aA
Per du dešimtmečius beveik tris kartus padidėjusi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto apyvarta verčia nerimauti ir gyventojus, ir pačius Uosto direkcijos atstovus. Uostas veda derybas su dviem naujomis keltų linijomis, tačiau koją kiša esama infrastruktūra.
Klaipėdos uosto augimas gyventojams kelia nerimą
© DELFI

Padidėjus krovinių srautui pasekmes pajuto uostamiesčio gyventojai. Dabar neretai nutinka taip, jog piko valandomis pagrindines miesto gatves „užkiša“ sunkiasvorės transporto priemonės.

Tai problema tampa ir Uosto direkcijai, kuri, ne paslaptis, ateityje ketina dar labiau didinti apyvartą. Apie tai buvo diskutuojama Melnragės bendruomenės susitikime su Seimo nariais ir specialistais.

Ruošia projektą

Pasak Uosto direkcijos Rinkodaros direktoriaus Artūro Drungilo, socialiniu ir ekonominiu požiūriu palankesnė plėtros vieta yra Melnragėje. Antras variantas – Būtingė.

„Jei apyvarta augs taip, kaip dabar, tas projektas iš popieriaus gali virsti į praktinį projektą. Šiandien norima pasiruošti Bendrąjį planą, kuris yra koncepcijų lygmenyje. Jeigu jis būtų patvirtintas, būtų atliekamas poveikio aplinkai vertinimas, visuomenės naudai išperkamas turtas ir panašiai. Esame po Rusijos uostų pirmoje vietoje Baltijos jūroje“, – džiaugėsi A. Drungilas.

Uosto direkcija šiaurinę miesto dalį mato kaip potencialią krovinių paskirstymo vietą Baltijos jūroje, nes dabar didelė dalis konteinerių paprasčiausiai „ateina ir išeina“.

Pasak A. Drungilo, dabartiniai į uostus atplaukiantys laivai talpina 22 tūkst. konteinerių. Tuo metu Klaipėdoje dėl nepakankamos infrastruktūros didžiausias laivo krovinys buvo su 9 tūkst. konteinerių.

1997 m. uostamiestyje buvo užfiksuota 15 mln. tonų apyvarta, o šiemet – 42. Uosto direkcijos Rinkodaros direktorius taip pat nėra patenkintas, kad sunkiojo transporto srautai priversti kirsti gyvenamųjų rajonų ribas.

„Dabar viskas matyti, nes atlikome reikiamų darbų – pietinis aplinkkelis iki šiol nepastatytas, Baltijos prospektas iki šiol nerekonstruotas. Šiaurinėje dalyje Lideikio gatvę pastatėme, bet irgi reikėjo numatyti, kad srautai nekirstų gyvenamųjų rajonų“, – nusivylimo neslėpė A. Drungilas.

Dvi naujos linijos

Kiek skeptiškiau situaciją vertino Lietuvos Liberalų sąjūdžio atstovas Eugenijus Gentvilas.

„Uosto plėtros prognozė nėra pagrįsta. Jeigu ji išsipildytų, būtume trečias uostas pagal dydį Europos kontinente po Roterdamo ir Amsterdamo. To niekaip neįsivaizduoju, nes vidinė rinka, trys milijonai gyventojų, reikalauja labai nedaug krovinių. Negalime lygintis su Gdansku (Lenkija), už kurio yra dešimčių milijonų gyventojų vidinė rinka“, – rėžė Seimo narys.

Jo teigimu, tokiu atveju lieka tranzito galimybė, jeigu bus pasiektas susitarimas su užsienio šalimis.

„Neturint tokio susitarimo, viskas pakibtų ore. Vykdyti dabar tokią rizikingą invaziją gyvenamojoje teritorijoje... Melnragė dalinai išnyksta. Vargu, kad per Lietuvą eis tiek tranzito. Esamas gatvių tinklas nebūtų pralaidus didesniems krovinių srautams“, – sakė E. Gentvilas.

A. Drungilas ramino, kad uostas bus realizuojamas tik su sąlyga, kad investuotojas bus krovinio turėtojas ir garantuos valstybei pinigų grąžinimą.

„Mus domina investuotojai, kurie generuos laivybą ir krovinių srautus, iš kurių uostas papildomai uždirbs. Norime sumažinti priklausomybę, sukurdami galimybių kurtis įmonėms ir gaminti produkciją vietoje, pietinėje dalyje. Investicijos į infrastruktūrą yra ilgalaikės. Viskas nevyksta greitai. Šiandien deramės su dar dviem naujom linijom“, – tikino jis.

Pasak Uosto direkcijos atstovo, jis yra garantuotas dėl bendradarbiavimo bent su viena iš jų.

„Mes turėjome įsipareigoti, kad Centrinis krovinių terminalas bus viešoji infrastruktūra ir prieinama visiems. Jeigu negalėtų dirbti DFDS, būtų rinkos ribojimas. Atėjo DFDS, ateis dar dvi įmonės. Tiesiog reikia laiko. Kol nepasieksime apimčių, plėtros uostui nereikės“, – teigė A. Drungilas.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Finansų ministerija: Lietuvai skirta papildoma 355 mln. eurų paskola (53)

Penktadienį Europos Sąjungos Taryba pritarė pagal SURE priemonę suteikti Lietuvai 355 mln. eurų...

„Galvosūkių pasaulis“ tampa didžiausio Baltijos šalyse stalo žaidimų parduotuvių tinklo „Brain Games“ dalimi

Latvijos stalo žaidimų platintojas ir leidėjas „Brain Games“ atkeliauja į Lietuvą – taip...

Aplinkosaugininkai aiškinasi taršos Jūrų uosto teritorijoje priežastis

Aplinkos apsaugos departamentas pranešė besiaiškinantis galimos taršos Jūrų uosto teritorijoje...

Lauko kavines atvėrę Palangos verslininkai nerimauja dėl orų: po savaitgalio gali ir užsidaryti (49)

Pagaliau Vyriausybei leidus vėl dirbti lauko kavinėms, Palangoje nuo pat ketvirtadienio ryto jau...

Kauno valdžia už tilto koncesijos nutraukimą „Kamestai“ turi sumokėti 140 tūkst. eurų

Restruktūrizuojama statybų bendrovė „ Kamesta “ už Aleksoto tilto prietilčio koncesijos...

Top naujienos

Monstrų puota Raseinių rajone: po kruvinos egzekucijos gyrėsi, kaip daužė „ne vyrą“ ir jį gaivino šlapimu (22)

Raseinių rajono Girkalnio miestelyje šiandien jau ramu – daugiau kaip prieš pusmetį į...

80 m. Alfonsą vadina gyvuoju sidabru: aistringam pomėgiui nesutrukdė grėsminga vėžio diagnozė ir gyvenimas be skrandžio (1)

Apie Alfonsą Jakimavičių turbūt esate jau girdėję – jau dešimtmetį vyras pristatomas kaip...

Atnaujintame paveiktų šalių sąraše – svarbus pakeitimas grįžtantiems iš užsienio (9)

Nuo pirmadienio griežtesnės izoliacijos sąlygos bus taikomos keliautojams, atvykstantiems į...

Dalia Vaitkutė-Šiaulienė | D+

Klaipėda šią vasarą ruošiasi nustebinti: atsinaujinusį miestą sunku atpažinti

Pernai vasarą lietuvių antplūdžiu besidžiaugęs pajūris panašaus scenarijaus tikisi ir šiemet,...

Dingusio povandeninio laivo įgulai – lemtingos valandos: nelaimė buvo tik laiko klausimas (9)

Dingęs Indonezijos karinio jūrų laivyno povandeninis laivas , trečiadienį įsitraukęs į...

Giedrius Petkevičius/Sausuolis | D+

Apleistos salos „šturmas“: kaip amerikiečiai su įsivaizduojamais japonais kovojo

Ar gali būti juokinga, kai kažkas pradeda kovoti su įsivaizduojamu priešu? Taip, jeigu tai...

Vairuotojus stebina kainų pokyčiai degalinių švieslentėse: skirtumai matyti tarp benzino ir dyzelio (130)

Naftos kainoms grįžus į prieš pandemiją buvusį kainų lygį, Lietuvos degalinėse kai kurių...

Vystytojas įspėja: įsigaliojus naujam įstatymui, būsto pirkėjai gali stipriai pralošti (21)

Seimas po Vyriausybės išvadų ketina svarstyti Žemės įstatymo pakeitimo projektą, kuriuo...

Rusija vaikšto ant bedugnės krašto: Briuselis jau ruošia griežtą atsaką (279)

Aleksejaus Navalno vardas pastaraisiais metais tapo pasipriešinimo valdžios neteisybei simboliu....

Atšiauriomis oro sąlygomis ir geltonų kortelių gausa pažymėtame Vilniaus derbyje – lygiosios

Antrame šio sezono „Optibet A lygos“ sostinės derbyje buvo parodyta net 10 geltonų kortelių...