aA
Dvi dienas Socialinių mokslų kolegijos erdvėse buvo gvildenami verslo aktualijų klausimai – vyko didžiausias jauno verslo forumas #LAUNCH 2018. Šiemet visas dėmesys sutelktas į socialinius tinklus, nes jau visuotinai pripažįstama, kad be tikslingos veiklos juose verslas nejudės pirmyn.
#Launch 2018
© Vygintas Skaraitis

Pradėti nuo pagrindų

Konferencijoje dalyvavo ir ilgai laukti svečiai iš „Facebook“ bei „Twitter“ atstovybių. „Facebook“ regiono vadovas Nikolas Bolkvadzė pastebėjo, kad „Facebook“ vis dar yra sparčiai augantis ir populiarėjantis socialinis tinklas, kur geriausiai susikerta verslų ir vartotojų keliai, o „Twitter“ atstovas Artūrs Lukaševičs, atvykęs iš Rygos, pabrėžė, kad Lietuvoje ne taip mėgstamas „Twitter“ tinklas gali padėti įsitvirtinti su eksportu užsienio rinkose. Anot jo, svarbu pažinti savo auditoriją ir sėkmingai ją pasitelkti siekiant tikslo.

Gausiausiai pranešėjų komandai atstovavo „Socialaus marketingo“ nariai: Arijus Žakas, Aidis Dalikas, Simona Vilkaitė-Marcinkevičė ir Edgaras Petručionis. Jie patikino, kad kiekvienas verslas turėtų skirti dėmesio visiems socialiniams tinklams ir savo veiklą priderinti skirtingoms kiekvieno tinklo žaidimo taisyklėms.

„Svarbiausia išsikelti tikslą ir žinoti savo auditoriją. Pavyzdžiui, tinkle „Instagram“ tikrai galima rasti ir padangų pardavėjų, ne tik grožio meistrų, tačiau jie žino, ko nori pasiekti, ir siekia to „Instagram“ priemonėmis“, – teigė S. Vilkaitė-Marcinkevičė.

Jai antrino kolega A. Žakas, pabrėždamas, kad nė vienas vartotojas nenori socialiniame tinkle matyti reklamų. „Žmonės į socialinius tinklus eina tam, kad pamatytų, ką veikia jų draugai, ir gerai praleistų laiką. Niekas jokiame tinkle nenori matyti reklamų, todėl prekių ženklas turi ne brukti savo reklamą visą parą, bet pataikyti į tuos momentus, kada vartotojas yra nusiteikęs pirkti net ir socialiniame tinkle. Be to, kiekvienas verslas turi stengtis būti maksimalų paros laiką prisijungęs, nes vartotojas tikrai nenori laukti jūsų atsakymų“, – patarė A. Žakas.

Kiek iš kitos perspektyvos, tačiau jiems pritarė ir vienas renginio pranešėjų, „Google“ bendrovei atstovavęs ir naujausias tendencijas pristatęs „Google“ premium partnerių agentūros „Raibec“ vadovas Remigijus Kuliešius. Jis dėmesį atkreipė į būtinybę susidėlioti esminius verslo faktus ne tik socialiniuose tinkluose, bet ir paieškos sistemose, kurios taip pat lemia vartotojų sprendimus.

Susidraugauti su žiniasklaida

Tam, kad verslas būtų sėkmingas, naudinga sudominti ir žiniasklaidos priemones. Tokią poziciją išsakė M360 redaktorė Jūratė Žuolytė, atskleidusi pranešimų spaudai subtilybes iš žurnalisto darbo pozicijų.

„Žurnalistai neturi laiko. Jūs turite reaguoti greitai ir, jeigu atsiuntėte pranešimą spaudai, būkite nusiteikę, kad jums skambins, tikslinsis, domėsis ir jūs privalote pateikti atsakymus. Taip pat labai svarbu rašyti be klaidų. Atrodytų, tai savaime suprantama, tačiau tiesa yra tokia, kad žurnalistai gauna labai daug netaisyklinga kalba parengtų pranešimų. Pridėkite vizualizacijų, sukurkite su žurnalistais asmeninį kontaktą, nes taip didės patikimumas jūsų laiškais. Maža paslaptis, jeigu norite, kad žiniasklaida jus greičiau pastebėtų, pristatykite save vasarą arba sausio mėnesį, kai viešojoje erdvėje būna tam tikras štilis ir žurnalistai aktyviai ieško įdomių istorijų. Na, ir svarbiausia – pasiūlykite kažką įdomaus: karštą temą, inovaciją, gražią istoriją“, – patarė J. Žuolytė.

