„Socialaus marketingo“ kūrybos procesų vadovas Aidis Dalikas įsitikinęs, kad nuomonės lyderių rinkodara – tai dar viena socialinius tinklus užklupusi mada, kurios subtilumą svarbu gerai įsisavinti prieš pradedant praktiškai taikyti šį rinkodaros būdą.

„Taip, įtakos rinkodara yra populiariausia tema, kuria rinkodaros atstovai mėgsta kalbėti. Ar tai tikrai pats efektyviausias būdas, keičiantis kažkuriuos anksčiau naudotus? Tikrai ne. Tie, kas aklai skuba permesti lėšas į vieną ar kitą naują kanalą, aklai pasitikėdami skambiais pranešimais ir nepamatuotais teiginiais, dažniausiai nukenčia. Tą patį matėme ir su „Facebook“ reklama, ir su „Google+“, ir su „Twitter“, „Snapchat“, „Instagram“ reklama ir komunikacija, ir tikrai matysime dar daug kartų. Nauji kanalai, mados ir tendencijos atsiranda gana periodiškai – sunkiausia yra juos tinkamai įvertinti, suprasti jų poveikį ir efektyviai išnaudoti. Kiekvienas, kuris neria stačia galva į nežinomus vandenis, labai rizikuoja susilaužyti kaklą. Nuomonės lyderiai gali būti labai efektyvi priemonė prekių ženklo tikslams pasiekti, tačiau tik tuo atveju, jei šis kanalas naudojamas prieš tai supratus jo subtilybes ir pasiruošus aiškią strategiją“, – teigia A. Dalikas.

Žinoti savo tikslus

Strategijos kūrimą pašnekovas siūlo pradėti nuo konkrečiai apsibrėžtų tikslų ir suvokti, kad kiekvienas tolesnis žingsnis turi vesti link jų ir ne kitaip.

Reikia pagalvoti, ko siekiate nuomonės lyderių rinkodara, ir susikurti 1–3 aiškius tikslus, kurių sieksite. Antras patarimas – supraskite, kad tai kainuos. Turinio kūrimas dar gali būti labai sėkmingai atliktas pačių, tačiau tam, kad pakankamas skaičius žmonių jį pamatytų, reikės skirti lėšų. Trečias patarimas – pasiruoškite matuoti. Jeigu suprantate, koks jūsų tikslas, ir žinote, kiek pinigų leidžiate jam pasiekti, turi būti nesunku suskaičiuoti, kiek tai kainuoja: kiek kainuoja viena peržiūra, žinomumo paūgėjimas, paspaudimas, pasiektas vartotojas ar išleistas euras jūsų parduotuvėje. Tai apskaičiavę, turite progą ieškoti būdų tą kainą sumažinti. To nepadarę, tiesiog deginate pinigus. Šilčiau, bet tikrai neefektyvu“, – šypteli A. Dalikas.

Vienas stipriausių Lietuvoje nuomonės lyderių Artūras Lebedenko, sėkmingai plėtojantis projektą „Motyvuoti atletai“, dar žinomas kaip Artur Swan, pateikia siūlymų iš savo praktinės patirties. Anot jo, norint sėkmingai auginti save kaip nuomonės lyderį, svarbu tiksliai žinoti, ką nori pasakyti visuomenei.

Artūras Swanas

Pirmiausia žmogus turi savęs paklausti, ką jis papasakos, todėl reikalinga istorija. Kaip ir bet kuriame versle, taip ir šiame, reikalingas svertas – išskirtinumas. Reikėtų žinoti, kuo tu skirsiesi nuo konkurentų. Paskutinis būtų pastovumas bei reguliarumas. Pradžioje gali atrodyti, kad darai viską veltui, tačiau tai užtrunka ir laimi tik tas, kuris daro tai ilgai ir reguliariai. Svarbu neprarasti savęs, o nauda, ateinanti su laiku, yra dviprasmė: finansinė ir moralinė. Finansinę naudą galima gauti suteikiant žmonėms paslaugas, sukuriant vertę, o moralinę tiesiog toliau darant tai, dėl ko viską pradėjai, ir dalinantis tuo su žmonėmis“, – įsitikinęs A. Swan.

Nepamiršti kitų kanalų

Kaip ir minėjo A. Dalikas, kiti ekspertai taip pat nerekomenduoja bėgioti paskui atsirandančias tendencijas. Jos gali būti labai naudingos, jeigu papildo jau veikiančią ir išplėtotą verslo rinkodaros strategiją. Internetinio turinio ekspertų „Digital Talents“ vadovas Rokas Kondratas pastebi, kad į Lietuvą pamažu atkeliauja visos pasaulinės tendencijos, todėl stebint, kas vyksta užsienyje, galima puikiai įvaldyti tai, kas netrukus bus populiaru ir mūsų šalyje.

„Kalbant apie pozicijų neapleidžiantį vaizdo turinį ir jo efektyvumą, tendencijos Lietuvoje po truputį ateina iš užsienio tendencijų. Populiariausi ir pas mus tampa vaizdo tinklaraščiai bei TV šou laidos. Vaizdo tinklaraščiai tampa tarsi maži realybės šou, o pats tinklaraščių kūrimas turi visokių vaizdo įrašų kategorijų, pavyzdžiui: diena su manimi, iššūkiai, „unboxingas“ ir pan.“, – vardija pašnekovas.

Rokas Kondratas

Svarbu pabrėžti, kad neretai vaizdo tinklaraščių kūrimu mėgėjiškai užsiimantys žmonės ilgainiui tampa nuomonių lyderiais, geidžiamais didžiųjų įmonių. Vis dėlto, anot pašnekovo, įmonės Lietuvoje tik dabar pamažu ima suprasti, kad vaizdo reklama jau nebeapsiriboja vien reklaminio klipo susukimu.

Justinas Mikulskis

Apibendrindamas populiariausius ir rekomenduotinus sprendimus rinkodaros srityje, UAB „Impartner“ projektų vadovas Justinas Mikulskis pateikia keturis esminius patarimus: „Siūlyčiau integruoti savo puslapyje pokalbių robotą (angl. chatbot). Taip pat nepamiršti išnaudoti „Facebook“ ir „Instagram“ istorijų galimybių. Jeigu kuriate tiesiogines transliacijas, jų metu dalykitės vertinga informacija ir atskleiskite savo kompetencijas viešai. Be to, reikėtų fokusuotis į Z kartą, nes ji ir jos įtaka vis auga.“

Dvi dienos tobulėjimo

Svarbiausias ir labiausiai aptarinėjamas socialinių tinklų temas palies didžiausias ir jau trečią kartą vyksiantis jauno verslo forumas „#LAUNCH“. Gegužės 30–31 d. „BZN start“ ir partneriai: „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA), advokatų kontora PRIMUS, skaitmeninės rinkodaros agentūra RAIBEC, interaktyvios reklamos agentūra „Impartner“, „SEO Akademija”, „Socialus marketingas“, Socialinių mokslų kolegija, naujienlaiškių platforma „Omnisend“, Spaudos departamentas ir projekto informacinis draugas – skaitomiausias naujienų portalas DELFI, kviečia išgirsti daugiau nei 22 savo srities specialistų pranešimus ir dalyvauti aštuoniuose neeiliniuose mokymų moduliuose, apimančiuose visus socialinius tinklus bei naujausias madas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją