Jį užsakiusios Vartotojų teisių apsaugos tarnybos vadovė Neringa Ulbaitė sako, jog norėta patikrinti, ar dvejopos kokybės prielaida egzistuoja, ar tai yra tik mitas.

„Mūsų vartotojai daug keliauja, poveikį turi ir emigracijos procesai, nes žmonės keičiasi savo patirtimis (...). Tyrimo tikslas ir buvo išsiaiškinti, ką patys vartotojai mano. (...) Rezultatas atskleidė, kad apie 75 proc. vartotojų mano, kad Lietuvoje tie produktai parduodami šiek tiek kitokios sudėties“, – BNS ketvirtadienį sakė N. Ulbaitė.

„Buvo atliekami ir eksperimentai, duodami pavyzdžiai vartotojams su nuoroda, kad produktas pagamintas rytų Europos rinkai, o kitas – vakarų Europos rinkai. Dauguma būtų linkę rinktis tą produktą, kuris skirtas vakarų Europai“, – pridūrė ji.

Anot N. Ulbaitės, nebūtinai laikoma, kad kokybė prastesnė, bet vartotojai mano, kad rytų ir vakarų Europos rinkoms yra gaminami kitokie produktai.

Dvejopos produktų kokybės problemą pirmiausia pradėjo kelti Čekija, Slovakija ir Slovėnija. Lietuvoje šis klausimas tapo aktualus įvedus eurą.

„Ne paslaptis, kad įvedus eurą, labai padidėjo maisto produktų kainos ir atsirado lūkestis, kad produktų kokybė nebūtų prastesnė negu kitų šalių“, – sakė N. Ulbaitė.

Tyrimą atlikusios duomenų analitikės Rimos Kalinauskaitės teigimu, 70 proc. apklaustųjų taip pat mano, kad dvejopos kokybės yra ne tik maisto, bet ir kiti produktai, pavyzdžiui, skalbimo milteliai, žaislai, vaistai.

Be to, 88 proc. žmonių mano, kad už kokybę yra atsakingi gamintojai, tačiau jais pasitikti tik trečdalis apklaustųjų.

Tyrimas vyko gruodį-vasarį, imant grupinius interviu iš vartotojų, apklausus tiesiogiai bei internetu. Tyrimai apėmė tarptautinių prekės ženklų produktų – kavos, šokolado, sūrio, sultinio, kečupo ir kitų – vertinimą.