aA
Pusšimtis Lietuvos įmonių pasauliniams automobilių lyderiams gamina detales, komponentus arba ir visą transporto priemonę. Nors kiekius lietuviai šiai pramonei tiekia gerokai mažesnius nei kinai, anot specialistų, konkuruoja kokybe ir atstumu. Metai metams nelygūs, bet pastaruoju metu didžiosioms korporacijoms gaminančių Lietuvos įmonių metinės pajamos viršija 400 mln. eurų.
© A.Žuko nuotr.

Kaune veikia viena iš nedidelių šalies įmonių, kurios darbuotojai dirba pasaulinei automobilių pramonei. Gaminami čia daugiausiai mašinų veidrodžiai. Iš viso įmonė eksportuoja apie trečdalį visų savo gaminių, bet esą nuolat galvoja, kaip neprarasti užsakovų.

„Konkurencija yra didelė. Ypatingai konkurencija veikia iš Rytų, iš Kinijos. Ir tenka kartais kautis, na, tokiomis denpinginėmis kainomis“, – sakė UAB „Augija“ komercijos direktorius Gediminas Ilevičius.

Tuo metu viena Panevėžio įmonė irgi dirba pasauliniam automobilių sektoriui. Čia gaminami kompresoriai. Įmonės vadovo teigimu, pernykščiai ir užpernykščiai metai buvo itin sunkūs, o dabar reikalai juda geryn – gamyba ir pardavimas šiemet padvigubėjo.

„Šiandien mes tapome pagrindiniai tiekėjai. Ateityje nusimato didelės galimybės. Pagal kompresorių kokybę mums kol kas nėra lygių. O pagal kainą mes tapome konkurencingi su kitais gamintojais“, – sakė UAB „Panevėžio aurida“ generalinis direktorius Redas Klupšas.

„Verslios Lietuvos“ duomenimis, kone kiekviename šalies rajone yra įmonių, kai kur ir ne po vieną, gaminančių žinomoms korporacijoms, tokioms kaip „BMW“, „General Motors“, „Audi“, „Volkswagen“, taip pat „Kamaz“, „Gaz“. Iš viso detales, komponentus ir transporto priemones didiesiems gamina apie 50 Lietuvos įmonių.

„Spektras yra labai didelis. Gaminama viskas – štampuotos detalės, laidų pynės, elektronika, tam tikrų dalykų komponentai, filtrai ir starteriai. Pusšimtis įmonių generuoja virš 400 mln. eurų apyvartą per metus“, – teigė „Versli Lietuva“ klasterių plėtros koordinatorius Darius Lasionis.

Ką tik iš tarptautinės parodos Maskvoje grįžusios Lietuvos įmonės sako, itin galingi ten buvo Kinijos ir Korėjos paviljonai. Tačiau ūpas nedingo – susitikta ir su vakariečiais, ir su Rytų automobilių dalių importo, didmeninės ir mažmeninės prekybos atstovais. Pačios Rusijos rinka esą toli gražu nėra stabili, bet į kai kurias jos mašinų gamyklas investavę „Renault“ ar „Daimler“ dairosi patikimų tiekėjų. Lietuviams, anot specialistų, svarbiausia apie save pranešti.

„Iš tikrųjų Lietuva dabar yra labai dėkingoje situacijoje. Galbūt, sakyčiau, ir visas Pabaltijo kraštas. Labiausiai dėl to, kad vis daugiau Vakarų gamintojų žiūri, kur mums čia arčiau suradus tiekėjų, gamintojų. Taip pat dėl to, kad Kinijoje darbo jėga jau brangsta ir toliau brangs“, – aiškino D. Lasionis.

Dabar Lietuvos įmonėms, anot „Verslios Lietuvos“, itin verta dirbti su vadinamąja antrine rinka – globaliais dalimis prekiaujančiais didmenininkais.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Stulbinantis atsitiktinumas: lietuviai sutrumpino darbo laiką – pelnas išaugo kartais (138)

Dvi Lietuvos įmonės „Engineer“ ir „Valandinis“, veikiančios statybų srityje, nuo rugsėjo...

„Danske Bank“ skandalas: JAV tyrėjai siekia apklausti „Deutsche Bank“, „Bank of America“ ir „JPMorgan“ (3)

JAV finansinių nusikaltimų tyrėjai „ Deutsche Bank “, „ Bank of America “ ir „ JPMorgan...

Marijampolėje atidarytas „McDonald's“ restoranas (120)

„McDonald‘s“ investavo beveik 1 milijoną eurų į naujo restorano Marijampolėje statybas ir...

Danijos žiniasklaida: „Danske Bank“ darbuotojai Estijoje galėjo gauti kyšių (4)

„ Danske Bank “ Estijos filialo buvusiems darbuotojams galėjo būti atsilyginama kyšiais už...

Norima vėl svarstyti draudimą įsigyti daugiau nei 1,5 tūkst. ha miško (13)

Seime jau norima vėl grįžti prie Miško įstatymo pataisų, kuriomis siekiama, kad asmens bendras...

Top naujienos

Ukrainos kariuomenės karininkas: rusai į Ukrainą važiuoja kaip į safarį – pašaudyti į „chacholus“ (1018)

Atskridus į Kijevą įtarti tai, kad šalis kariauja, galima dėl sugriežtintos patikros oro uoste...

Dėl sulaužyto gyvenimo dabar nebežino, kur kreiptis: gailiuosi, kad nuvedusi dukterį pas gydytojus, paklausiau jų patarimo (65)

Prieš daugelį metų globėjų į užsienį kartu su seserimi išvežta lietuvaitė po dešimties ten...

Stulbinantis atsitiktinumas: lietuviai sutrumpino darbo laiką – pelnas išaugo kartais (138)

Dvi Lietuvos įmonės „Engineer“ ir „Valandinis“, veikiančios statybų srityje, nuo rugsėjo...

Naminiai kukuliai: kam eiti į „Ikea“, jei gali paruošti namuose (16)

Tradicinis švedų patiekalas yra beveik tokia pat legenda, kaip cepelinai Lietuvoje, tik labiau...

Pratęsime „Žalgirį“ skandinęs Pangosas – apie Šarą, šiltus prisiminimus ir keistą jausmą Kaune

Likus dešimčiai minučių iki penktadienio vakaro Eurolygos mūšio tarp Kauno „Žalgirio“ ir...

Geriausių išmaniųjų dvidešimtukas pagal kainos ir kokybės santykį (90)

Išmaniųjų gamintojai nuolat pristato naujausius savo gaminius. Technologijos vis tobulėja, auga ir...

Ekspertė pateikė gluminančių įžvalgų, kodėl reikėtų kuo skubiau atsisakyti drėkinamojo kremo (2)

Drėkinamasis kremas paprastai laikomas pačia būtiniausia odos priežiūros priemone, tad kuo gali...

Karališkosios šeimos atstovų populiarumo reitinge karalienė Elžbieta II liko antroje vietoje: viskas išsidėstė labai netikėtai (2)

Didžiosios Britanijos karalienei po šių metų apklausos teko užleisti pirmąją populiariausių...

Vairavimo egzaminuotojas apie darbo užkulisius: žmonės šalia manęs verkia (35)

Jokiame universitete šios profesijos neišmoksi, todėl įdarbinimo procesas ilgas ir sudėtingas,...

Lažybose didžiausios sumos statomos ne už prezidento reitinguose pirmaujantį Nausėdą, bet už Šimonytę (137)

Nors vykdytos visuomenės nuomonės apklausos rodo, kad populiariausias tarp kandidatų laimėti 2019...