negailėjo Lietuvos valdžiai. Jis tikino šiandien jaučiantis nerimą dėl vienos paprastos priežasties – valdžios požiūrio pokyčių.

„Augimo programą, darbo programą, valdžios retorikoje ir veiksmuose keičia padalijimo programa.

Anksčiau buvome orientuoti kaip valstybė, kaip visuomenė, tai dabar apie tai beveik jau nekalabama, o vis daugiau kalbama, kad reikia daugiau padalinti, daugiau perskirstyti“, – konferencijos pradžioje sakė V. Sutkus ir teigė, kad valdžia, kalbant apie naujus planuojamus mokesčius eina paprastuoju būdu – suskaičiuoja kiek biudžete trūks pinigų, o vėliau galvoja kaip tuos pinigus surinkti.

„Tai labai primityvus požiūris. Priimant naujus mokesčius reikia skirti laiko diskusijai, o po to už tuos sprendimus atsakyti“, – tikino jis.

Konferencijoje buvo teigiama, kad vežėjus itin skaudžiai gali paliesti valdžios planuojama didinti minimali mėnesinė alga (MMA) ir tuo pačiu metu nuo 1,3 iki 1,5 didinamas koeficientas, kuris taikomas apskaičiuojant darbo užmokesčio ribą, nuo kurios darbuotojui gali būti mokama neapmokestinamųjų dienpinigių suma.

Valdas Sutkus
Valdas Sutkus
© DELFI / Karolina Pansevič

Verslininkų skaičiavimu, šios permainos sektoriui gali užkrauti mokestinę naštą, kuri yra lygi dabar gaunam pelnui.

„Valdžia sako, kad didins mokesčus, apmokestinimą, nes jie per gerai gyvena. „Linava“ skaičiai rodo, kad jei bus įvestos mokestinės priemonės, kurios pateiktos svarstymui, jos suvalgytų visą dabartinį pelną, o sektorius liks nepelningas ir tada galima svarstyti, kas atsitiks. Jis trauksis, įmonės iškels registracijos vietas kažkur kitur“, – sakė V. Sutkus.

„Linava“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius taip pat teigė, kad su asociacija dėl jokių mokestinių pakeitimų niekas nesitarė, nekalbėjo apie pasekmes.

Transporto sektoriaus specialistai skaičiuoja, kad dėl sektoriui padidėjusių mokesčių vienai transporto priemonei tenkančios sąnaudos išaugs 288,53 Eur per mėnesį. Šiuo metu Lietuvoje yra įregistruota apie 48 tūkst. tarptautinius pervežimus atliekančių sunkvežimių, tad per metus šiam sektoriui papildomos išlaidos sudarys apytiksliai 166 mln. Eur.

„Tai lygiai tiek, kiek yra mūsų pelnas“, – pridūrė „Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis.

Lietuvos vežėjų sąjungos generalinis sekretorius sekretorius Sigitas Žilius dabartinę situaciją ir mokestinius siūlymus apibūdino kaip vykdomą vežėjų genocidą.

Mečislovas Atroškevičius
Mečislovas Atroškevičius
© Asmeninio albumo nuotr.

„Vyksta tiesiog karas. Karas dėl resursų. Tai, matyt, ne naujiena, nes vyksta šimtmečiais, tačiau naujausia idėja ta, kad karas dėl darbuotojų taip pat vykdomas seniai, o konkuruoja tiek Europos šalys tarpusavyje, tiek ne Europos šalys.

Maža to, Lietuvos politikai sugalvojo įvykdyti vežėjų genocidą. Situacija tokia, kad mes pateikėme savo argumentus, skaičius, teisinius argmentus, kodėl, kas čia vyksta ir kodėl mes nesutinkame, tačiau tai tik žirniai į sieną. Mes matome, kad polikams nesvarbu nei mūsų nuomonė, nei darbuotojų nuomonė“, – kalbėjo jis.

S. Žilius sakė, kad atlikęs apklausas, kas bus, jei bus įvestas minėtas koeficientas, gavo rezultatus, kuriuose buvo teigiama, kad buvo gauti neigiamai balansai, kas reiškia įmonių bankrotus.

Vežėjai taip pat tikino, kad šio sektoriaus laukia iš viso trys dideli iššūkiai – „Mobilumo paketas“, padidėjusios išlaidos darbuotojų užmokesčiui ir brangesni degalai.

