Lietuvai vargiai gali pavykti į kurį nors savo oro uostą prisivilioti pigių skrydžių aviakompaniją.
Lėktuvas
Palyginti maža mūsų šalies keleivių perskraidinimo rinka labai nevilioja tokių užsienio bendrovių, todėl jos greičiausiai nesukels sumaišties tarp vadinamųjų tradicinių aviakompanijų po šių metų gegužę laukiamo rinkos liberalizavimo, kai į Lietuvą kitų šalių oro įmonių lėktuvai galės skraidyti be apribojimų.

"Dirbti su pigių skrydžių aviakompanija buvo mūsų pačių, o ne jų iniciatyva. Bet neturime vilčių, kad jos ateis", - apie bandymus keisti profilį ir persiorientuoti iš krovinių į keleivių skraidinimo verslą Eltai sakė antro pagal dydį šalyje tarptautinio Kauno oro uosto generalinis direktorius Rimantas Skridaila.

Vilniaus oro uoste pigių aviakompanijų konkurencijos nenori jame veikiančios tradicinės oro bendrovės. Lietuvoje yra dar du oro uostai - Palangos ir Šiaulių, tačiau jie yra daug mažesni už sostinės ir Kauno.

R. Skridailos teigimu, galimybė dirbti Kauno oro uoste buvo pasiūlyta žinomiausioms pigių skrydžių kompanijoms - airių "Ryanair" bei britų "Easy Jet". Pastaroji atsisakė iškart, nurodžiusi, kad jai bendradarbiavimą siūlo kelios dešimtys Europos oro uostų, o "Ryanair" parodė susidomėjimą ir su ja derybos vyko apie dvejus metus, tačiau galų gale patraukliausia vieta darbui jai pasirodė tarptautinis Rygos oro uostas.

"Ryanair" leido suprasti, kad nuo gegužės ji ketina ateiti į Baltijos šalių rinką, bet ją labiausiai domina Ryga, per kurią tikisi "susirinkti" keleivius iš Latvijos, Lietuvos bei Estijos", - sakė R. Skridaila.

Neaišku, kaip Airijos pigių skrydžių bendrovei pasiseks tartis su Ryga, - jos oro uostas yra nustatęs 28 eurų (96,7 lito) išvykstančio keleivio mokestį. Kauno oro uoste maksimalus keleivio išvykimo mokestis yra 12 eurų (40 litų), nuolaidų dydis neribojamas. Kiek per derybas "Ryanair" norėjo jį nuderėti - neatskleidžiama.

Susisiekimo ministerijos Civilinės aviacijos departamento direktoriaus Vidmanto Kairio vertinimu, nėra ženklų, kad užsienio pigių skrydžių aviakompanijos skubėtų ateiti dirbti į Lietuvos rinką.

"Galbūt ir mūsų rinka joms yra per maža, nes paprastai jos orientuojasi į maždaug 100 tūkst. keleivių per metus", - Eltai sakė jis.

Kauno oro uoste dirba regioninių skrydžių "Aviakompanija Lietuva", privačios aviakompanijos. Tuo tarpu tarptautiniame Vilniaus oro uoste bazuojasi tokios tradicinio tipo aviakompanijos, kaip "Lietuvos avialinijos" (LAL), "Scandinavian Airlines System" (SAS), "Lufthansa", "Finnair", "Aeroflot" ir kitos.

Neabejotina Lietuvos keleivių skraidinimo rinkos lyderė LAL pernai keleivių skaičių padidino 2,54 proc. iki 312 tūkst. žmonių. Siekdama užtikrinti savo veiklos pelningumą bendrovė šiemet ketina diegti svarbius rinkodaros ir informacinių technologijų sričių projektus, kurių tikslas - pritaikyti vadinamosioms "žemų kaštų" aviakompanijoms būdingus elementus.

Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) duomenimis, pernai 2,4 proc. sumažėjo tarptautinis keleivių srautas. Prognozuojama, kad šiemet aviakompanijų keleivių skaičius padidės 7-8 proc.

ELTA
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Iliustruotasis mokslas“ bus leidžiamas toliau

UAB „Verslo žinios“ nutraukus žurnalo „Iliustruotasis mokslas“ leidybą, jo leidybos teisę...

Etikos sargai vertins už e. parašo plėtrą atsakingų Registrų centro darbuotojų elgesį

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija ( VTEK ) trečiadienį vertins dviejų už elektroninio...

„Uber“ apribos vairuotojų darbo valandas Jungtinėje Karalystėje (6)

Pavėžėjimo paslaugų bendrovė „ Uber “ antradienį paskelbė apribosianti darbo valandas...

Darbą pradėjo du nauji ūkio viceministrai – Gintaras Vilda ir Marius Skuodis (4)

Ūkio ministerijoje darbą pradėjo du nauji viceministrai – nuo pirmadienio šias pareigas užima...

„Sagautai“ vadovaus Katerina Pavlid (4)

Draudimo brokerių bendrovės „Sagauta“ direktore tapo Katerina Pavlidi , iki šiol ėjusi...

Top naujienos

Pranašauja pieno krizę: kaip keisis kainos (69)

Pieno žaliavos kainoms drastiškai pajudėjus žemyn, pradėta nuogąstauti, kad tai gali būti...

Planas, kaip sustabdyti emigraciją: kai atmetė, išvyko dar pusė milijono (75)

Nors turėjome realią galimybę sustabdyti emigraciją prieš išsiplečiant jos mastams, ją...

Vėl neišmiegojote? Jums padės vienas labai paprastas psichologinis triukas (2)

Kad ir kaip keistai tai skambėtų, žmonės šiais laikais yra vis labiau pavargę, bet vis sunkiau...

Orai: sausas ir šaltas periodas baigsis – vyraus krituliai (23)

Artimiausiomis dienomis temperatūra jau kils aukščiau. Dangų niaukstys debesys, kasdien...

JAV saugumui grėsmę kelia Trumpo pasisakymai (2)

Šalys, kurias Jungtinių Amerikos Valstijų prezidentas Donaldas Trumpas prieš kelias dienas...

Tėvai – priblokšti: Vilniaus vaikų darželio direktorė elgėsi lyg monstrė (188)

Vaikų darželio direktorė, smurtavusi prieš penkiametį auklėtinį, sulaukė atpildo – Vilniaus...

Dešimtasis Dakaro etapas: Vanagas finišą pasiekė vos su 3 ratais ir dar viena valanda baudos atnaujinta 06.53 val. (195)

Po neplanuotos pertraukos, kai dėl prasto oro buvo atšauktas devintasis etapas, jubiliejiniame...

Kate Middleton per savo vestuves dėvėjo ir kitą, ne mažiau įspūdingą suknelę: ją matė tik išrinktieji (3)

Kas galėtų pamiršti tą ypatingą akimirką, kai tada dar būsimoji Kembridžo kunigaikštienė...

Savo auklėtinių nebeatpažįstantis Jasikevičius: esame kovotojų komanda, bet Bamberge to nebuvo (50)

Eurolygos 18-ame ture Kauno „Žalgiris“ buvo priverstas Bamberge pripažinti „Brose“...

Tarp 12 baisiausių pasaulio pastatų – Vilniuje esanti prokuratūra (9)

Architektūra gali būti įkvepianti, atskleidžianti žmonijos ar Dievo galybę, rodanti...