Sėkmingo tikimasi ir kito sezono, nebent dalis kompanijų išvis atsisakytų kruizų į Baltiją dėl brangiai atsieinančių ekologinių reikalavimų laivams, praneša LTV „Šiandien“.

Iš viso į Klaipėdą šią vasarą užsuko 45 kruiziniai laivai. Penkiais mažiau nei pernai, tačiau turistų sulaukta pusantro tūkstančio daugiau. Klaipėdą itin pamėgo ispanai, vokiečiai.

„Šiais metais buvo net 18 laivų, didesnių nei 200 metrų, kurie paprastai atgabendavo daugiau nei 1,5 tūkst. turistų. Pagal statistiką tai buvo mažiau laivų, bet kruizinių turistų buvo daugiau. Maždaug apie 35 tūkst.“, – sako Romena Savickienė, Klaipėdos turizmo kultūros ir informacijos centro direktorė.

Uosto direkcijos vadovas teigia, kad šią vasarą kruiziniams laivams taikytos lengvatos, kai rinkliavos mažėjo ne penktą kartą laivui įplaukus į uostą, o jau nuo antro, pasiteisino. Tokia sistema skatino laivus dažniau užsukti į Klaipėdą. Pavyzdžiui, vienas laivas šiemet atplaukė net 9 kartus. Ir nors uostas dėl lengvatų prarado ketvirtį milijono, nemažai pinigų turistai paliko krante.

„Mes gavome 1,42 mln., o, tikėtina, kad apie 4 mln. turistai dar paliko krante. Štai toks balansas, dėl kurio verta stengtis galvojant, kad mes nesame privati įmonė ir neturime siekti vien tiktai sau suimti visą grietinėlę, o pagižas kur nors išpilti“, – sako Eugenijus Gentvilas, Klaipėdos jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.

Lanksčią rinkliavų sistemą direkcija galvoja taikyti ir ateityje, tačiau konkuruoti su Estija, kuri jau turi du terminalus ir šią vasarą sulaukė net 300 kruizinių laivų, esą sudėtinga.

„Reikėtų patogesnio kruizinio terminalo, reikėtų būti patogesnėje vietoje“, – sako R. Savickienė.

Specialistai tikisi sėkmingo ir kito sezono, jau užsiregistravo per 30 laivų. Galutinis jų skaičius paaiškės kovą, tačiau nerimą kelia kruiziniame versle prasidėjusi krizė.

Reikalaujama, kad keleivius plukdantys laivai taptų ekologiškesni ir naudotų specialų kurą. Tai brangiai kainuoja, todėl kai kurios kompanijos gali tiesiog atsisakyti kruizų po Baltiją.