„Devbridge Group“ trejus metus iš eilės patenka į „Inc5000“ sparčiausiai JAV augusių įmonių sąrašą. Per tą laiką įmonės pajamos paaugo 473 proc. ir siekia 11,5 mln. JAV dolerių.

Šiandien „Devbridge Group“ dirba per 150 žmonių biuruose Čikagoje, Kaune ir Vilniuje. Tačiau visi klientai yra amerikiečiai.

Pradėjo vakarais

Pavadinimo „Devbridge“ autorystė priklauso T. Kirdai, kuris įmonėje dabar dirba vyresniuoju programinės įrangos architektu.

Kauno technologijos universitete elektros inžineriją baigęs lietuvis į JAV atvyko 2001 metais ir iškart suprato, kad anksčiau jo hobiu buvęs programavimas galimybių atvers daugiau.

„Įsidarbinau, bet beveik visada turėjau viziją sukurti savo įmonę. Vardą „Devbridge“ užregistravau dar 2003 metais“, – pasakojo T. Kirda.

Tomas Kirda
Pašnekovas pasakojo, kad nuosavo verslo pradžia buvo programavimo darbai vakarais. Ilgainiui prie T. Kirdos prisijungė M. Stašaitis, kuris turėjo daugiau pažinčių ir rasdavo naujų klientų.

„Buvau Tomo paslaugų pardavėjas. Jis programavo, o man tekdavo dalis to atlygio“, – prisiminė M. Stašaitis.

Po kurio laiko prie poros prisijungė ir A. Adomavičius, su kuriuo M. Stašaitis susipažino Čikagos lietuvių bendruomenės renginiuose. Po pusės metų lietuviai įsidrąsino palikti savo turimus darbus ir atidaryti pirmąjį biurą.

M. Stašaitis pabrėžė, kad verslo sėkmę lėmė tai, kad labai derėjo kiekvieno jų turimi įgūdžiai. T. Kirda – puikiai išmano technologijas, A. Adomavičius – pagal išsilavinimą programinės įrangos inžinierius, turi gerą skonį dizainui ir yra verslus, o jis pats – baigęs finansus ir turi pardavėjo savybių.

Šiuo metu „Devbridge“ valdyboje yra 8 nariai, tačiau trys įkūrėjai valdo kiek daugiau nei pusę kontrolinio akcijų paketo. „Visi 8 akcininkai – lietuviai“, – pažymėjo M. Stašaitis.

Įmonės generalinis direktorius pripažįsta, kad yra pagalvojęs apie pirminį viešą akcijų siūlymą, tačiau kol kas jo rimtai nesvarsto. Jis pabrėžė, kad JAV į akcijų biržą įmonės be 100 mln. dolerių apyvartos neina, be to, svarbu suprasti, kad po tokio žingsnio prarandama dalis savarankiškumo.

Šuolis į Lietuvą

Pirmąjį Lietuvos biurą Kaune „Devbridge“ atidarė 2011 metais. Tuo metu įmonė iš viso turėjo 12 darbuotojų Čikagoje ir kelis laisvai samdomus kolegas už Atlanto.

Aurimas Adomavičius
„Vienas iš partnerių Marius Damijonaitis susituokė ir nusprendė, kad nori gyventi Lietuvoje. Taip kilo mintis atidaryti biurą Kaune“, – prisiminė A. Adomavičius.

Pirmasis ten įdarbintas žmogus – dabar įmonės viceprezidentas Viktoras Gurgždys. „Tada supratome ten gyvenančių žmonių kalibrą“, – sakė M. Stašaitis.

Dar vienas lietuvių privalumas – geros anglų kalbos žinios. „Programuotojai telefonu kalba kokybiškai, greitai ir aiškiai, todėl klientas iškart pajaučia, kad bendrauja su protingu žmogumi, – dėstė M. Stašaitis. – Savo ruožtu programuotojams patinka JAV klientai, nes jie turi įdomių problemų.“

Martynas Stašaitis
Įsitikinus, kad biuro Kaune idėja pasitvirtino, 2014 metais „Devbridge“ patalpos atsirado ir Vilniuje. Kaip paaškino M. Stašaitis, tokią plėtrą lėmė konkurencija darbo rinkoje.

„Gerų programuotojų be darbo nėra, bet buvome maloniai nustebinti kai sugebėjome pritraukti žmonių su 5–10 metų patirtimi“, – sakė verslininkas.

