aA
ES institucijoms baigiant parengti vadinamąjį Mobilumo paketą - taisyklių rinkinį, kuris galiotų visų ES valstybių vežėjams, Lietuvos banko Makroekonomikos ir prognozavimo skyriaus ekonomistas Mantas Vilniškis sako, kad sparčiai augančiam ir daugiau nei dešimtadalį viso šalies bendrojo vidaus produkto (BVP) sukuriančiam Lietuvos transporto sektoriui ilguoju laikotarpiu naujosios taisyklės, tam nepasirengus, gali tapti finansine problema.
Lietuvos banko ekonomistas: nepasirengusiam transporto sektoriui Mobilumo paketas gali tapti problema
© Reuters/Scanpix

Komentuodamas Mobilumo paketą, ekonomistas sakė, kad juo išties siekiama pagerinti vairuotojų darbo sąlygas.

„Pavyzdžiui, vilkikų vairuotojams turėtų būti užtikrintas reguliarus savaitinis poilsis ne sunkvežimio kabinoje. Antras darbuotojams sąlygas gerinantis reikalavimas - planuoti reisus taip, kad bent kas keturias savaites vairuotojams būtų užtikrinta galimybė grįžti namo. Trečias esminis klausimas - pačių pervežimų apribojimai. Kabotažo, arba pervežimų vykdymo kitos šalies teritorijoje, tvarka nesikeičia - per septynias dienas galima bus atlikti tris krovinių gabenimo operacijas“, - pranešime spaudai cituojamas M. Vilniškis.

Ekonomisto teigimu, siekiant išvengti nesąžiningo elgesio, Europos Komisija siūlo taikyti penkių dienų atvėsimo laikotarpį, kurio metu ta pačia transporto priemone toje pačioje valstybėje tokie pervežimai bus ribojami.

„Daugiau apribojimų nustatoma ir dėl maršruto tarp pirminio kelionės tikslo bei kilmės šalies. Šių taisyklių laikymąsi planuojama užtikrinti išmaniaisiais tachografais, kurie privalo būti įdiegti visuose vilkikuose iki 2024 m.“, - sakė M. Vilniškis.

Vis dėlto naujųjų reikalavimų įgyvendinimas gali išstumti investicijas iš Lietuvos.

„Pirmiausia, siekdamos ir toliau būti konkurencingos, dalis įmonių gali būti priverstos atidaryti filialus pagrindinėse veiklos šalyse. Tai leistų joms sutaupyti nemažai išteklių ir išvengti sunkvežimių grąžinimo į kilmės šalį, tačiau tokiu atveju Lietuva netektų dalies investicijų. Lėšos, kurios galėtų būti skirtos plėtrai, naujų darbo vietų kūrimui ir atsinaujinimui, nutekėtų į valstybes, kuriose įmonės vykdytų pervežimus“, - komentavo ekonomistas.

Pasak jo, filialų steigimas kitose valstybėse kartu atsilieptų ir surenkamiems mokesčiams. Jei dalis vairuotojų būtų įdarbinama užsienio valstybėje, mažėtų surenkamų mokesčių nuo darbo užmokesčio dydis.

Jis pridūrė, kad tokių pavyzdžių jau yra: didžiosios Lietuvos logistikos ir transporto įmonės, plėtodamos savo veiklą naujose rinkose, padalinius atidaro užsienyje, pavyzdžiui, šiek tiek arčiau Vakarų Europos esančioje Lenkijoje.

ELTA primena, kad Europos Parlamento (EP) pirmininkų sueiga neapsisprendė dėl svarstomo Mobilumo paketo ateities. Sprendimo priėmimas nukeltas į kovo 21 d., jau po EP plenarinės sesijos, skelbė Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“.

Kaip skelbia asociacija, ji ne kartą kreipėsi į EP politinių grupių vadovus, taip pat Mobilumo paketo pasiūlymų rengėjus, atkreipdama dėmesį į paketo ekonomines ir socialines pasekmes ES periferijoje įsisteigusiems Lietuvos vežėjams, neišspręstą trečiųjų šalių vežėjų klausimą, politizuotą sprendimų priėmimo procesą bei prieštaravimą fundamentaliems ES teisės principams.

Šiais klausimais „Linava“ aktyviai bendradarbiauja su Lenkijos, Rumunijos, Bulgarijos, Latvijos, Estijos, Vengrijos ir kitų šalių vežėjų asociacijomis, siekdama užkirsti kelią nepalankiems siūlymams dėl priverstinio vilkikų grąžinimo į įmonės registracijos šalį, diskriminacinio komandiravimo taisyklių taikymo, kabotažo operacijų apribojimo ir draudimo nakvoti vilkikų kabinose.

