aA
Rugpjūčio 22 d. įvyko „BZN start“ organizuojami mokymai „Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte“, kuriuose savo įžvalgomis ir patirtimi dalijosi skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovė ir mentorystės programos „Women Go Tech“ valdybos narė. Ji susirinkusiems dalyviams patarė, kaip sukurti sėkmingą turinio strategiją, atrasti įtraukiančias temas ir suplanuoti efektyvią kampaniją.
Mokymai „Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte“ / P.Peleckio nuotr.
© Žmonės Foto

„Turinio kūrimas išties paklausi ir daug diskusijų kelianti tema – nuolat kyla klausimų, kodėl vienas ar kitas turinys sulaukia mažiau ar daugiau dėmesio, o tai ypač aktualu verslui, orientuotam į pardavimus bei klientų pritraukimą ir išlaikymą. Metas dar kartą apie tai pakalbėti ir paieškoti tinkamų receptų. Kaip tik artėja nauji sezonai, ruduo, žiema, kuriems jau intensyviai ruošiamasi“, – pasirinktos mokymų temos aktualumą pabrėžė „BZN start“ įkūrėja Živilė Glaveckaitė.

Šventasis trio

„Gyvūnai, mažieji kodėlčiukai (vaikai), politika, erotika – dalykai, kurie dažniausiai atkreips žmonių dėmesį. Bet ką daryti, jei visa tai jūsų prekių ženklui visiškai netinkama ir nepriimtina? Kaip tada kurti turinį ir nuo ko pradėti? Štai čia ir prasideda įdomioji dalis. Planuojant kampanijas rekomenduoju atsižvelgti į tokį šventąjį trio: tikslus, auditoriją ir pinigus. Atrodo, kiekvienam iki kaulų smegenų pažįstama, bet kažkodėl vis tiek užsimiršta“, – sakė J. Narkevičiūtė.

Jos teigimu, dažnai prekių ženklai kampaniją pradeda nuo to, ką ir kaip komunikuoti, bet pamiršta atsakyti į svarbiausią klausimą – kodėl apskritai reikia komunikuoti? „Arba neretai tie tikslai formuojami truputį nenormaliai – visi nori „vau“ efektų, kad auditorija maksimaliai įsitrauktų, būtų lengva rasti darbuotojus, parduoti, generuoti rekomendacijas.

Visgi tai nėra apčiuopiami tikslai. Pirmiausia reikėtų atsižvelgti į verslo tikslus: pavyzdžiui, auginti prekių ženklą, skatinti pardavimus, gerinti aptarnavimą, tuomet atitinkamai formuoti socialinės žiniasklaidos tikslus: pasiekiamumas tarp tam tikrų auditorijų, įsitraukimas ir kt. Na, ir, žinoma, visam tam reikia nusistatyti tikslius matavimo vienetus“, – atkreipė dėmesį specialistė.

Apsibrėždama tikslus „bigNow“ vadovė patarė nepersistengti – pagalvoti apie 1–2 ilgalaikius tikslus, o tada jau formuoti atskirus kampanijų uždavinius. Kalbant apie auditoriją, pateikta auksinė mintis, kad turinys turi atliepti auditorijos poreikius.

„Dažnai startuojame nuo to, ką mes, prekių ženklas, galime iškomunikuoti, o ne nuo to, kas įdomu mūsų auditorijai, kokie jos poreikiai. Tai nėra teisingas kelias. Juk socialinių tinklų kanalai turi įžvalgas (angl. insights), kuriose galima matyti, kokios auditorijos jau esate prisirinkę – nepatingėkite skirti laiko analizei. Dar vienas būdas kurti auditorijai įdomų turinį – pažiūrėti, ką daro konkurentai, taip pat labai geras ir paprastas metodas – paklausti paties vartotojo, ar jam įdomus jūsų kuriamas turinys ir kas iš tiesų pritrauktų jo dėmesį“, – patarė J. Narkevičiūtė.

