Savaitės pradžioje prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė vidutiniškai 13 proc. sumažinantis daugiau nei tūkstančio produktų kainas.

Prekybos tinklas „Rimi“ ketvirtadienį pranešė taip pat nuo penktadienio mažinantis daugiau nei 200 atitinkamų maisto produktų kainas parduotuvėse.

„Mes nuolat stebime rinką ir visada reaguojame į konkurentų kainų pokyčius, todėl jau penktadienį parduotuvėse galėsite rasti žemiau išvardintus produktus ne didesnėmis kainomis nei kituose tinkluose. Šie produktai pirkėjų patogumui bus pažymėti lentynose“, - pranešime spaudai tvirtina prekybos tinko „Rimi“ atstovė spaudai Giedrė Bielskytė.

Prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovas Andrius Petraitis DELFI anksčiau sakė, kad jų tinklas sausio pabaigoje pirmasis užfiksavo daugiau kaip 100 būtiniausių produktų kainas, užtikrindamas, kad šių produktų kainos yra ne didesnės nei pernai metų lapkritį, o kai kurios kainos yra ir mažesnės.

„Visuomet teigiamai vertiname iniciatyvas, palengvinančias pirkėjų apsipirkimą ir leidžiančias jiems sutaupyti. Nuolat ieškome būdų, kaip mūsų pirkėjams pasiūlyti kokybiškus produktus geriausia kaina. Neseniai prekybos tinkle sumažinome trijų didžiųjų pieno produktų tiekėjų produkcijos kainas“, - DELFI komentavo jis.

Tuo metu „Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis DELFI sakė, kad „Maximos“ žingsnis didesnės įtakos rinkai neturės.

„Maxima“ pareiškimą vertiname daugiau kaip viešųjų ryšių ir rinkodaros akciją, kuri negali turėti didesnės įtakos rinkai.„Norfa“ prekybos tinklas visada pasižymėjo žemomis kainomis. „Norfos mažmena“ ir šiais metais siūlo patrauklias kainas pirkėjams, ypač gausių akcijų „praktiškomis valandomis“ metu. Manyčiau, kad nepaisant šių „Maxima“ pastangų, mūsų konkurentams nepavyks pavyti „Norfos“ šioje srityje“, - tvirtino jis.

Antradienį surengtoje spaudos konferencijoje bendrovės „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris pripažino, kad „Maxima“ tokio žingsnio ėmėsi pamačiusi pernai sumažėjusią rinkos dalį, mažiau nei rinka augusią apyvartą, mažėjusį apsipirkimų skaičių, išaugusį prekybinių plotų skaičių Lietuvoje ir šiek tiek pasikeitusį pirkėjo požiūrį.

DELFI kalbinti specialistai neatmeta, kad tokio žingsnio prekybos tinklas galėjo imtis ir ruošdamasis Vokietijos mažų kainų tinklo „Lidl“ atėjimui į Lietuvą.

Ruošiasi „Lidl“ atėjimui

Vilniaus universiteto profesorius, ekonomistas Rimantas Rudzkis anksčiau sakė, kad dabartinė ekonominė logika reikalauja mažinti kainas, nes gamintojų kainos krenta ne tik Europoje, bet ir Kinijoje.

„Pasaulyje pinga maisto prekės, nukrito naftos kainos, kurios neišvengiamai su tam tikru pavėlavimu atsiliepia kitoms kainoms. Pavyzdžiui, pingant naftai pinga trąšos, plastikai, naftos chemijos produktai. Taigi pasaulyje, o ypač Europoje įsivyrauja defliacinės tendencijos. Labai gali būti, kad „Maximos“ vadovai suvokia dabartines realijas ir pirmieji iš didžiųjų tinklų pradeda veikti. Tai nereiškia, kad tai truks ilgai, nes tai priklausys nuo pasaulio procesų. Žinoma, tai kartu yra ir viešųjų ryšių akcija“, - DELFI komentavo jis, paprašytas pakomentuoti „Maximos“ paskelbtą sprendimą.

Antrąja priežastimi ekonomistas įvardija ir Vokietijos mažų kainų prekybos tinklo „Lidl“ planus Lietuvoje.

„Labai gali būti, kad tai yra ruošimasis „Lidl“ atėjimui, kuris yra garsus savo mažų kainų strategija“, - sakė jis.

R. Rudzkis svarstė, kad gali būti ir daugiau priežasčių paskelbti apie kainų mažinimą.

„Žinoma, negali žinoti visų motyvų. Kartais kai kovojama dėl rinkos dalies, gali prasidėti ir kainų karas siekiant išlaikyti rinkos dalį. Taip pat reikia atsižvelgti ir į tai, kad Lietuvoje gyventojų mažėja, o prekybos plotų mažėja, o kova dėl rinkos tarp prekybos tinklų Lietuvoje tik aštrės, nes gyventojų mažėja, o čia dar papildomi tinklai ateina“, - atkreipė dėmesį pašnekovas.

Šis tinklas neskelbia tikslios parduotuvių Lietuvoje atidarymo datos, tačiau rinkos specialistai svarsto, kad jos pradės veikti pabaigus logistikos centrą prie Kauno. Jo statybų pabaiga numatyta šią vasarą.

Pasidalinkite savo mintimis – į kokias kainas Jūs atkreipėte dėmesį parduotuvėje, kas, Jūsų manymu, pabrango ar atpigo? Kviečiame pasidalinti savo pirkimo įpročiais – kaip stengiatės sutaupyti, kaip paskirstote išlaidas, kokių patarimų galite duoti kitiems pirkėjams?

Savo mintimis galite pasidalinti žemiau, jeigu norite papasakoti plačiau, rašykite el.paštu pilieciai@delfi.lt su prierašu „Parduotuvė“:


Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (170)