Žiniasklaidos pastebėtas aktyviau savo karjerą išplėtojo ir gerai žinomas nuomonės formuotojas Artur Swan. Jis susirinkusiesiems atskleidė nuomonės formuotojų gyvenimo užkulisius. Netgi diskusijos metu filmuodamas įrašą savo vaizdo tinklaraščiui, „Motyvuotų atletų“ įkūrėjas patarė išdrįsti imtis šios veiklos, nes Lietuvoje nuomonės formuotojų, ypač vaizdo tinklaraštininkų, vis dar trūksta.

„Jeigu nori gauti, turi ir investuoti, todėl reikėtų nebijoti kurį laiką skirti daug savo laiko vaizdo įrašams ir turiniui kurti. Vartotojai nemėgsta reklamos, todėl jeigu ją parduodate, tai turėtumėte daryti kuo natūraliau. Be to, nereikia bijoti piktų komentarų, bet kovoti su jais būtina. Jeigu norite tapti nuomonės formuotoju, turite turėti kažką įdomaus, ką galite žmonėms papasakoti ar parodyti, kurti aplink save pozityvias žinutes, o tuos, kurie įžeidinėja ar tyčiojasi, nebijokite tiesiog užblokuoti. Man pradžioje tai daryti buvo labai gaila ir bijojau prarasti savo sekėjus, bet pamatęs, kad išmetęs vieną pikčiurną pakeliu nuotaiką visai bendruomenei, supratau, kad tai daryti verta“, – kalbėjo jis.

Mokymuose neeiliniai potyriai

Dviejų dienų konferencijoje vyko aštuonių modulių mokymai, apėmę „Facebook“, „Google“, SEO, „Twitter“, „LinkedIn“, „Instagram“ ir „YouTube“ sritis. Patyrę lektoriai dalijosi ne tik savo išgyvenimais, patirtimi, bet ir atskleidė naudingų įrankių, suteikė techninių žinių, ką ir kaip vertėtų daryti jaunam verslui.

„LinkedIn“ verslui tai tampa galimybe ne tik patogiau ieškoti darbuotojų, bet ir susisiekti su jais asmeniškiau. Negana to, „LinkedIn“ pamažu juda link to, kad galėtų atstoti verslui jų asmenines interneto svetaines. Tai kompaktiškas, patogus, pigus ir lengvai valdomas sprendimas, todėl tikėtina, kad vis daugiau verslų aktyviau kurs ir plėtos savo verslo puslapius „LinkedIn“, – mokymų metu pasakojo „Httpool“ vadovas Lietuvoje Šarūnas Sakalauskas. Jis atskleidė kriterijus, į kuriuos kiekvienas verslas turėtų atkreipti dėmesį šiame socialiniame tinkle.

Nišų smulkiajam verslui daug

Renginį vainikavo diskusija, kurios metu sudėlioti galutiniai taškai. „Akivaizdu, kad konkurencija augs visose srityse. Vartotojo dėmesio gauti taps vis sunkiau, tačiau kartu atsiras ir kur kas daugiau įvairių galimybių“, – apibendrino reklamos agentūros „Impartner“ rinkodaros vadovas Justinas Mikulskis.

Atskleistos naujos galimybės pradėti verslą nuomonės formuotojams, nes ne vienas pranešėjas teigė, kad jų trūksta kaip oro! Ir kalbama ne apie standartą (vyrams – apie sportą, moterims – grožį, madą), o apie kitas sritis: technologijas, statybų sritį, knygų nuomonės formuotojus, gėlių ir pan.

Pasak Roko Kondrato, vienintelio lietuviško „YouTube“ kanalų tinklo „Videostars.lt“ vadovo ir įkūrėjo, „YouTube“ tinklaraštininkai tik populiarės. Paklausą turės tie, kurie pasakos savo istorijas su aiškia vartotojui kuriama nauda, specializuodamiesi aiškioje srityje, problemoje. Tik svarbu, kad jie orientuotųsi ne į Lietuvos rinką, o žiūrėtų globaliau: į Jungtinę Karalystę, JAV ir t. t., kur už vaizdo įrašų peržiūras mokama net dešimt kartų daugiau. Viską lemia rinkos dydis. Galima uždirbti ir Lietuvoje, taiau juk galima judėti ir plačiau.

„Facebook“ yra nepakeičiamas, tačiau naujos žaidimo taisyklės įneš vėjo. Tikėtina, kad verslui išliks galimybė pasiekti vartotojus tik per mokamas reklamas. „Instagram“ tebėra ant bangos, o vaizdo įrašų turinys augs kosminiu greičiu, „YouTube“ klesti ir klestės. „LinkedIn“ verslo kontaktams ir pardavimams išliks karalius, o „Twitter“ ypač stiprus žaidimų rinkoje ir ten kiti žmonės. „Google Adwords“ ir SEO – reikalingi kaip vanduo, jei nori būti matomas.