Mokymai „Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte“ / P.Peleckio nuotr.
Mokymai „Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte“ / P.Peleckio nuotr.
© Žmonės Foto


Geriau daugiau negu vienas

„Kad vartotojas pats nueitų į prekių ženklo paskyrą – itin retas atvejis. Tad verta rinktis daugiau kanalų, o ne investuoti tik į vieną. Aišku, geriausi yra tie, kur yra jūsų išsigryninta auditorija. Bet iš esmės, jeigu ta auditorija labai plati, galima būti visur“, – tikino pranešėja.

Anot specialistės, „Facebook“ vis dar turi daugiausia auditorijos, tiesa, tai jau senstantis kanalas ir jam reikia daugiau kokybės. Be to, reikia pasiruošti tam, kad žmonės ten dažnai piktinasi.

Itin sparčiai augantis „Instagram“ – pozityvus kanalas, generuoja pardavimus, ypač tokių prekių, kurias galima estetiškai pateikti (maistas, apranga ir pan.), tik būtina prisiminti, kad tai kokybiškos fotografijos tinklas – ne reklama.

LinkedIn“ J. Narkevičiūtė apibūdino kaip kokybiškos auditorijos kanalą, turintį didelį organinį pasiekiamumą, suteikiantį plačių galimybių įtraukti darbuotojus. „Be to, čia reklama nebe karvę kainuoja ir tai tikrai labai pozityvus kanalas“, – atkreipė dėmesį specialistė.

YouTube“ – pigus ir, anot J. Narkevičiūtės, vis dar labai neišnaudotas kanalas, ypač žinant tai, kad Lietuvoje turime labai daug vaizdo tinklaraštininkų.

„Kad ir kokius kanalus pasirinktumėte, reikia prisiminti naudingas taisykles: kaip ir kiekviename kanale, reklama yra perkama, kokybė laimi prieš kiekybę, o vartotojai yra išlepę. To negalima pamiršti, todėl būtina tinkamai pasiruošti“, – priminė „bigNow“ vadovė.

Mokymai „Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte“ / P.Peleckio nuotr.
Mokymai „Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte“ / P.Peleckio nuotr.
© Žmonės Foto


Nereikėtų įšaldyti biudžeto

Pasak J. Narkevičiūtės, viena dažniausių klaidų – griežtas pinigų, skirtų socialinių tinklų kampanijoms, įšaldymas. „Dažnai įmonės skiria konkrečią sumą per mėnesį ir nei daugiau, nei mažiau. Visgi socialinė žiniasklaida yra gyvas daiktas, jeigu matote, kad tam tikras turinys „labai gerai važiuoja“, reikia būti lanksčiam – padidinti arba, priešingu atveju, pamažinti biudžetą. Pasilikite pinigų ir tam tikriems netikėtumams.

Be to, patarčiau planuoti sezonais. Kiekvienas verslas turi nusistatyti savo prioritetus: vieniems aktuali žiema, kitiems – šiltasis metų laikas. Atitinkamai reikia paskirti biudžetą. Nepamirškime, kad šventiniu laikotarpiu žinutės kaina išauga. Dar vienas svarbus priminimas – tai taisyklė, kad turinio kūrimui reikėtų skirti 40 proc., o reklamai – 60 proc. pajamų. Tai reiškia, kad nereikėtų visko išleisti tik geram turiniui sukurti ir po to jo nereklamuoti“, – sakė „bigNow“ vadovė.

Kuriant patį turinį, anot J. Narkevičiūtės, svarbu galvoti ne formomis ar įrašais, o tiesiog idėjomis. „Turėkime pagrindinę idėją, ko norime – tą sunkiasvorį vienetą, ant kurio lipdysime visą kampaniją. Tiesa, mus visus traukia įdomesni aspektai, t. y. originalus turinys, o jį sugalvoti ne visada lengva, ypač žinant, kad mūsų galvos visada pilnos visokiausių pašalinių minčių.

