„Kadangi į parduotuvę einu ne grožėtis ar pramogauti, o turėdama tikslą kuo greičiau apsipirkti, „Lidl“ man visai patinka. Jei reikia kelių konkrečių prekių, galima greitai apsisukti. Lietuvos prekybos tinkluose kartais tikrai paima įsiūtis, kai staiga viskas apverčiama aukštyn kojomis ir dėl konkrečios prekės tenka grūstis per didelį prekybos centrą į kitą galą“, - pasakoja tarp Vilniaus ir Kelno (Vokietija) gyvenanti Vytenė.
Vardija ir minusus
Moteris prisipažįsta, kad jai „Lidl“ parduotuvės Vokietijoje šiek tiek primena sandėlį: viskas išdėliota dideliais kiekiais, nesistengiama ypatingai eksponuoti vieno ar kito produkto.
„Tiesa, yra specialus stendas akcijinėms prekėms ir naujovėms. Vis užmetu akį į specialių pasiūlymų stelažus, nes kartais ten tikrai būna pigių ir gerų prekių“, - savo įspūdžiais dalijasi Vytenė.
Vis dėlto lietuvė ne visada nusipirkti maisto produktų keliauja į „Lidl“ parduotuvę Kelne: „Į „Lidl“ neinu, jei ruošiuosi gaminti prabangesnę vakarienę, nes bent jau mano kaimynystėje esančioje parduotuvėje nėra sveriamos mėsos, žuvies ir sūrių skyrių. Visa mėsa, žuvis yra supakuota šaldytuvuose arba šaldikliuose. Tai, mano manymu, yra šios parduotuvės trūkumas. Taip pat reikia nusiteikti, kad nors ir greitai galima prisikrauti prekių vežimėlį, gali tekti ilgokai laukti prie kasos. Įprasta, kad žmonės „Lidl“ perka dideliais kiekiais ir nėra greitųjų kasų. Kartais eilės nusidriekia kone per visą parduotuvę“.
Nesugebėjo rasti prekių
Panašiais pastebėjimais dalijasi ir po Europą keliaujantis Kęstutis. Jis į „Lidl“ parduotuvę pirmą kartą užsuko prieš kelerius metus Vokietijoje.
„Parduotuvė priminė po nepriklausomybės atgavimo pradėjusias kurtis prekyvietes-bazes. Man ten prekės buvo išdėstytos nesuprantama tvarka, - sako lietuvis. - Pirmą kartą užsukau skubėdamas ir norėdamas nusipirkti kiaušinių ir porų. Laksčiau po parduotuvę, bet niekaip kiaušinių neradau. Nusivylęs, kad nerasiu kiaušinių, juos jau prieš išeinant pamačiau kažkur šiaip sukrautus, net ne šaldytuve, kažkur viduryje parduotuvės“.
„Lidl“ parduotuvėje Kęstutis lankėsi ir šiemet, tačiau šįkart – Kroatijoje.
„Man reikėjo aliejaus. Žinodamas, kad nieko nerandu šioje parduotuvėje, iškart pasigavau pardavėją ir paklausiau, kur galiu rasti alyvuogių aliejaus. Ji man parodė tris skirtingas vietas, o parduotuvė tikrai nebuvo didelė, o vidutinio dydžio. Neklausiau, kodėl taip yra, bet gal specialiai būtinosios prekės išdėliojamos keliose vietose“, - savo pasakojimą tęsia pašnekovas.
Kęstučiui taip pat susidarė įspūdis, kad „Lidl“ parduotuvėse nėra labai didelis skirtingų prekių pasirinkimas, todėl, jo nuomone, pirkėjai į šio prekės ženklo parduotuves eina būtiniausių prekių.
Imasi permainų
Nors mažų kainų parduotuvės klientams geras kainas gali užtikrinti per daug neinvestuodami į parduotuvių interjerą, reklamą, tačiau dėl besikeičiančios situacijos rinkoje prekybos tinklai priversti peržiūrėti savo strategijas.
