Į DELFI redakciją kreipėsi skaitytojas Tomas (vardas pakeistas asmens prašymu). Jis pasakoja, kad gavęs bankinės veiklos licenciją „Revolut“ pradėjo daug stipriau tikrinti savo turimus klientus. Apie du metus lig šiol naudojęsis „Revolut“ elektroninių mokėjimų paslaugomis Tomas nė karto nesusidūrė su jokiomis problemomis iki šių metų sausio pirmosios dienos, kuomet jo kortelė buvo užblokuota. Kodėl – vyras negavo atsakymo net ir po susirašinėjimo su klientų aptarnavimo skyriumi.

„Visi gražiai linksniuoja „Revolut“ kaip stebuklingą startuolį, kuris jau tapo net banku debesyse (neturintis fiziniu atstovybių ar realiu konsultantų, ar biuro) ir visi tik šaukiam „valio“. Tačiau niekas nesusimąsto apie tokią situaciją, į kurią man pačiam teko asmeniškai patekti pastaruoju metu, ir ištiktųjų kokios grėsmės slypi naudojantis arba betarpiškai aklai pasitikint tokiais Fintech startuoliais.

„Revolut“ kortelę gavau užsisakęs Lietuvoje per „Revolut“ programėlę prieš kokius 2 metus – pagautas reklamos ir paragintas kelių pažįstamų apie patogumą atsiskaitant užsienyje ar persivedant pinigus tarp pažįstamų ir draugų. Pripažįstu, tikrai buvo patogu naudotis, ypač keliaujant užsienyje ir pan. Netgi papildomai buvau pasinaudojęs telefono draudimu per „Revolut“ programėlę – 1 metams. Iš tikrųjų buvau tikrai lojalus ir susižavėjęs klientas/naudotojas ir visiems rekomenduodavau pasiimti „Revolut“ kortele. Tačiau šiuo metu visiškai nusivyliau šituo startuoliu“, – savo istoriją pradeda Tomas.

Prisegęs visą susirašinėjimą su „Revolut“ atstovais jis pasakoja, kad sausio 1 dieną jam buvo laikina apribota galimybė prieiti prie savo pinigų laikomų „Revolut“ sąskaitoje. Kortele skaitytojas negalėjo pasinaudoti ir apsiperkant. Tuomet jis susisiekė su klientų aptarnavimo skyriumi ir sužinojo, kad jo paskyra yra iš naujo tikrinama.

„Buvau girdėjęs, jog kai čia „Revolut“ gavo kažkokią licenciją banko, galimai bus papildomų saugumo reikalavimų, tačiau manęs tai kaip ir nejaudina, nes žinau, kad mano pajamos legalios ir turiu visus pagrindžiančius dokumentus“, – pasakoja Tomas.

Vyriškis pasiteiravo, kiek laiko užtruks paskyros patikrinimas, ar jam reikia pateikti kažkokią papildomą informaciją. Tačiau po 2 dienų sulaukė tik atsakymo, kad po paskyros peržiūrėjimo nuspręsta jam nebeteikti „Revolut“ paslaugų. Tad jis turėtų prisijungti paskutinį kartą prie savo paskyros, iš jos persivesti pinigus atgal į banką. Tuomet jo paskyra bus išjungta.

„Man net akys ant kaktos iššoko. Ir pirmiausia kylantis klausimas, kuris kiltų bet kuriam, kas čia dedasi arba, koks pagrindas tokiam sprendimui? Taigi, badžiau toliau rašyti, tačiau atsakymą gaudavau tą patį maždaug: „Mes negalime pateikti/atskleisti jokios informacijos ir, jei nepersivesiu pinigų dabar, tai juos užšaldys”. Taigi, beliko persivesti į savo banko sąskaita „Revolut“ laikytus kelis tūkstančius eurų. Negana to, pokalbio langas tapo nebeaktyvus ir nebegaliu nieko nei rašyti, nei teirautis! Va, tai jums naujasis „Revolut“ amžius! Tiesiog vartotojui parodomos vidurinis pirštas. Pasijaučiau, kaip koks teroristas ar nusikaltėlis“, – „Revolut“ bendravimu su klientais piktinosi vyras.

Ir išties iš prie laiško prikabintų susirašinėjimų matyti, kad „Revolut“ klientų aptarnavimo centro specialistai atsisakė nurodyti priežastis, kodėl vyriškis nebegalės naudotis jų paslaugomis. Vienoje iš žinučių jam rašoma, kad „jei nepersives savo laikomų lėšų iš „Revolut“ dabar, tuomet jo sąskaitą užblokuos ir jis galės susisiekti, kai bus pasiruošęs persivesti pinigus“.

Ši nežinomybė vyrui ir iškėlė daugiausia klausimų, kodėl galima užšaldyti sąskaitą ir nebeleisti naudotis paslaugomis, nenurodant visiškai jokių priežasčių.

Skaitytojas informuoja, kad kadangi „Revolut“ veikia pagal Didžiosios Britanijos išduotą elektroninių pinigų licenciją, jis kreipėsi į Finansų valdymo instituciją (angl. FCA), kuri prižiūri apie 58 tūkst. finansinių paslaugų įmonių Didžiojoje Britanijoje.

