„Klasco“ generalinis direktorius Vytautas Štumbergas BNS patvirtino, kad tai nepavojingas, Vakaruose plačiai naudojamas kuras, atitinkantis Europos Sąjungos aplinkosaugos reikalavimus.
„Lietuvoje jis nebuvo krautas, Latvijoje ir Estijoje krautas. Jis iš viso nepavojingas, supakuotas vakuuminiuose didmaišiuose, vežamas iš Europos Sąjungos, atitinka visus jos aplinkosauginius reikalavimus. Negaliu sakyti, iš kur jis atvežamas, tai konfidenciali informacija, bet galiu pasakyti, kad mūsų bendrovės žmonės važiavo ir žiūrėjo, kaip vykdomas procesas, kad vėliau nekiltų problemų, įsitikinome, kad viskas gerai, tas kuras Vakaruose plačiai naudojamas“, – BNS pasakojo V. Štumbergas.
Pasak jo, šį kurą ketina importuoti „Akmenės cementas“.
„Taip, čia Akmenės projektas, ta medžiaga ateina fasuota, supresuota ir esanti tokiuose didmaišiuose. Tas produktas bus iškraunamas ir vežamas į Akmenę, ten taršūs produktai keičiami, nuo jų nėra tokios taršos“, – sakė V. Štumbergas.
Šiuo metu atliekamas šio kuro krovimo ir sandėliavimo poveikio aplinkai vertinimas. Ataskaitoje nurodoma, kad degiosios atliekos būtų kraunamos pietinėje uosto dalyje, Smeltės pusiasalyje esančiame Jūrų perkėlos terminale.
Vienu metu laivas jų galėtų atgabenti iki 8 tūkst. tonų, terminale būtų kaupiama ir sandėliuojama iki 10 tūkst. tonų, tada perkraunama į vilkikus arba geležinkelio vagonus.
„Akmenės cemento“ pardavimų ir logistikos direktorius Richardas Sudaris teigia, kad kietąjį atgautąjį kurią bendrovė naudos tik kitų metų antroje pusėje, kai bus baigta diegti speciali technologija.
„Kažkiek planuojame ir šių metų pabaigoje, bet viskas priklauso nuo tiekimo grandinių, kurios dabar yra sutrūkinėjusios, ypatingai iš elektrinių. Tiekėjai jokių terminų neduoda“, – BNS sakė R. Sudaris.
Pasak jo, 20 mln. vertės kietojo atgautojo kuro deginimo įrenginiams „Akmenės cementas“ pernai gavo 4,34 mln. eurų paramos iš Klimato kaitos programos.
Seimo Aplinkos apsaugos komiteto posėdyje R. Sudaris gegužę sakė, kad bendrovei per metus reikėtų apie 100 tūkst. tonų tokio kuro, kitais metais juo būtų pakeista 75 proc. gamyboje naudojamų anglių. Anot bendrovės atstovo, jas dabar būtina keisti ne tik taršos, bet ir dėl sparčiai augančios kainos.
„Tai mums išsigelbėjimas – anglies kainas žinote, be to, jau visi pereina prie mažiau taršaus kuro, mes vėluojame“, – BNS sakė jis.
Tarptautinės prekybos analizės portalo „Trading economics“ duomenimis, anglies kaina pasaulio rinkose nuo metų pradžios išaugo 2,4 karto ir šiuo metu siekia 417 JAV dolerių už toną.
Anksčiau R. Sudaris aiškino, jog kietasis atgautasis kuras gaunamas iš atliekų pašalinus viską, kas perdirbama, o likusią masę pavertus granulėmis palaida medžiaga. Lietuvoje tokio kuro niekas negamina – pasak „Akmenės cemento“ atstovo, šis kuras perkamas iš Nyderlandų, deramasi su Lenkijos bei Didžiosios Britanijos tiekėjais.
Registrų centrui pateiktoje praėjusių metų veiklos ataskaitoje bendrovė nurodė, kad vasarį Vakarų Europoje rasta gamyboje naudojamos akmens anglies alternatyva, tačiau dėl to išaugo produkcijos savikaina ir teko didinti jos kainas.