„Linava“ pirmą kartą kreipėsi į EP pirmininkų sueigos narius dar vasario pradžioje, prašydama atsižvelgti į neigiamą planuojamo priimti Mobilumo paketo poveikį Lietuvai ir kitoms periferinėms ES šalims. „Linava“ prašė Mobilumo paketo svarstymą nukelti kitai EP kadencijai.

EP kadencija baigiasi šiais metais. Naujos sudėties EP visa ES rinks šių metų gegužės 26 dieną.

ELTA
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Atsigauti nespėjusiam Lietuvos turizmui – nauja grėsmė

Vietinio ir atvykstamojo turizmo atstovai su viltimi žiūri į prasidėjusius metus, nors išbrangusi...

Algų ir atleidimų norėję darbuotojai direktoriaus ieškojo per feisbuką: jis pats pasakoja apie manipuliavimą (7)

Vilniaus restorano „ Dubuo “ socialinio tinklo paskyroje prieš kurį laiką buvo pasirodę...

Armonaitė: siūlau, kad Lietuvos darbo rinkoje kurį laiką nedalyvavę asmenys mokėtų mažesnį GPM (6)

Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė siūlo, kad Lietuvoje kurį laiką...

Mauricas: ekonomikos augimą ateityje stabdys demografinės problemos (2)

„Luminor“ banko vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas neabejoja, kad Lietuvos bendrojo...

Armonaitė: esama nerimo dėl užsienio investuotojų planų (37)

Ekonomikos ir inovacijų ministrė pripažino, jog esama nerimo dėl Lietuvoje veikiančių užsienio...

Top naujienos

Įvertino Rusijos ir NATO derybas: dėl šito klausimo Kremlių ištiks isterija

NATO nepriims Rusijos reikalavimų išvesti savo karius iš šalių, įstojusių į Aljansą nuo...

Atsigauti nespėjusiam Lietuvos turizmui – nauja grėsmė

Vietinio ir atvykstamojo turizmo atstovai su viltimi žiūri į prasidėjusius metus, nors išbrangusi...

Naftos krovinių rinka klesti: perdirbimo įmonės išgraibsto nepaisydamos pabrangimo

Pasaulinė fizinė naftos rinka kaista, o tai suteikia postūmį vadinamiesiems „buliams“.

D+Kalbino Daiva Žeimytė-Bilienė, parengė Laura Tarandaitė

Sausio 13 d. mitingas kunigo Sasnausko akimis: ačiū Dievui, kad ten nebuvau, nes būčiau neiškentęs (19)

Nepriklausomybės aikštėje vykęs sausio 13 d. minėjimas drauge su karčiomis mitingo priemaišomis...

D+Alberto Nardelli, Jorge Valero, Arne Delfs

Putinas Europai ruošia naują realybę (2)

Didžiosios Europos valstybės vis labiau nerimauja, kad net jeigu Rusijos prezidentas Vladimiras...

Laidoje išgirdusi, kas šnekama apie Nausėdą, žiūrovė apstulbo: pati ten buvau ir tai – melas LRT pripažino suklydę (617)

Po sausio 13-osios minėjimo pasigirdo kalbos apie jame dalyvavusių žmonių etiketą. Kai kurie vėl...

Po smarkaus vėjo – malonesni orai: pokyčiai džiugins vos parą

Artimiausią parą stiprės aukštesnio atmosferos slėgio laukas, tad įsivyraus malonesni orai....

Europos čempionatą paliekančios Lietuvos rinktinės treneris traukiasi iš posto specialiai Delfi iš Košicės (3)

Lietuvos rankininkai pusę rungtynių tampė nervus tituluotiems norvegams, bet galiausiai pralaimėjo...

Antarktidoje užfiksuotas stulbinantis reiškinys: į Žemę trenkėsi antimaterija, atskriejusi iš kosmoso gelmių (53)

Ji atskriejo iš kosmoso. Ir buvo labai maža. Bet jos laukė ne tik IceCube, bet ir visa fizikų...

Parako prieš norvegus pakako vienam kėliniui: Lietuva Europos čempionate liko be taškų (11)

Lietuvos rankinio rinktinė pasirodymą Europos čempionate užbaigė pirmadienį: trečioje F...