aA
ES institucijoms baigiant parengti vadinamąjį Mobilumo paketą - taisyklių rinkinį, kuris galiotų visų ES valstybių vežėjams, Lietuvos banko Makroekonomikos ir prognozavimo skyriaus ekonomistas Mantas Vilniškis sako, kad sparčiai augančiam ir daugiau nei dešimtadalį viso šalies bendrojo vidaus produkto (BVP) sukuriančiam Lietuvos transporto sektoriui ilguoju laikotarpiu naujosios taisyklės, tam nepasirengus, gali tapti finansine problema.
Lietuvos banko ekonomistas: nepasirengusiam transporto sektoriui Mobilumo paketas gali tapti problema
© Reuters/Scanpix

Komentuodamas Mobilumo paketą, ekonomistas sakė, kad juo išties siekiama pagerinti vairuotojų darbo sąlygas.

„Pavyzdžiui, vilkikų vairuotojams turėtų būti užtikrintas reguliarus savaitinis poilsis ne sunkvežimio kabinoje. Antras darbuotojams sąlygas gerinantis reikalavimas - planuoti reisus taip, kad bent kas keturias savaites vairuotojams būtų užtikrinta galimybė grįžti namo. Trečias esminis klausimas - pačių pervežimų apribojimai. Kabotažo, arba pervežimų vykdymo kitos šalies teritorijoje, tvarka nesikeičia - per septynias dienas galima bus atlikti tris krovinių gabenimo operacijas“, - pranešime spaudai cituojamas M. Vilniškis.

Ekonomisto teigimu, siekiant išvengti nesąžiningo elgesio, Europos Komisija siūlo taikyti penkių dienų atvėsimo laikotarpį, kurio metu ta pačia transporto priemone toje pačioje valstybėje tokie pervežimai bus ribojami.

„Daugiau apribojimų nustatoma ir dėl maršruto tarp pirminio kelionės tikslo bei kilmės šalies. Šių taisyklių laikymąsi planuojama užtikrinti išmaniaisiais tachografais, kurie privalo būti įdiegti visuose vilkikuose iki 2024 m.“, - sakė M. Vilniškis.

Vis dėlto naujųjų reikalavimų įgyvendinimas gali išstumti investicijas iš Lietuvos.

„Pirmiausia, siekdamos ir toliau būti konkurencingos, dalis įmonių gali būti priverstos atidaryti filialus pagrindinėse veiklos šalyse. Tai leistų joms sutaupyti nemažai išteklių ir išvengti sunkvežimių grąžinimo į kilmės šalį, tačiau tokiu atveju Lietuva netektų dalies investicijų. Lėšos, kurios galėtų būti skirtos plėtrai, naujų darbo vietų kūrimui ir atsinaujinimui, nutekėtų į valstybes, kuriose įmonės vykdytų pervežimus“, - komentavo ekonomistas.

Pasak jo, filialų steigimas kitose valstybėse kartu atsilieptų ir surenkamiems mokesčiams. Jei dalis vairuotojų būtų įdarbinama užsienio valstybėje, mažėtų surenkamų mokesčių nuo darbo užmokesčio dydis.

Jis pridūrė, kad tokių pavyzdžių jau yra: didžiosios Lietuvos logistikos ir transporto įmonės, plėtodamos savo veiklą naujose rinkose, padalinius atidaro užsienyje, pavyzdžiui, šiek tiek arčiau Vakarų Europos esančioje Lenkijoje.

ELTA primena, kad Europos Parlamento (EP) pirmininkų sueiga neapsisprendė dėl svarstomo Mobilumo paketo ateities. Sprendimo priėmimas nukeltas į kovo 21 d., jau po EP plenarinės sesijos, skelbė Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“.

Kaip skelbia asociacija, ji ne kartą kreipėsi į EP politinių grupių vadovus, taip pat Mobilumo paketo pasiūlymų rengėjus, atkreipdama dėmesį į paketo ekonomines ir socialines pasekmes ES periferijoje įsisteigusiems Lietuvos vežėjams, neišspręstą trečiųjų šalių vežėjų klausimą, politizuotą sprendimų priėmimo procesą bei prieštaravimą fundamentaliems ES teisės principams.