Pernai „Akmenės cementas“ pagamino 1,35 mln. tonų cemento, arba 11 proc. daugiau nei užpernai, o pardavė 1,36 mln. tonų – 15 proc. daugiau.

Šimonytė: diskusija dėl mokesčių reformos bus nelengva, bet kažkur kompromisai turės susidėlioti (3)
Premjerė Ingrida Šimonytė tvirtina girdinti daug kritikos mokesčių reformai, tačiau, jos manymu,...
„Swedbank“ klientams – nepatogumai: sutriko internetinės bankininkystės veikla
Ketvirtadienio vakarą „Swedbank“ klientai sunerimo, jog negali prisijungti prie savo...
VTEK atliks „Lietuvos geležinkeliuose“ taikomų įdarbinimo procedūrų vertinimą
Vyriausioji tarnybinės etikos komisija ( VTEK ) ketvirtadienį pranešė, kad įvertinusi viešoje...
7 mokesčių reformoje numatyti pakeitimai, paveiksiantys savarankiškai dirbančius ir nedarbo išmokų gavėjus
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos užregistruotuose Valstybinio socialinio draudimo ir...
„Massive Wood Construction“ atleidžia visus darbuotojus
Medinių surenkamųjų statinių ir jų detalių gamyba užsiimanti „Massive Wood Construction“...
Top naujienos
Paviešintas vaizdo įrašas sukėlė klausimų: ar gali būti, kad Rusijos propagandistas vasarą ilsėjosi Lietuvoje (8)
„Tik Tok“ platformoje įdėtas vaizdo įrašas užminė mįslę: ar gali būti, kad praėjusią...
Vieša paslaptimi tapusias namų statybų „schemutes“ gali tekti pamiršti: apribojamos galimybės statyti žemės ūkio paskirties sklypuose (3)
Jau kurį laiką visuomenėje vieša paslaptimi buvo naujakuriams sutaupyti padedanti „schema“:...
Karas Ukrainoje. Prognozuoja, kad Rusija pakeis atakų taktiką: tai lemia viena aplinkybė Ukraina: kontrpuolimas prasidės netrukus
Rusijos kariai gali pakeisti raketų smūgių į Ukrainą taktiką, sutelkiant dėmesį į...
Naujausi partijų reitingai: lyderio poziciją dalijasi dvi partijos
Jei rinkimai vyktų šį sekmadienį, daugiausiai palaikymo sulauktų Lietuvos socialdemokratų...
Landsbergis išvyko į Kijevą
DELFI šaltiniu teigimu, Lietuvos užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis penktadienį...
Augustė aukso gyslą atrado dėvėtų drabužių parduotuvėse ir įkūrė savo verslą – sako, kad lobius ji tiesiog užuodžia savo parduotą švarkelį išvydo garsiajame „Netflix“ seriale
Kai kaunietė Augustė ėmė lankytis dėvėtų drabužių parduotuvėse (arba kuistukuose ), ji nė...
Saulės elektrinių populiarumas neslūgsta – gaminančių vartotojų skaičiai kyla žaibiškai (2)
2022-ieji Lietuvoje – rekordiniai metai saulės elektrinėms. Gyventojai pirko jas sparčiau, negu...
Ligos nėra, bet simptomai vargina: paaiškino, kodėl blogu oru jaučiamės prastai
Šaltis ir orų permainos priverčia žmogaus organizmą dirbti kiek kitaip, nei įprastai, o tai gali...
Vairavimo instruktorė Edita – apie liguistas mokinių baimes, nevaldomą pyktį ir stereotipus: pasakė, ko labiausiai stinga vairuotojoms moterims
56-erių Editą Vasaitienę būtų galima pristatyti ne tik kaip savo darbą ypač mylinčią...
Bankų krizę išgyvenusieji pamena, kaip greitai gali subyrėti domino kaladėlės
Steve‘as Chiavarone‘as nenori nieko gąsdinti, tačiau iš paskutinės bankų krizės jam...