Nusiteikusi, kad išsigandę artėjančio sunkmečio, rusai tiesiog nustos pirkti ir parduotuvės stovės pustuštės, ji apsilankė keliuose prekybos centruose ir maisto prekių krautuvėse. Įprastai prieš šventes, nesvarbu, ar tai būtų rytas, ar pietų metas, ar laikas po darbo, Rusijos didmiesčių prekybos centruose susidaro žmonių spūstys – rusai yra tiesiog pamišę dėl dovanų pirkimo, ypač Naujųjų metų proga. Likus kelioms dienoms iki Naujųjų – jie meta viską ir pasileidžia į pirkinių sūkurį.

Pirmasis apsilankymas – vienoje populiariausių maisto prekių parduotuvių „Perekrestok“. Šioje krautuvėje įprastai apsipirkinėja žemesnis ir vidurinysis gyventojų sluoksniai. Tenka pripažinti, kad žmonių ženkliai sumažėję, tačiau prekių asortimentas atrodo gana patrauklus. Ypač akį traukia pritrenkiančios akcijos ir nuolaidos. Štai, pavyzdžiui, pačiai geriausiai Rusijos degtinei, kurios 0,5 litro ankščiau kainavo 999 rublių, kas sudarė apie 80 litų, dabar taikoma akcija – naujoji kaina – 599 rubliai, kas pavertus į litus prilygsta eilinės degtinės butelio kainai – apie 31 litą.

Saldainiai „Merci“ parduodami už super kainą – 159 rublius (8,26 litų). Atrodo, pagaliau galima teigti, kad kainos Maskvoje panašios į kainas Lietuvoje ir tai nebėra pats brangiausias pasaulio miestas. O štai ikrai, kurie įprastai puošia kiekvienos rusų šeimos šventinį stalą tekainuoja 199 rublius (10,33 litų). Ir visgi nepaisant to, kad „Perekrestok“ tinklo parduotuvėje tiek daug gėrybių už itin patrauklias kainas – stumdytis eilėse netenka, o pardavėjai paslaugiai šypsosi ir maloniai siūlo paragauti naujos rusiškos dešros rūšies.

Antra stotelė – įžymiojo dangoraižių komplekso „Moscow city“ prekybos centras „Afimall“. Prabangus penkių aukštų prekybos ir pramogų centras siūlo labai didelį parduotuvių asortimentą – čia galima rasti daug analogiškų lietuviškuose prekybos centruose atstovaujamų prekių ženklų.

Pirmas įspūdis – beveik visų drabužių parduotuvių vitrinose skelbiama apie ne mažesnes nei 50 proc. nuolaidas, kai kur jos siekia net 70 proc.! Užėjus į „Mexx“ tik apsižvalgyti, iškart kyla noras visas savo santaupas palikti čia: negana to, kad suknelės ir palaidinės kainuoja dvigubai pigiau, tai dar ir konvertuojant kainą į eurus ar litus, ateina neįtikėtinas suvokimas, kad megztinis, kuris Lietuvoje kainuoja 250 litų, čia kainavo 2800 rublių, tačiau dabar atpigo iki 800 rublių, atitinkamai – už jį tereikia sumokėti 41 litą. Stengiantis išlaikyti blaivų protą, palyginimui pasirenkama kita parduotuvė - „Massimo dutti“.

Kiek Lietuvoje tektų pakloti už „Massimo dutti“ velvetines kelnes, šiltą vilnonį megztinį bei odinį diržą? Be 700 litų prasisukti nepavyktų. O štai Maskvoje užteko ir 350 litų. Kad būtų išvengta nereikalingų pirkinių, žurnalistė užsuko į firminę sporto prekių parduotuvę „Nike“ pasižvalgyti specialių kelnių bėgiojimui lauke. „Nike running“ kolekcijos kelnės su nuolaida kainavo 1200 rublių (62 litus).