Šiais klausimais „Linava“ aktyviai bendradarbiauja su Lenkijos, Rumunijos, Bulgarijos, Latvijos, Estijos, Vengrijos ir kitų šalių vežėjų asociacijomis, siekdama užkirsti kelią nepalankiems siūlymams dėl priverstinio vilkikų grąžinimo į įmonės registracijos šalį, diskriminacinio komandiravimo taisyklių taikymo, kabotažo operacijų apribojimo ir draudimo nakvoti vilkikų kabinose.

„Linava“ pirmą kartą kreipėsi į EP pirmininkų sueigos narius dar vasario pradžioje, prašydama atsižvelgti į neigiamą planuojamo priimti Mobilumo paketo poveikį Lietuvai ir kitoms periferinėms ES šalims. „Linava“ prašė Mobilumo paketo svarstymą nukelti kitai EP kadencijai.

EP kadencija baigiasi šiais metais. Naujos sudėties EP visa ES rinks šių metų gegužės 26 dieną.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ištyrė produktų kainas: prekių krepšelis tarp didmiesčių pigiausias Vilniuje

Vartojimo prekių krepšelį pigiausiai tarp penkių didžiųjų miestų gyventojų gali įsigyti...

Seimas atmetė siūlymą padidinti pelno mokesčio tarifą

Seimas atmetė socialdemokrato Algirdo Syso siūlymą padidinti pelno mokesčio tarifą.

Izgorodinas: iki metų pabaigos euro zona gali panirti į defliaciją

„ SME Finance “ ekonomistas Aleksandras Izgorodinas sako, kad defliacijos tendencijos euro...

Seimas toliau svarstys, ar išplėsti GPM lengvatą už studijas

Seimas pradeda svarstymus, ar nuo 2021 metų leisti susigrąžinti dalį sumokėto gyventojų...

Šapoka: iš bankų pelno mokesčio šiemet bus surinkta keliolika milijonų eurų

Seimui nuo 2020 metų sausio penkiais procentiniais punktais iki 20 proc. padidinus bankų ir kredito...

Top naujienos

Drama Kaune: ekskavatoriumi prieš istorinę vilą (91)

Prestižiniame Kauno Žaliakalnio rajone, Ąžuolyno pašonėje, Perkūno alėjoje stovėjusi Art...

Pirmoji ES šalis grįžta prie karantino papildyta (70)

Airija tapo pirmąja Europos Sąjungos valstybe nare dėl augančio naujojo koronaviruso atvejų...

Praėjusią parą – 202 nauji koronaviruso atvejai ir dvi mirtys mirusiesiems koronavirusas nustatytas spalio 10-15 d. (81)

Praėjusią parą šalyje nustatyti 205 nauji koronaviruso atvejai. Tai žiniasklaidai patvirtino...

Grybauskaitė: po rinkimų prasidės reguliacijos ir priemonės, kurios dabar vėluoja (136)

Kadenciją baigusi prezidentė Dalia Grybauskaitė antradienį balsuodama išankstiniame balsavime...

Prabilo apie pauzę nuo visuomeninio gyvenimo: kalba eina ne tik apie ilgesnes moksleivių atostogas papildyta 10:46 val. (253)

Premjeras Saulius Skvernelis ir sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga nuteikinėja...

Šimonytė dėl „diržų veržimosi“ istorijos įgėlė Karbauskiui: klausimas dabar yra kitas (93)

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos sąrašo lyderė Ingrida Šimonytė...

Šapokos pateiktas biudžetas Seimui kelia klausimų dėl deficito ir skolos papildyta (134)

Antradienį Seimo posėdyje finansų ministras Vilius Šapoka pateikė kitų metų valstybės...

Linas Kojala | D+ nariams

Surenki daugiau balsų, bet rinkimus pralaimi. Sveiki atvykę į JAV

Įsivaizduokite: atėjus lemiamai rinkimų nakčiai, po varginančios mėnesių mėnesius trukusios...

Neregėtas pasityčiojimas: tai, ką žinomas verslininkas padarė su medžiais, privertė aikčioti net patyrusius pareigūnus (717)

Gavo leidimus pagenėti medžius, bet paliko tik stuobrius. Tokia situacija susiklostė Lietuvoje...

Kauno miesto savivaldybė nesiruošia grąžinti karantino metu buvusių ribojimų viešajame transporte (9)

Lietuvoje augant sergamumui COVID-19 , Kauno miesto savivaldybė sako, kad grąžinti ribojimus...

|Maža didelių žinių kaina