Renginio iniciatorė ir jauno verslo portalo „BZN start“ vadovė Živilė Baubonienė apibendrindama teigė, kad ateityje susidursime su daugybe iššūkių, tačiau rinkoje visada išliks vienintelė taisyklė – tenkinti vartotojų poreikius ir reaguoti į jų elgsenos pokyčius. Prieš ką nors darant, reikia gerai apgalvoti, ką norime pasakyti vartotojui ir kuo galime būti įdomūs.

Renginio organizatoriai dėkoja #LAUNCH 2018 partneriams ir ilgamečiams portalo „BZN start“ draugams: „Investicijų ir verslo garantijoms“ (INVEGA), advokatų kontorai PRIMUS, skaitmeninės rinkodaros agentūrai „Raibec“, SEO ir interneto rinkodaros mokymų agentūrai „SEO akademija“, interaktyvios reklamos agentūrai „Impartner“, įmonei „Socialus marketingas“, Socialinių mokslų kolegijai, naujienlaiškių platformai „Omnisend“, spaudos paslaugų įmonei „Spaudos departamentas“ ir projekto informaciniam draugui – skaitomiausiam naujienų portalui DELFI.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilniaus taryba spręs dėl Nacionalinio stadiono finansavimo

Vilniaus taryba trečiadienį ketina apsispręsti dėl Nacionalinio stadiono statybos Vilniuje...

Lietuvos oro uostuose – rekordiniai pusmečio rezultatai

Lietuvos oro uostai pirmąjį šių metų pusmetį aptarnavo 3,09 mln. keleivių – 5 proc. daugiau...

EK ketina padidinti tiesioginių išmokų avansus (1)

Europos Komisija ( EK ), atsižvelgdama į Lietuvos ir kitų ES valstybių narių prašymus dėl...

„Facebook“ gresia 5 mlrd. JAV dolerių bauda

Tikimasi, kad JAV reguliavimo institucijos trečiadienį paskelbs su „Facebook“ susijusį...

„airBaltic“ išleido 200 mln. eurų obligacijų emisiją

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ liepos 23 d. sėkmingai išleido 5 metų trukmės...

Top naujienos

Vytautas Landsbergis: tai, ką aš dabar pasakiau, turi sukelti baisų pyktį (318)

Veiksmo politinėje arenoje netrūksta. Koalicija sudaryta, prezidentas prisiekė, premjeras...

Veryga perspėja dėl vaikų darželių: situacija tampa pavojinga (60)

Perpildytos grupės, nesaugios vaikų žaidimų aikštelės, higienos normų nesilaikymas – tokią...

Arūnas Milašius. Pinigus galėtume imti šakėmis, bet nenorime vargintis (9)

Banali ir nuvalkiota tiesa, kad pasaulyje pilna galimybių, tik jomis reikia naudotis. Kol kas šiomis...

Pasidalino abituriento rašiniu: šimtukininkas, olimpiadininkas, o egzamino neišlaikė (670)

Į DELFI redakciją kreipėsi abituriento, kuris neišlaikė valstybinio lietuvių kalbos ir...

Po DELFI publikacijos apie patį baisiausią pažintinį taką Lietuvoje bus ieškoma, kur dingo Europos pinigai (38)

DELFI paskelbus publikaciją apie Raseinių rajone už Europos Sąjungos finansavimą įrengtą ko...

Kaune gimė rekordinio svorio berniukas: patyrę medikai neprisimena tokio atvejo (79)

Praėjusį savaitgalį Kaune, Krikščioniškuosiuose gimdymo namuose gimė 6060 g sveriantis, 56 cm...

Zidane'as negalėjo žiūrėti: „Real“ po 11 m baudinių nugalėjo „Arsenal“, bet visam sezonui prarado žaidėją

Kontrolinio Čempionų taurės turnyro rungtynėse JAV Madrido „Real“ (Ispanija) klubas 11 m...

Vairuotojai peikia žiedines sankryžas, tačiau problemos kyla tik dėl jų daromų klaidų (11)

Žiedinės sankryžos leidžia išvengti stovėjimo prie šviesoforų, todėl automobilių srautas...

„Valstiečių“ etikos sargai svarsto Pranckietį pildoma (16)

Lietuvos valstiečių žaliųjų sąjungos Etikos ir procedūrų komisija svarsto Viktoro...

RRT atliko mobiliojo interneto greičio matavimus: Lietuvoje – naujas lyderis (5)

Metams persisvėrus į antrą pusę, Ryšių reguliavimo tarnybos ( RRT ) vykdomuose mobiliojo...