aA
Jau šią savaitę jauno verslo entuziastus suburs trečiasis tradicinis ir didžiausias jauno verslo forumas #LAUNCH2018. Šiemet renginys skirtas socialiniams tinklams ir jame bus atskleistos visos šiuolaikinės rinkodaros socialiniuose tinkluose detalės. Likus vos porai dienų, renginio pranešėjai atskleidžia keletą įžvalgų, kuo gyvena šių dienų jaunas verslas.
© BFL / Vygintas Skaraitis

Svarbu nuoseklumas

Socialinis tinklas „LinkedIn“ vis garsiau ir dažniau tituluojamas profesionalų baze, tačiau ne mažiau svarbu suprasti, kad jis gali sėkmingai veikti ir kaip verslo reprezentacinė erdvė, tik svarbu žinoti pagrindinius pasiruošimo žingsnius. Bendrovės „Httpool“, atstovaujančios socialiniams tinklams „LinkedIn“, „Twitter“, „Snapchat“, „Spotify“, „WeTransfer“, „TripAdvisor“ ir kt., vadovas Lietuvoje Šarūnas Sakalauskas įsitikinęs, kad, kaip ir visuose tinkluose, „LinkedIn“ taip pat turi karaliauti turinys.

Šarūnas Sakalauskas
Šarūnas Sakalauskas
© Asmeninio albumo nuotr.

„Pirmieji žingsniai kuriant paskyrą „LinkedIn“ yra panašūs kaip ir kituose socialiniuose tinkluose – reprezentatyvaus įmonės puslapio (angl. Company Page) susikūrimas ir nuoseklus bendravimas su auditorija. Kad paskyra būtų mėgstama esamos bendruomenės ir pritrauktų naujų sekėjų, svarbiausia yra turinys. Jis turi būti reguliarus – bent du kartai per savaitę. „LinkedIn“ yra bene draugiškiausia platforma organiniam turiniui – įrašai po paskelbimo pasieks visus per 24 valandas prie „LinkedIn“ prisijungusius įmonės sekėjus. Ir bene pati didžiausia „LinkedIn“ pridėtinė vertė pajuntama per asmeninių ir įmonės profilių sinergiją“, – teigia Š. Sakalauskas.

Nugali turinys

Kalbėdama apie turinį, Š. Sakalauskui pritaria ir kūrybos agentūros „BigNow“ vadovė Jarūnė Narkevičiūtė. Ji teigia, kad visų svarbiausia prieš publikavimą patiems tikėti savo kuriamu turiniu ir jo sėkme.

Jarūnė Narkevičiūtė
Jarūnė Narkevičiūtė
© Asmeninio albumo nuotr.

„Įrašus visada bandykite sieti su kontekstu, kokie įvykiai šiuo metu yra aptarinėjami visuomenėje, kas vyksta pasaulyje ir Lietuvoje. Kurdami turinį pirmiausia pagalvokite apie savo tikslinę auditoriją, kas jiems įdomu, kokias jų bėdas išsprendžia jūsų paslauga ar produktas, o tik tada kurkite dar vieną akcijos įrašą. Naudokite kuo daugiau įvairių turinio formų, kurios įtraukia vartotojus: 360, vaizdo turinys. Visgi svarbiausia, jeigu prieš paspausdami „Publikuoti“, patys netikite, kad tai įdomus turinys, tai geriau jo ir nepublikuokite“, – pataria J. Narkevičiūtė.

Panašiai apie sėkmę ne tik socialiniuose tinkluose, bet ir „Google“ paieškos sistemos pozicijose kalba „RAIBEC | Be efficient online“ SEO specialistas Tomas Morkūnas. Anot jo, norint iškilti į aukštas paieškos pozicijas, svarbus įdirbis ir kokybė visomis prasmėmis.

Tomas Morkūnas
Tomas Morkūnas
© Asmeninio albumo nuotr.

„Esminis veiksnys – kokybė (ir tinklalapio turinio, ir jo išorinių nuorodų tinklo). Svarbiausias patarimas – visada pirmiausia galvoti apie vartotoją ir tik paskui apie paieškos sistemas. Laimingas vartotojas – lengvesnis kelias į aukštas „Google“ pozicijas“, – įsitikinęs T. Morkūnas.

Jam antrina kolega, RAIBEC vadovas Remigijus Kuliešius, pabrėždamas reprezentatyvumo svarbą populiariausiuose tinkluose.

Remigijus Kuliešius
Remigijus Kuliešius
© Asmeninio albumo nuotr.