Tačiau didžiausia staigmena laukė kosmetikos prekių pardutuvėje „L'etoile“. Užrašas prie įėjimo skelbė – visoms prekėms iki gruodžio 28 dienos – 40 proc. nuolaida. Tokiu atveju ypač pasiseka auksinės kliento kortelės savininkams, kuriems taikoma 30 proc. nuolaida, o prie šios nuolaidos dar prisideda 40 proc. Į lietuvės pirkinių krepšelį papuolė: 3 „Dolce&Gabbana” dekoratyvinės kosmetikos priemonės – kompaktinė pudra, bronzantas ir maskavimo pieštukas, „Dior“ blakstienų tušas, 2 plaukų priemonės „Shiseido “ - šampūnas ir kondicionierius, „Collistar“ plaukų kaukė ir dar kelios smulkmenėlės. Kasos ekrane pasirodė suma, viršijanti 10 000 rublių, o kasininkei pritaikius 40 proc. nuolaidą, ji sumažėjo iki 6000 rublių. Malonioji dalis yra ta, kad pasitikrinus banko sąskaitą, išraše puikavosi 311 litų suma už visą šį „moterišką“ gėrį. Kad būtų aiškiau, apie ką eina kalba – Lietuvoje vienas šampūno „Shiseido“ buteliukas kainuoja apie 83 litus, o „Dolce&Gabbana” kompaktinė pudra Europoje (Lietuvoje jos prekyboje dar nėra) kainuoja apie 56 eurus (193 litus).

Vakarą vainikavo kita kosmetikos prekių parduotuvė - „Rive Gosh“, kurioje buvo apstu prekių, kurioms taikoma speciali nuolaida. Štai, pavyzdžiui, moteriškiems „Lancome“ kvepalams „La vie est belle“ galiojo akcija – minus 50 proc. ir jų kaina tesudarė 1899 rublius (98 litus). Prieš tai tokius pačius kvepalus lietuvė Franfurto oro uosto “Duty Free” įsigijo už 65 eurus (224 litus). Kiti įsimintini pavyzdžiai – moteriški „Nina richi“ kvepalai – 1000 rublių (51 litas), Calvin Klein kvepalai “Euphoria” - 1200 rublių (62 litai) ir t.t. „Dior“ blakstienų tušui „Extase“ – taip pat galiojo akcija – jis kainavo 1150 rublių (59 litai). Lietuvoje tokį galima įsigyti už 129 litus.

Tiesa, teko pastebėti, kad Rusijoje labai mėgstamose „Apple“ produkcijos parduotuvėse pardavėjai nuobodžiauja, nes pirkėjų nėra. Rubliui nukritus, rusai puolė supirkinėti techniką – nešė iš parduotuvių televizorius, skalbimo mašinas ir t.t. „Apple“ parduotuvėse į tai buvo kaip mat sureaguota ir „Iphone 6" (64 gb) kaina nuo 36998 rublių buvo pakelta iki 54999. Taigi, dabar šį populiarų išmanųjį Rusijoje galima įsigyti už 2751 litus.

Tačiau tvirtinti, kad Maskvoje nieko nepasikeitė, būtų klaidinga. Nors prekybos centruose apstu lankytojų, daug šurmulio ir jaučiasi prieššventinis jaudulys, tačiau prabangos prekės ženklų parduotuvėse, taip vadinamuosiuose „boutique“, galima buvo pamatyti tik vieną kitą puošnią rusų damą, vilkinčią audinės ar sabalo kailinius.

Vėliau vienos maskvietės paklausus, ar ji nesijaudina dėl nukritusio rublio ir artėjančių permainų, ar nesiruošia keisti gyvenimo ir apsipirkinėjimo įpročių, ji atšovė: „Mano manymu, mes ir taip per gerai gyvenome, sunkumai padės truputį išsigryninti tikrąsias vertybes. Ir jei ankščiau Rusijoje 10 tūkst. eurų atlyginimas buvo nemažai kam prieinamas, tai dabar tie patys žmonės uždirbs 5 tūkst. eurų, bet tai juk nereiškia, kad jie badaus ar neišgyvens. Ne, jie tiesiog mažiau pinigų „taškys“ prabangiems daiktams, kurių prisiperka atostogaudami Europoje. Juk ne paslaptis, kad rusų turistai daugiausiai pinigų išleidžia Europos restoranuose, viešbučiuose ir prabangiose parduotuvėse. Dabar turėsime progą geriau pasverti, ką pirkti, kur atostogauti ir ką valgyti“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (837)