Jis taip pat neigė, kad į Lietuvą atėjo dėl to, kad gali mokėti mažesnius atlyginimus.

„Taip Lietuvoje tas pats kainuoja pigiau nei JAV, bet įvertinus gyvenimo lygį matome, kad mūsų darbuotojai, kurie vidutiniškai gauna po 1,5 tūkst. eurų, gyvena tikrai neblogai“, – kalbėjo M. Stašaitis.

A. Adomavičius taip pat pastebėjo, kad geras jų darbuotojų pragyvenimo rodiklis yra tai, kiek jie susilaukia vaikų: pernai 14 iš 70 žmonių kolektyvo susilaukė naujagimių.

Vieno projekto vertė - nuo 250 tūkst. JAV dolerių

Pristatydamas „Devbridge“ veiklos pobūdį A. Adomavičius teigė, kad jos esmė – padėti klientams įgyvendinti produktus ir juos į rinką atnešti kuo greičiau.

„Viena svarbiausių mūsų vertybių yra kaina, bet ne pigumas, o vertės sukūrimas. Galime su nedidele komanda padaryti nemažai ir greitai. Be to, naudojame įvairias technologijas, tai reiškia, kad esame agnostikai ir renkamės technologijas pagal sprendžiamas problemas“, – aiškino jis.

V. Gurgždys sakė, kad įmonė visą laiką vykdo maždaug 12–15 projektų, kurių vertė nuolat didėja. Jei 2012 metais vienas vidutiniškai kainavo 75 tūkst. dolerių, tai dabar prasideda nuo 250 tūkst. dolerių. Nemažai klientų per metus išleidžia apie 1 mln. dolerių.

Pašnekovas sakė, kad šiemet „Devbridge“ pradėjo dirbti su 65 tūkst. darbuotojų aplink pasaulį turinčia draudimo brokerių įmone „Aon“, 45 tūkst. darbuotojų audito įmone „Ernst & Young“, žemės ūkio technikos gamintoja „John Deere“, Kanados banku „Canadian Imperial Bank of Commerce“ (CIBC) ir Venesuelos banku „Mercantil“.

Praeityje programinės įrangos sprendimus įmonė kūrė Čikagos meno institutui. „Jiems sukūrėmė narystės platformos sprendimą“, – pasakojo A. Adomavičius.

„Grainger“ programa

Taip pat – pramoninines prekes kataloguojančiam ir 9 mlrd. dolerių apyvartą pasiekiančiam „Grainger“, kuriam reikėjo naujo būdo kaip pardavinėti produktus elektroninėje erdvėje.

„Negaliu pasakoti, ką darome tiksliai, bet siekiame padėti žmonėms lengviau susirasti jiems reikalingų prekių. Visų pirma, pagal tai, ką žmogus jau perka bandome atspėti, ko jam reikės dar. Pavyzdžiui, jeigu keiti plyteles, tai tau reiks pačių plytelių, bet taip pat ir klijų, ir dar gremžtuko ir t. t. Antra – filtracijos metodai, kurie padės susirasti prekę net nežinant, ko tau konkrečiai reikia“, – pasakojo A. Adomavičius.

Čikagos meno instituto programėlė

CIBC „Devbridge“ kuria internetinės bankininkystės sistemą jo padaliniui Karibuose. Lietuvių įmonė yra dirbusi ir su „McDonald's“, kuriai reikėjo bendravimo platformos skaitmeninės rinkodaros skyriui.

„Pavyzdžiui, „McDonald's“ daro internetinę kampaniją, pasamdo Beyonce, padaro muzikinį vaizdo klipą. Kadangi skirtingų šalių rinkodaros skyriai yra išsiskirstę po visą pasaulį, jiems buvo sunku surasti ir sužinoti, ką turi ir gali naudoti“, – aiškino pašnekovas.

Dar vienas įdomus „Devbridge“ klientas japoniška mašininių įrankių gamintoja „Mazak“. Jiems reikėjo programos, kurioje galėtų valdyti visas gaminamų produktų specifikacijas.

„Sukūrėme programėlę, kuri surenka visus duomenis iš mašinų ir juos analizuoja bei vizualizuoja. Ateityje norime, kad būtų galima naudojant duomenis, nuspėti kada jos pradės gesti. Tada jos išvis niekada nesustotų“, – pasakojo A. Adomavičius.

Be to, „Devbridge“ per pusę metų japonams sukūrė interneto puslapių sistemą, kuri veikia 20 rinkų ir 17 kalbų.

