aA
Susisiekimo ministras prašo vyriausybinės strateginių įmonių sandorius tikrinančios komisijos įvertinti bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ ir vienos didžiausių pasaulyje kalio trąšų gamintojų „Belaruskalij sutartį, pagal kurią per Lietuvą ir Klaipėdos uostą gabenamos baltarusiškos trąšos.
„Belaruskalij“
„Belaruskalij“
© Scanpix

Komisijos prašoma įvertinti, ar ši sutartis atitinka nacionalinio saugumo interesus, pranešė Susisiekimo ministerija.

Pasak Mariaus Skuodžio, baltarusiškų trąšų vežimas per Lietuvą pagrįstai kelia ne vieną nacionalinio saugumo klausimą, todėl nutarta kreiptis į komisiją, kad sutarties tolesnis įgyvendinimas būtų įvertintas iš esmės.

Ši komisija, o po to ir Vyriausybė prieš dvejus metus svarstė Igorio Udovickio bei „Belaruskalij“ kontroliuojamo Birių krovinių terminalo (BKT) prašymą leisti plėstis Klaipėdos uoste BKT įsigyjant I. Udovickio šeimos valdomos krovos bendrovės Nemuno terminalas akcijas.

Pasak BNS šaltinių, Ministrų kabinetas nusprendė neblokuoti sandorio, o pavedė vyriausybinei komisijai nustatyti papildomus saugiklius, įvertinus Valstybės saugumo departamento įvardytas rizikas.

Tačiau pats BKT 2019-ųjų spalį viešai pranešė, kad vyriausybinė komisija nutarė, jog įmonė neatitinka nacionalinio saugumo interesų, o Vyriausybė vėliau pavedė komisijai nustatyti sąlygas įmonės investicijoms – BKT teigimu, jos turėjo siekti apie 70 mln. eurų.

Anot Susisiekimo ministerijos pranešimo, JAV sankcijos tiesiogiai Lietuvos bendrovėms netaikomos, todėl tolesnis trąšų gabenimas priklausys nuo sankcijų režimo, valstybės institucijų sprendimų bei bankų pozicijos dėl „Belaruskalij“ mokėjimų aptarnavimo.

Premjerė Ingrida Šimonytė trečiadienį sakė, kad įsigaliojus JAV sankcijoms vienai didžiausių pasaulio kalio trąšų gamintojų ir eksportuotojų „Belaruskalij“, įmonės produktų tranzitas per Lietuvą neturėtų tęstis ilgai.

Trečiadienį įsigaliojus JAV sankcijoms „Belaruskalij“, „Lietuvos geležinkeliai“ pranešė gruodį per Lietuvą į Klaipėdos uostą dar gabensiantys įmonės trąšas, nes pagal sutartį su „Lietuvos geležinkeliais“ Baltarusijos bendrovė už šiuos krovinius atsiskaitė iš anksto.

Grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ iki sausio turėtų pervežti apie 1 mln. tonų trąšų. Tai reiškia, kad per Lietuvos teritoriją, kaip ir iki šiol, važiuos po 6-9 sąstatus per parą.

„Lietuvos geležinkeliai“ dabar galiojančią sutartį su „Belaruskalij“ pasirašė 2018 metų pavasarį, ji galioja iki 2023 metų pabaigos.

BNS
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
4.0000

Dargis Armonaitei: lengviausia kalbėti, jeigu pats nesi nieko daręs

Statybų bendrovės „Eika“ valdybos pirmininkas Robertas Dargis kritiškai įvertino ekonomikos...

Dargis: tai, kad dėl įtampų su Kinija keičiasi investuotojų požiūris į Lietuvą, nėra pliusas

Verslininkas Robertas Dargis įsitikinęs, kad valdantieji, priiminėdami sprendimus, lėmusius...

Latvijos institucijos ir privatūs vežėjai nemato galimybių vežti baltarusiškas trąšas (3)

Lietuvos Vyriausybei praėjusią savaitę nurodžius „Lietuvos geležinkeliams“ nuo vasario...

„Vilnius Tech“ patalpas už 6,46 mln. eurų įsigijo „Lofto valdymas“ (1)

Vilniaus Gedimino technikos universiteto („ Vilnius Tech “) administracines patalpas Vilniuje,...

Užimtumo tarnyba: kas antra šalies įmonė praėjusiais metais susidūrė su darbuotojų trūkumu

2021-aisiais su darbuotojų trūkumu susidūrė daugiau nei pusė Užimtumo tarnybos apklaustų...

Top naujienos

D+Vladimiras Laučius

Kuolys: išgirdęs šiuos Landsbergio žodžius pagalvojau apie prezidentę Grybauskaitę (17)

Pirmasis po nepriklausomybės atkūrimo kultūros ir švietimo ministras, kultūros istorikas Darius...

Į Lietuvą žengusių verslų apžvalga: milijonai investicijų ir tūkstančiai naujų darbo vietų (74)

Praėję metai buvo rekordiniai naujų užsienio investicijų Lietuvoje prasme. Patvirtinti 49...

COVID–19 sergamumo statistikoje – dar vienas nuo pat pandemijos pradžios nematytas rekordas

Sergamumo koronavirusu statistikoje – dar vienas per visą pandemijos laiką nepasiektas rekordas....

Italų virusologas: pandemija baigsis dar šių metų pavasarį (39)

Italijoje užfiksavus naują vienos dienos skiepijimo rekordą, šalies virusologas pateikė...

Siaučiant omikronui, kuriami nauji testai ir skubiai trumpinamas izoliacijos laikas

Siaučiant omikron atmainai, šalys, tarp jų ir Lietuva baiminasi, kad sergančiųjų tuoj bus...

Rusijai – kategoriškas NATO atsakas (88)

NATO nepriims Rusijos reikalavimų išvesti savo karius iš šalių, įstojusių į Aljansą nuo...

Lietuvoje pradeda galioti naujos COVID-19 valdymo priemonės: kas tiksliai keičiasi (38)

Dėl omikron atmainos plitimo pirmadienį Lietuvoje pradeda galioti naujos COVID-19 valdymo priemonės.

Porošenka – jau Kijeve, oro uosto pastato perimetrą saugo policija (7)

Lėktuvas, kuriuo skrido Ukrainos eksprezidentas Petro Porošenka , pirmadienio rytą nusileido...

Paaiškino, kas lemia lėktuvų bilietų kainas ir kokią savaitės dieną geriausia juos pirkti

Viskas turi savo kainą – visi tai supranta. Vis dėlto, kalbant apie lėktuvų bilietus,...

Saviizoliacijos taisykles pažeidinėjo, kaip norėjo: ėjo pas gydytojus, gėrė su giminaičiais bei vyko apsipirkti (1)

Teismui patenkinus Tauragės apylinkės prokuratūros prokuroro Nomedo Metrikio pareiškimą dėl...