Visai neseniai Vokietijos žiniasklaida paskelbė, kad pigių prekių tinklai imasi permainų, nes klientai nuo jų nusisuka. Naujienų agentūra DPA pranešė, kad naujausias vartotojų tyrimas rodo, jog per devynis šių metų mėnesius pigių prekių tinklų apyvarta sumažėjo 2 proc., tuo metu brangesnių prekybos centrų apyvartos išaugo.
„Tačiau laidotuvių varpų skambesiui dar per anksti“, – rašo stern.de ir atkreipia dėmesį, kad populiariausi Vokietijoje pigių prekių tinklai „Lidl“ ir „Aldi“ jau keičia savo strategijas. Labiausiai tai pasijus parduotuvių interjeruose, prekių pasiūloje ir bendravime su klientais.
„Tiek „Aldi“, tiek ir „Lidl“ išbando naujas formas, kurios prieš kelerius metus buvo neįsivaizduojamos“, – rašo specializuotas leidinys apie prekybą maisto produktais „ Lebensmittel Zeitung“. Kaip pavyzdys pateikiamas atnaujintas „Aldi“ filialas Karlsrūhėje – čia atsirado ne tik nauji šviesaus medžio stelažai, bet ir tualetas klientams, suoleliai ir kavos automatas už kasų.
„Lidl“ Italijos Veronos mieste nustebino savo interjeru, kuris konkuruoja su brangesnių prekybos centrų dizaino sprendimais, čia netgi atsirado kūdikių ir mažų vaikų pervystymo kambarėlis.
Pastaraisiais metais pastebimi ir pokyčiai prekių pasiūloje. Vis dažniau pigių prekių parduotuvėse galima rasti šviežių kepinių ir sveriamos mėsos, žuvies skyrius.
Reklamos srityje „Lidl“ ir „Aldi“ irgi keičiasi. Jau kuris laikas neapsiribojama vien tik reklaminėmis brošiūromis, kurios dažnai nusėda tik makulatūros konteineriuose, bet investuojama ir į daug kainuojančias reklamas televizijose.
Ko laukti Lietuvoje?
„Lidl“ Lietuvoje marketingo ir viešųjų ryšių departamento vadovė Agnė Gaižauskienė teigė, kad šio prekės ženklo prekybos tinklas ruošdamas naujas parduotuves įgyvendina standartizuotas koncepcijas, kurias taiko prie konkrečios šalies ypatumų.
„Reaguodama į besikeičiančius pirkėjų ir darbuotojų lūkesčius, bendrovė išplėtojo naują tarptautinę parduotuvių koncepciją, kurios pagrindas – aiškiai suskirstyta prekybos salė, logiškas prekių išdėstymas ir tvarumo kriterijus renkantis statybų medžiagas bei technologijas. Įgyvendindami šią parduotuvių koncepciją Lietuvoje, siūlysime pirkėjams kokybiškų prekių asortimentą bei malonią atmosferą apsiperkant“, - kalbėjo pašnekovė.
Pasak „Lidl“ atstovės, prekybos tinklas Europoje prekiauja apibrėžto asortimento maisto ir ne maisto prekėmis: konkrečios šalies asortimento sudėtis formuojama atsižvelgiant į vietos pirkėjų pageidavimus, užtikrinant galimybę parduotuvėse įsigyti visų kasdieninių prekių.
DELFI jau rašė, kad Vokietijos prekybos tinklas jau pradėjo derybas dėl prekių tiekimo į „Lidl“ lietuviškas parduotuves. Prekybos vietose pirkėjai matys ne tik „Lidl“ privačių prekių ženklų produkcijos, bet ir lietuviškų prekių ženklų prekių.
Prekybos tinklas skelbia, kad jo parduotuvės duris Lietuvoje atvers kitais metais.