Ne mažesnę kainą už susigadintą reputaciją įmonei gali tekti mokėti ir darbo rinkos fronte, kur galimybės susirasti kompetentingų specialistų gali gerokai sumenkti. Tiesa, ne tik pati įmonė gali susidurti su sunkumais, bet ir esami ar buvę kompanijos darbuotojai, kuriuos nekokia darbovietės reputacija gali persekioti dar ilgai po to, kai ji yra paliekama.

Prasta įmonės ar jos savininkų reputacija dažnai paliečia kiekvieną įmonės darbuotoją, tačiau kuo aukštesnes pareigas tokioje įmonėje žmogus užima, tuo neigiama įtaka asmeninei jo karjerai paprastai būna didesnė.

Taigi įmonės vadovai yra labiausiai blogos reputacijos pažeidžiami darbuotojai. Pagrindinė problema prastos reputacijos įmonėse dirbusiems darbuotojams – sunkumai ieškant naujo darbdavio. Tiesa ta, kad darbo rinkoje – ypač aukštesnių pozicijų specialistų – vertinamos ne vien tik su konkrečiomis pareigomis susijusios kompetencijos ir gebėjimai, bet ir šių darbuotojų aplinka bei asmeniniai jų pasirinkimai.

Šiandien įmonės itin rūpinasi nepriekaištinga savo reputacija, todėl nenori rizikuoti į darbą priimdamos net ir iš pažiūros gerą specialistą iš prastos reputacijos įmonės. Be abejo, tokie specialistai neretai būna visiškai nesusiję su prastą įmonės reputaciją lėmusiais sprendimais ar veiklomis, tačiau dėl jų taip pat nukenčia.

Paprastai manoma, kad darbuotojai, dirbę įmonėje, apie kurią sklando gandai dėl galimai neskaidrių sandorių, nepagarbos tam tikroms interesų grupėms ar socialinės atsakomybės stokos, gali perimti blogąsias praktikas ir kultūrą iš buvusios darbovietės. Be to, potencialūs nauji darbdaviai pagrįstai baiminasi bet kokių galimų sąsajų su prastą reputaciją turinčiomis įmonėmis, net jei vienintelė tokia sąsają yra anksčiau joje dirbusio darbuotojo įdarbinimas.


Nors gera reputacija svarbi praktiškai visoms įmonėms ir jose dirbantiems specialistams, tačiau kaip itin pažeidžiamą būtų galima išskirti finansų sektorių, kuriame veikiančioms įmonėms prarasto visuomenės pasitikėjimo gali niekada nebepavykti susigrąžinti. Dėl to finansų srityje dirbantys specialistai turėtų ypač atidžiai rinktis darbovietes ir beatodairiškai nepulti darbintis į pirmą pasitaikiusią įmonę, siūlančią itin patrauklias finansines sąlygas.

Tai, žinoma, galioja daugelyje sričių dirbantiems darbuotojų. Pagrindinis patarimas specialistams, norintiems išvengti su prasta darbdavio reputacija susijusių pasekmių tolesnei savo karjerai – paprasčiausiai vengti tokių darbdavių. Visuomet prieš darbinantis įmonėje, ypatingai vadovams, reikėtų gerai įvertinti, ar kompanijos vertybės ir kultūra yra priimtinos.

Reikia turėti omenyje, kad aukštų pozicijų specialistų sprendimai darbo rinkoje yra visuomet stebimi ir vertinami, tad konkretaus darbdavio pasirinkimas kitiems rinkos dalyviams gali daug pasakyti apie žmogaus prioritetus ir preferencijas.

Paprastai apie prastą įmonės reputaciją visuomenėje ar tose rinkose, kuriose įmonė veikia, yra gerai žinoma, tad tokių įmonių iš karto reikėtų vengti. Vis tik, jei abejojama dėl darbovietės patikimumo, visuomet pravartu pasikalbėti su esamais, o geriausia buvusiais jos darbuotojais, pasidomėti klientų ir partnerių atsiliepimais. Tai, jog įmonėje kažkas negerai, gali signalizuoti ir didelė darbuotojų kaita joje.

Esamo ar buvusio darbdavio etiketės atsikratyti gali būti itin sunku tuomet, kai tokioje kompanijoje dirbta ilgai ir svarbiose pareigose, todėl patartina neužsibūti įmonėje, kai matoma, kad jos reputacija yra negrįžtamai sugadinta.

Galiausiai, įmonės reputacija labai priklauso nuo pačių joje dirbančių žmonių, jų veiksmų ir elgesio viešumoje, nuo to, kaip jie ją reprezentuoja, todėl patys darbuotojai turėtų taip pat stengtis, kad galėtų dirbti visuomenėje gerbiamoje ir mėgstamoje kompanijoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)