DELFI primena, kad šiuo metu Vyriausybė planuoja nuo 2020 m. didinti MMA nuo 555 iki 607 Eur, o galiojantį 1,3 koeficientą, kuris taikomas apskaičiuojant darbo užmokesčio ribą, nuo kurios darbuotojui gali būti mokama neapmokestinamųjų dienpinigių suma, didinti iki 1,5.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(39 žmonės įvertino)
2.9744

Nesutariama dėl subsidijų nukentėjusioms savivaldybių įmonėms (2)

Kai kurie parlamentarai linkę pritarti idėjai, kad nuo koronaviruso nukentėjusių įmonių...

VMI kai kurias įmones išbraukia iš nukentėjusių sąrašo: yra keliančių rimtų klausimų (15)

Įmones, kurių finansinė būklė yra gera, Valstybinė mokesčių inspekcija ( VMI ) pati išbraukia...

Seimo narys Palionis turi pasiūlymų dėl pakuočių tvarkymo (1)

Seimo Aplinkos apsaugos komiteto narys Andrius Palionis siūlo nustatyti, kad pakuočių atliekų...

„Go Vilnius“ ketina įsigyti tarnybinių kelionių ir atvykstamojo turizmo organizavimo paslaugų (2)

Vilniaus miesto verslo ir turizmo plėtros agentūra „ Go Vilnius “ ketina įsigyti tarnybinių...

Be pajamų ir darbo – jau pusmetį: renginių verslo atstovai darbinasi kurjeriais, kai kas išparduoda turtą (511)

Privačių renginių verslo atstovai be darbo ir pajamų sėdi jau pusmetį. Kad galėtų išmaitinti...

Top naujienos

Pakliuvo į sudėtingą sukčiavimo schemą ir to nesuprato: kaip už svetimus pinigus aferistai gauna prekes (45)

Per pandemiją sukčiai dar labiau įsigudrino ir kuria naujas sudėtingas sukčiavimo schemas....

Dailius Dargis | D+

Byla, dėl kurios tyrėjas nusprendė mesti darbą: visą Lietuvą kraupinusį serijinį žudiką išdavė kvepalų buteliukas

2000 metais iki gegužės 9-osios be žinios dingo trys 20 – 25 metų merginos. Tomis dienomis...

Kaip vieno ekonomisto protestas ant plauko pakabino 740 mlrd. Europos atsigavimo fondą (69)

Berndas Lucke privertė Vokietijoje stabdyti 750 mlrd. eurų vertės koronaviruso pandemijos...

„Depo“ pirkėjui – įspūdinga bauda: klouno kaukė neapsaugo nuo koronaviruso (548)

Klouno kaukė neišgelbėjo nuo atsakomybės – į Vilniaus Ukmergės gatvėje esantį prekybos...

Šiluma pasidžiaugėme, o dabar laukia snaigės, o kai kur – net ir plikledis (1)

Pirmadienio dieną šalies vakaruose bus debesuota su pragiedruliais. Šiame regione daug kur palis,...

Prabangieji turizmo perlai: 10 įspūdingiausių viešbučių grandinių pasaulyje (2)

Jau daug metų pasaulio viešbučiai veikia grandinėmis, ir dėl to keliautojai skirtingose šalyse...

Tarp Europos galingųjų bręsta naujas konfliktas: netikėtos galimybės gali atsiverti ir Lietuvai (413)

Prancūzija ir Vokietija. Jei reikėtų įvardyti dvi šalis, aplink kurias sukosi didieji XIX ir XX...

Vaistininkų pagyros grilio mėgėjams – vis dažniau kepamos daržovės, vis rečiau maistas virsta angliuku (1)

Vienas ryškiausių pavasario rodiklių – galimybė maistą gaminti lauke. Artėjant savaitgaliui...

Gabrielė Grinkaitė | D+

Gydytoja papasakojo, kaip atrodo priklausomybės pradžia: po 20 metų tokie pacientai atvyksta į jos kabinetą (4)

„Klasikinis pacientas yra tas, kuris ateina ir pasako, kad problemų su alkoholiu pradėjo turėti...

Tyrimas rodo, kad „afrikinė“ COVID-19 atmaina geba lengviau įveikti „Pfizer“ vakcinos sukurtą „gynybą“ (76)

Pietų Afrikos Respublikoje ( PAR ) aptiktoji koronaviruso atmaina geba lengviau „pralaužti“ „...