„Pagal 2018 m. sausio mėn. statistiką lietuvių lankomiausi tinklalapiai mažėjančia pagal lankomumą tvarka yra šie „Google”. „Youtube” ir „Facebook”. Akivaizdu, kad „Google“ su savo paieška ir „Youtube” kanalu susirenka daugiausiai lankytojų ir susilaukia daugiausiai dėmesio. Šie kanalai ir daro didžiausią įtaką. Pirmiausiai susitvarkykite tinkamai „Google Business” paskyras. Neskaitant kitų to privalumo lengviau būsite randami „Google” žemėlapiuose. Antra užtikrinkite, kad būtumėt randami paieškoje ne tik pagal pavadinimą, bet ir pagal paslaugas, produktus. Tą galite padaryti SEO pagalba arba prikdami „AdWords” reklamą. Jeigu su SEO sudėtingiau, pirkti reklamą per „Google AdWords” sistemą bus tikrai greičiau ir paprasčiau”,- pataria R. Kuliešius.

Lengviau nei realybėje

Socialiniai tinklai jau seniai tapo tiltais, jungiančiais vartotoją ir verslą, nesvarbu, kurioje pasaulio vietoje jis būtų. Tam šiuo metu, ko gero, labiausiai praverčia verslo jau pamėgtas „Facebook“ tinklas. Anot rinkodaros agentūros „Berklis“ vadovės Evelinos Tamulaitienės, čia vartotoją pasiekti kur kas paprasčiau nei realybėje.

Evelina Tamulaitienė
Evelina Tamulaitienė
© Asmeninio albumo nuotr.

„Planuojant reklaminę kampaniją, kiekvienam verslui verta prisiminti, koks tai žmogus, kuriam reikia būtent mano verslo prekių ar paslaugų. Galbūt mūsų produktas ar paslauga tinkami keletui tipų klientų. Reikėtų tikrai gerai apsvarstyti visus įmanomus savo pirkėjų tipus. Viską susirašius iki smulkmenų, bus galima nepraleisti nė vienos tikslinės auditorijos, formuojant joms atskirus reklaminius skelbimus. „Facebook“ suteikia fantastiškas galimybes. Veikiant kruopščiai, galima labai tiksliai pataikyti į savo tikslinės auditorijos taikinį“, – atskleidžia pašnekovė.

Aiškūs žingsniai

E. Tamulaitienė pradedantiesiems verslininkams pateikia tris pirmuosius žingsnius, pradedant savo veikla „Facebook“ tinkle. „Pradedančiajam verslui svarbiausia nusistatyti savo „Facebook“ kampanijos tikslą. O nusistačius dar ir gerai jį suvokti. Ir ar „Facebook“ tikrai būtent ta vieta tikslui pasiekti? Tarkim, jeigu verslo atstovas tikisi per vieną kampaniją surinkti 100 tūkst. savo puslapio sekėjų, reikėtų suvokti, kad tai didelis tikslas, kalbant apie Lietuvos rinką, ir kad tokie tikslai siekiami po žingsnį, nusistačius tinkamą „Facebook“ strategiją. Tai apima ir visus tikslus, susijusius su dideliais pinigais. Apskritai pirmąją kampaniją rekomenduočiau laikyti bandomąją, nes „Facebook“ vartotojai gali nustebinti“, – pataria pašnekovė.

Kiti du žingsniai, pasak jos, turėti veiksmų planą ir turinio bei kainodaros strategiją bent dviem mėnesiams į priekį. „Reikėtų atsakyti sau į šiuos klausimus: kaip atrodys jūsų pranešimai? Kaip dažnai juos skelbsite? Kaip bendrausite su savo sekėjais? Kas administruos ir analizuos puslapį? Ar bus žmogus, kuris greitai sureaguotų ir atrašytų į užklausas? Daugybė verslininkų net neįsivaizduoja, kad didžioji prekyba „Facebook“ kanalu vyksta vėlų vakarą.

Verta prisiminti ir tai, kad vakariniai pirkėjai yra „just do it“ tipo, t. y., jeigu jiems iš karto niekas neatrašys, jie kitą dieną gali ir nenupirkti. Kalbant apie turinį ir kainodarą, ypač svarbu neišprotėti kišant tik akcijas. Geriau veikti pagal kruopščiai apgalvotą kainos strategiją. Ją visada rekomenduoju skaidyti į planus arba ankstyvąsias registracijas. Kalbant trumpiau, kas nuperka anksčiausiai, tas gauna daugiausia, kas vėliau, tas mažiau. Pavyzdžiui, kas anksčiausiai nusiperka bilietą į renginį, gauna didžiausią nuolaidą, vėliau pirkdamas jau turi mokėti daugiau. Ši sistema tobulai veikia. O jeigu turinio pateikimo strategijoje dar nepamiršite išlaikyti riboto termino ir laiku išlįsti su riboto termino priminimų skelbimais, pinigų mašina pradės veikti labai efektyviai“, – atskleidžia E. Tamulaitienė.