„Revolut“: klientų patikrinimas vyksta nuolatos ir griežtėja

„Revolut“ atstovė spaudai Ieva Elvyra Kazakevičiūtė DELFI teigia, kad šio konkretaus atvejo komentuoti įmonė negali, tačiau paaiškino saugumo ir rizikos patikros procesą apskritai. Įmonės atstovė komentaruose DELFI teigė, kad vartotojų tikrinimas yra nuolatinis procesas, ypač pastaruoju metu, kai griežtėja keliami reikalavimai.

„Griežtėjantis profilių vertinimas nėra susijęs su bankinės licencijos gavimu, kadangi šias operacijas vykdo elektroninių pinigų institucija „Revolut Ltd", reguliuojama Didžiosios Britanijos finansų rinkų priežiūros tarnybos.

Augant įmonei ir mūsų klientų skaičiui, turime nuolat atnaujinti savo apsaugos mechanizmus, kad visada būtume žingsniu toliau nei galimos rizikos, taigi, turime naudoti ir daugiau skirtingų apsaugos įrankių bei atlikti vis stipresnę klientų patikrą. Visi bankai ir kitos reguliuojamos finansų institucijos privalo įvertinti savo klientų rizikingumą, o kadangi finansų pasaulyje rizikos faktoriai nuolat kinta, atitinkamai turi būti tobulinami ir patikros mechanizmai. Vadinasi, kad klientai turi būti iš naujo įvertinti, į vertinimo procesą įtraukiant naujus faktorius, pagal kuriuos nebuvo vertinami anksčiau – visas šis procesas yra kompanijos norimos prisiimti rizikos valdymas“, – komentare DELFI teigia ji.

Pasak I. Kazakevičiūtės, įvertinus vartotoją ir paaiškėjus tam tikriems rizikos lygiams pasirinkimai yra du: ar įmonė nori priimti riziką, ar ne.

„Revolut” pasirinkimas yra nulinė rizika, priimant sprendimus dėl įtarimų pinigų plovimu, nelegalių finansinių veikų ir teroristų finansavimo. Toks sprendimas iš tiesų sugriežtina mūsų klientų patikrą, atsiradus kokiems nors įtarimams dėl vartotojo rizikingumo – gali būti, kad vienas asmuo galės sėkmingai naudotis kurios nors kitos finansų institucijos paslaugomis, tačiau „Revolut” bus įvertintas kaip pernelyg rizikingas. Pasikartosiu – tai priklauso nuo finansinės institucijos sprendimo dėl to, kokią riziką jie nori prisiimti“, – teigia ji.

„Revolut“ atstovė teigė suprantanti, kad tokiu atveju negauti konkrečios priežasties, kurie lėmė paslaugų nutraukimą, yra nemalonu, tačiau įmonė laikosi POCA 2002 (Proceeds of Crime Act 2002) direktyvos, kuri apriboja asmenų informavimą, esant kokiems nors įtarimams dėl jų veiklos ir reguliatoriaus reikalavimų.

„Paprastai kalbant, tuo atveju, jeigu mūsų įtarimai pasitvirtintų, ir mes asmeniui nurodytume, kokia veikla kelia klausimų, jis paprasčiausiai rastų būdų ją slėpti ar vykdyti ją kitais būdais, ir taip galėtų ją vykdyti toliau – dėl to paslaugų nutraukimo priežastys ir nėra atskleidžiamos. Tradiciniai bankai taip pat neatskleidžia priežasčių, dėl kurių pasirenka nebeteikti paslaugų kuriems nors asmenims, tačiau, kaip minėjau, kitų institucijų noras prisiimti riziką gali būti kitoks, nei mūsų“, – paaiškina ji.

Informuojama, kad „Revolut“ sprendimą nebeteikti kokiam nors klientų paslaugų priima tuomet, kai asmens profilis suponuoja galimai aukštesnę riziką ar sąsają su „Revolut“ nepriimtinomis finansinėmis veikomis, ar sąsają su įtartinais asmenimis.

„Kaip ir bet kuri kita finansų institucija, skaičių apie tokius atvejus neatskleidžiame – tokie atvejai yra vienetiniai, tačiau suprantame, kad nusivylimas tokiu sprendimu paprastai yra gana garsiai išreiškiama emocija“, – sako ji.

Atstovė prideda, kad bendraujant su klientų aptarnavimo agentais, vartotojams neturėtų kilti jokių problemų.

„Labai apgailestaujame, jei kuris nors iš klientų susiduria su jo netenkinančia patirtimi, naudojantis „Revolut”. Noriu patikinti, kad klientui bendradarbiaujant su klientų aptarnavimo agentais, ir pateikiant prašomus dokumentus, problemų dėl sąskaitų užšaldymo nekyla. Asmenims, kuriems priimtas sprendimas visai nebeteikti paslaugų, visuomet suteikiamas laikas ir galimybės atsiimti sąskaitoje esančias lėšas“, – prideda ji.

„Revolut“ grupė veiklą pradėjo 2015 m., jos pagrindinė būstinė dabar yra Didžiojoje Britanijoje. Ši grupė teikia elektroninių pervedimų, valiutos keitimo, mokėjimų kortelėmis ir pinigų išgryninimo paslaugas visame pasaulyje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (306)