aA
Lenkijos ministro pirmininko pavaduotojas Mateušas Moraveckis perspėja, kad Prancūzijos pasiūlymas keisti Europos Sąjungos (ES) taisykles dėl migruojančių ir komandiruojamų darbuotojų yra nesąžiningas bei pakenktų konkurencijai.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Interviu leidiniui „Financial Times“ M. Moraveckis teigė, kad reformos planas būtų tolygus „šovimui sau į kojas“.

Spalį Prancūzijos prezidentas Emanuelis Makronas įtikino didžiąją dalį ES valstybių remti jo pasiūlymą, pagal kurį kompanijos 18-ai mėnesių į kitą ES šalį gali komandiruoti darbuotojus, nesilaikydamos visų vietinių darbo įstatymų.

E. Makronas teigia, kad šie pokyčiai būtų būdas apsaugoti darbuotojus iš turtingesnių ES šalių, kurių darbo vietas užima pigesnę darbo jėgą siūlantys atvykėliai.

„Mes nenorime turėti bendros Europos rinkos, kurioje mūsų pirkėjai perka prekes iš technologijų kompanijų iš Vakarų Europos, o tuo pat metu mūsų darbuotojų konkurencingumas yra mažinamas įstatymais“, - sakė M. Moraveckis.

Pagal spalį pasiektą kompromisą, E. Makronas sutiko sumažinti laikotarpį, kurį komandiruojamiems darbuotojams negaliotų visi vietos darbo įstatymai, nuo 24 iki 12 mėnesių, su galimybe laikotarpį pratęsti dar 6 mėnesius. Manais už tai sunkvežimių vairuotojams šios taisyklės laikinai negaliotų.

Tačiau ES narės šiuo metu ginčijasi dėl to, kiek laiko sunkvežimio vairuotojas turėtų praleisti svečioje šalyje tam, kad būtų traktuojamas kaip komandiruotas darbuotojas. Europos Komisija (EK) siūlo penkių dienų laikotarpį, bet Lenkija, kurią remia Vengrija, Ispanija ir Airija, nori ilgesnio laikotarpio.

„Mūsų sunkvežimių vairuotojai pristato prekes visoje Europoje, ir jei jie bus priversti praleisti tik dvi dienas Vokietijoje, tris Prancūzijoje ir t.t., sutriks visa tiekimo grandinė“, - perspėja M. Moraveckis.

Derybos dėl naujųjų taisyklių Briuselyje tarp ES susisiekimo ir transporto ministrų turėtų prasitęsti antradienį.

Lietuvos vežėjai yra sakę, kad direktyva gali paveikti ne tik transporto sektorių, bet ir visą šalies ekonomiką.

Lietuvos vežėjai sako: Briuselyje pasiektas susitarimas dėl komandiruojamų darbuotojų – netikėtas. Mat visiems į kitas bendrijos šalis dirbti važiuosiantiems turės būti mokamas bent vidutinis priimančios šalies atlyginimas, o komandiruotė – ne ilgesnė nei pusantrų metų ir dar keletas kitų reikalavimų.

Ir nors tam dar reikalingas Europos Parlamento pritarimas, o pakeitimai įsigalios po ketverių metų, Lietuvos vežėjai jau sako, kad reforma neigiamai paveiks visą šalies transporto sektorių.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

ES kritikuoja Italiją dėl „beprecedenčio“ nukrypimo nuo biudžeto taisyklių

Europos Komisija ketvirtadienį oficialiai įspėjo Italiją, kad šalies biudžeto planai 2019 metams...

Europos ir Azijos lyderiai aptaria grėsmes ekonomikai (1)

Daugiau negu 50-ties Europos ir Azijos šalių atstovai penktadienį susitinka Briuselyje, kad...

Aludariams – viena už kitą prastesnės žinios (8)

Šalies aludariai ruošiasi ryškiam gamybos kaštų augimui – kitąmet prognozuojama, kad didės...

Operacijas kriptovaliutomis skaičiuoja FNTT (6)

Neseniai Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba suskaičiavo, kad Lietuvos kriptovaliutų rinkoje...

Šapoka pristatys 2019 metų Lietuvos biudžeto projektą (2)

Seimo Europos reikalų komiteto posėdyje penktadienį finansų ministras Vilius Šapoka pristatys...

Top naujienos

Ramanausko-Vanago brolis Albinas: kai mane paleido, iškart supratau, kodėl (327)

Ilgi metai miškuose, tamsiuose, šaltuose ir ankštuose bunkeriuose, sveiku protu nesuvokiami...

Pagrindinių mokesčių trūkumas siunčia rimtą signalą apie Lietuvos ekonomiką (201)

Finansų ministerija skelbia, kad per devynis šių metų mėnesius valstybės ir savivaldybių...

Šimonytė skelbia savo rinkimų programą: apeliuoja į valstybe nusivylusius žmones (252)

Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD ) pirminiuose prezidento...

Sabonį pažeminti bandęs O‘Nealas apsikvailino tiesioginiame eteryje (12)

Į kuriozišką situaciją tiesioginiame JAV nacionalinio transliuotojo TNT eteryje pateko vienas...

Naujausi reitingai: tarp didžiausių konkurentų – ryškus poslinkis (160)

Su valdančiaisiais karo sąlygomis gyvenantys konservatoriai reitingų lentelėje didina atotrūkį...

Venckienės sūnus: mama Lietuvą apskundė Jungtinėms Tautoms (97)

Neringa Venckienė pateikė skundą dėl Lietuvos veiksmų Jungtinių Tautų Žmogaus teisių...

Kaip atrodo „Tesla“ variklis ir pavarų sistema, kai elektromobilis nuvažiuoja 1,5 mln. kilometrų (5)

Įprasta, kad žvalgydamiesi naudoto automobilio, ridai kreipiame itin didelį dėmesį. Tačiau „...

Tikroji Lietuvos širdis: pasidairykite, kaip atrodo unikali vieta, kur įžengti draudžiama (14)

Labanoro regioninio parko ekologė ir Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos gamtosaugos...

Pilvo riebalai – pavojus sveikatai: 7 būdai, kaip jų atsikratyti (38)

Esama net keleto priežasčių, kodėl pilvo srityje kaupiasi riebalai. Visų pirma, verta paminėti...

Lietuvių avantiūra – keliaus į Aziją be bilieto atgal (1)

Radijo laidų vedėjas Richardas Jonaitis jau kurį laiką nesiskiria su didžiuliu darbų sąrašu...