Ekspertų patarimai

Gegužės 30–31 d. vyksiančiame #LAUNCH2018 savo įžvalgomis dalysis patyrę verslo, rinkodaros, teisės ir kitų sričių specialistai, pranešimus pristatys daugiau nei 20 ekspertų, vyks aštuonių sričių mokymai, aprėpiantys visus socialinius tinklus ir jų subtilybes.

Renginį organizuoja „BZN start“ ir ilgamečiai draugai: „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA), advokatų kontora PRIMUS, skaitmeninės rinkodaros agentūra RAIBEC, „Socialus marketingas“, Socialinių mokslų kolegija, SEO ir interneto rinkodaros mokymų agentūra „SEO akademija“, naujienlaiškių platforma „Omnisend“, spaudos paslaugų bendrovė „Spaudos departamentas“, naudingas ir sveikas užkandis biuro darbuotojams „Snack box” ir projekto informacinis draugas – skaitomiausias naujienų portalas DELFI.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Į „Danske Bank“ pinigų plovimo skandalą galimai įsivėlę daugiau bankų

Buvęs „ Danske Bank “ darbuotojas Howardas Wilkinsonas, padėjęs atskleisti pinigų plovimo...

„Disney“ ir „Fox“ sandoris gavo Kinijos pritarimą (2)

„ Walt Disney Co“ pirmadienį gavo besąlyginį Kinijos reguliuotojų pritarimą, leidžianti...

„Airbnb“ sustabdė būstų nuomą žydų gyvenvietėse Vakarų krante (1)

Būstų nuomos įmonė „ Airbnb Inc“ pirmadienį pranešė stabdanti būstų nuomą žydų...

Kylant nerimui dėl „Apple“ ir pasaulio prekybos, Volstrito akcijos patraukė žemyn (3)

Pirmadienį Volstrito akcijos čiuožė žemyn, kilus nerimui dėl sumažėjusios „iPhone“...

Ne visi lietuviai norėtų dirbti trumpiau už tą patį atlyginimą (119)

Didžioji dauguma lietuvių norėtų, kad jų darbovietė sutrumpintų darbo valandas , palikdama tą...

Top naujienos

Puteikis: esu patyręs praktiškai viską, kuo gyvena daugelis lietuvių (324)

„Aš ne tik kad žinau, kas yra turėti polinkį alkoholiui, žinau, kaip tai susitvarkyt, žinau...

Šakalienė: jaučiuosi kaip košmariškame sapne (717)

Seimo narė Dovilė Šakalienė viešai nekomentavo jai metamų kaltinimų, esą ji už Norvegijos...

Makabriškomis laidotuvėmis garsėjantys tibetiečiai šlykštisi mums priimtinu laidojimo būdu (39)

Lietuviui pavyko nuvykti į griežtai kontroliuojamą Tibetą, nors ten laisvai keliauti draudžiama....

Orai: sinoptikai perspėja – kelius kai kur jau dengs ledukas

Lapkritis persirita į paskutinį dešimtadienį ir, panašu, artėja prie jam būdingų orų.

Nuostolių užkluptas Jankauskas tiki jaunimu ir A lygos žaidėjais: mums nėra ko bijoti specialiai iš Belgrado (23)

Antradienį vakare Lietuvos futbolo rinktinė užbaigs kovas debiutiniame Europos tautų lygos...

Prasidėjo masiniai darbuotojų atleidimai: kam labiausiai verta sunerimti (127)

Praeitą savaitę Užimtumo tarnyba pranešė apie Lietuvos įmonėse numatomus masinius darbuotojų...

(Ne)skanūs lietuvio nuotykiai Berlyne: teko valgyti skalbykloje, autobuse ir net pasakų namelyje (8)

Dažniausiai keliaudami kur nors pavalgyti galvojame tik apie maistą – kad jis būtų skanus,...

Pirmadienį sutriko „Messenger“ veikla (7)

Pirmadienio vakarą sutriko „ Facebook Messenger “ veikla visame pasaulyje.

Kastytis Kerbedis atvirai prabilo apie karjeros pabaigą: aš jau noriu pabaigos, noriu į pensiją (21)

Pagauti sėkmės paukštę pavyksta daug kam, tačiau ją išlaikyti delnuose ilgiau nei akimirką...

Kraupus įvykis Jonavos r.: dingęs be žinios vyras rastas nužudytas savo namų teritorijoje sulaikytas įtariamasis (7)

Kauno policija informavo, kad pirmadienį buvo rastas nužudyto vyro kūnas, kuris buvo ieškotas kaip...