Tačiau „Devbridge“ karts nuo karto ir pati įsitraukia į produkto kūrimą, jei pastebi, kad į juos kreipęsi žmonės išties turi labai gerą idėją.

M. Stašaitis paaiškino, kad paprastai tai būna partnerystės modelis, kai „Devbridge“ atlieka programavimo dalį, o verslo plėtojimą palieka idėjos autoriams. Vienas pavyzdys – „ServiceBridge“. Tai – paslaugų sektoriuje dirbančioms įmonėms skirta programa, kuria naudotis gali tiek, pavyzdžiui, santechnikai, tiek baseino valytojai ar kurjeriai.

„Anksčiau darbuotojas gaudavo užduotį ir ją atlikdavo. Pamatėme, kad yra daug galimybių šį procesą automatizuoti. Todėl su „ServiceBridge“ darbuotojas visą informaciją gauna elektronine forma, padaro nuotraukas (kaip objektas atrodo prieš ir po), iškart padaro įkainojimą. Atlieka darbą, o po to klientas gauna visą ataskaitą“, – sakė M. Stašaitis.

Šiuo metu šis produktas turi apie 1 tūkst. vartotojų ir „Devbridge“ sukuria maždaug 1 mln. dolerių apyvartą.

Dar vienas bendrai su kita įmone darytas projektas – „Logistical Labs“. Tai – logistikos sektoriui skirta programa, kurios tikslas – padėti prekes pristatyti už mažiausią kainą.

„Tam kuro kainų, oro sąlygų, eismo įvykių žinojimas ir kainos pagal tai nustatymas yra esmė. Turint šią informaciją ir pritaikius specialius matematinius modelius galima pasiekti geriausių rezultatų. „Logistical Labs“ būtent tai ir daro“, – sakė M. Stašaitis.

Pašnekovas pasakojo, kad yra sulaukęs pasiūlymų su idėjomis ir iš Lietuvoje veikiančių įmonių, tačiau kol kas „Devbridge“ šie siūlymai nelabai tiko. „Tačiau visą laiką ieškome galimybių“, – pridūrė jis.

Giria lietuvių kultūrą

Neseniai į naują biurą River North kaimynystėje persikraustę programinės įrangos kūrėjai džiaugiasi erdvesnėmis patalpomis. „Norėjosi įsikurti ten, kur save matytume ir po kelių metų“, – sakė „Devbridge Group“ prezidentas A. Adomavičius.

Generalinis direktorius M. Stašaitis paaiškino, kad per artimiausiu dvejus 2 metus Čikagoje planuoja priimti apie 15 naujų darbuotojų, todėl reikėjo nepamiršti vietos palikti ir jiems. Lietuvoje darbuotojų daugės labiau – reikės rasti apie 80 žmonių.

Beveik penkis kartus, iki 4 tūkst. kv. m, padidėjusios patalpos patinka ir „Devbridge Group“ projektų vadovui Billui Croninui.

Anksčiau amerikietis 8 metus dirbo „Rolls-Royce“, tačiau ten jautėsi tik sraigteliu didžiulėje sistemoje.

„Įmonėje, kurioje dirba 40 tūkst. žmonių tavo vertė yra labai maža ir gali bet kada būti pakeistas. „Devbridge“ vertina ir investuoja į kiekvieną savo darbuotoją“, – lygino jis.

B. Croninas taip pat džiaugėsi lietuvių įmonėje sukurta atmosfera. Jis tikino, kad „Devbridge Group“ įkūrėjai pasižymi labai tiesiogine komunikacija, kuri patinka tiek darbuotojams, tiek klientams.

„Lietuviai nori, kad darbas teiktų malonumą ir būtų smagus, tačiau ir dirba jie daug bei turi griežtą darbo etiką“, – pasakojo pašnekovas.

„Devbridge Group“ dizaino direktorius Ethanas Smithas sutiko su kolega, bet pridūrė, kad panašių savybių turi ir kitos bendrovės. „Devbridge“ išskirtinumas – šių dalykų kombinacija, kuri man atrodo unikali“, – sakė jis.

E. Smithas teigė, kad į lietuvių įmonę dirbti atėjo, nes buvo pavargęs nuo rutinos savo ankstesnėje darbovietėje. Tuo metu „Devbridge Group“ kiekvienam savo klientui visada ieško kitokio sprendimo ir kartojimosi beveik nėra.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (143)