Tad prieš tai rekomenduoju atpalaiduoti smegenis. Viena pagalbinių priemonių, padedančių tai įgyvendinti, yra „Experiments with Google“. Pabandykite ir pamatysite – tikrai padės bent trumpam atsikratyti pašalinių problemų ir susikoncentruoti į kūrybą“, – patarė specialistė.

Dėkoja partneriams

Didžiausias jauno verslo portalas „BZN start“ už pagalbą organizuojant mokymus dėkoja savo draugams ir partneriams, kuriais tapo: didžiausias naujienų portalas DELFI, „Spaudos departamentas“ ir verslo miestelis „Technopolis“, kurio erdvėse vyko mokymai „Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte“.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Baltieji rūmai: šią savaitę tikimasi susitarti dėl JAV ir Japonijos prekybos

Baltieji rūmai pirmadienį pranešė besitikintys, kad JAV prezidentas Donaldas Trumpas ir...

„Amazon“ rinkodara: kas garantuoja pirkėjo susidomėjimą?

Pradėjus vystyti prekybą platformoje „ Amazon “, svarbu atkreipti dėmesį į rinkodaros...

Estijos finansų ministro patarėjas: Ukrainos darbo jėgos panaudojimas įgauna vergovinių formų (1)

Estijos finansų ministro Martino Helmės patarėjas Lassė Lehis ir Centrinės darbdavių...

Šapokos komandą papildė patarėjas Rimkūnas (1)

Pirmadienį finansų ministro Viliaus Šapokos politinio pasitikėjimo komandą papildė Algimantas...

Ryšio operatoriai telkia jėgas: įsteigė bendrą įmonę 5G diegti (7)

Lietuvos mobiliojo ryšio bendrovės „Bitė“ antrinė įmonė Latvijoje „Bite Latvija “ ir...

Top naujienos

Ateityje Alzheimeriu sirgs vis daugiau žmonių: simptomai sunkiai pastebimi ir gali būti labai subtilūs (1)

Atminties, intelekto praradimas, pažintinių funkcijų globalūs pakenkimai. Tai tik keli požymiai,...

Dėl vienos darbuotojos žinoma įmonė verčiasi per galvą: kas ta paslaptingoji Pija? (163)

„Pija, pasilik!” – tokius užrašus ant automobilių šįryt turėjo pastebėti vilniečiai...

Buvęs Vilniaus „Ryto“ žaidėjas nušautas Dalase (11)

Lietuvos sostinės klubui atstovavęs 37 metų Andre Emmettas tragiškai žuvo Dalase. JAV...

Putinas žaidžia žiaurų žaidimą „pagauk-paleisk“ (88)

Jau tampa panašu į sistemą: Rusijos teisėsaugos institucijos sulaiko kokį nors asmenį pagal...

Po atostogų grįžusi šeima patyrė šoką: iš pradžių automobilis dingo „be žinios“, vėliau – pasipylė tepalai (151)

Įsivaizduokite situaciją: išsirengiate į atostogas ir šeimos automobilį paliekate stovėjimo...

Čimbaro sūnui – blogos žinios dėl viceministro posto (72)

Premjero patarėjas Skirmantas Malinauskas DELFI teigė, kad, jo nuomone, Modesto Čimbaro...

Oficialiai išsiskyrė Monika ir Andrius Šedžiai, bet karas nesibaigė: paaiškėjo su kuo gyvens poros vaikas (33)

Andriaus ir Monikos Šedžių skyrybų procesas pasiekė finišo tiesiąją – pora oficialiai nebe...

Politikų turtų mįslės – po devyniais užraktais: juos gina patogūs įstatymai (32)

Naujausio žurnalo „Reitingai“ ir DELFI tyrimo duomenimis, turtingiausi politikai yra ne Seime....

Pergalingas Chomičiaus debiutas prie Alytaus komandos vairo – namie įveikė „Nevėžį“ (12)

Pirmose šio „Betsafe–LKL“ sezono rungtynėse Alytaus „Sintek-Dzūkija“ nugalėjo Kėdainių...