Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo operatorė „Klaipėdos nafta“ neatsisako ketinimų investuoti į Kroatijoje planuojamą statyti SGD terminalą, bet vis dar laukia šalies vyriausybės sprendimų. Šiam projektui stringant, bendrovė vertina galimybes dalyvauti ir kituose tarptautiniuose SGD projektuose.
© DELFI

„Atidžiai stebime su Kroatijos SGD projektu susijusį kontekstą. Suprantama, kad tokio lygio projektas turi būti vertinamas kaip strateginis jį įgyvendinančios šalies mastu, tad natūralu, kad sprendimai priimami lėčiau (...).Visgi šiuo metu nesame atsisakę ketinimų investuoti į šį projektą, tik kol kas esame nutarę nesiimti aktyvių veiksmų jo atžvilgiu ir sulaukti Kroatijos vyriausybės apsisprendimo, kaip projektas bus vystomas toliau“, – BNS teigė „Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius Mindaugas Jusius.

Jo teigimu, šiuo metu planuojami dar bent keli tarptautiniai SGD terminalų projektai, ir Klaipėdos nafta“ vertina savo interesą bei galimybes juose dalyvauti.

Praėjusią savaitę M. Jusius teigė, kad bendrovė domisi dar dviem potencialiais SGD projektais.

„Mums pavyko kompensuoti Kroatiją su kitais dviem potencialiais projektais (...) Vis dar turime tikslą šiais metais bent dėl vieno projekto pasiekti galutinį investicinį įsipareigojimą (angl. final investment decision, FID). Tikiuosi, kad konkretesnių naujienų turėsime dar šiemet“, – internetu pristatydamas „Klaipėdos naftos“ veiklos rezultatus, kalbėjo M. Jusius.

Pasak jo, tarptautiniai SGD projektai ir jų vystytojų konsultacijos yra viena prioritetinių bendrovės veiklos sričių. Pavyzdžiui, už konsultacijas Kroatijos SGD projekte per metus (nuo 2017 metų vasaros pradžios) „Klaipėdos nafta“ gavo apie 451 tūkst. eurų pajamų.

„Klaipėdos nafta“ anksčiau anksčiau patarinėjo Kolumbijai, statančiai SGD terminalą, bet šiuo metu konsultacijos nevyksta.

„Kolumbijos SGD projekte aktyvios konsultacijos šiuo metu nebevyksta, su klientu turime sutarimą dėl papildomų konsultacijų, jei toks poreikis projekto plėtotojui iškiltų“, – BNS pranešė bendrovė.

Su kokiais kitais statomų ar numatomų statyti SGD terminalų plėtotojais bendradarbiauja, „Klaipėdos nafta“ neatskleidžia.

„Bemaž visais atvejais toks bendradarbiavimas yra saistomas konfidencialumo sutartimis, nes apima klientų komercines paslaptis bei veiklos planus, todėl pateikti daugiau informacijos negalime“, – BNS teigia įmonė.

Europos Sąjungoje šiuo metu statomi arba ruošiamasi statyti tris ES remiamus SGD terminalus – Kipre, Airijoje ir Kroatijoje, be to, statomas mažos apimties (30 tūkst. kubų) terminalas Švedijoje, plečiami Lenkijos Svinouščės ir Graikijos SGD terminalai. Dar apie vieną SGD terminalą svarsto Vokietija.

Pasaulinėje žiniasklaidoje ir specializuotuose SGD rinkai skirtuose tinklalapiuose minimi dar bent keli dideli projektai, kurie arba jau pradeda veikti, arba bus įgyvendinti artimiausiu metu.

Pavyzdžiui, didžiausia Indijos SGD importuotoja „Petronet“ Bangladeše ketina investuoti 1 mlrd. JAV dolerių į SGD importo terminalą, Indijos valstybės valdoma „Indian Oil Corp.“ planuoja statyti SGD importo terminalą Mianmare, JAV bendrovė „ExxonMobil“ kartu su Pakistano bendrovėmis – Pakistane, toks terminalas kitais metais turėtų pradėti veikti Bahreine. Birželį bandomasis dujų krovinys atplaukė į pirmąjį Panamos SGD importo terminalą „Costa Norte“.

BNS žiniomis, „Klaipėdos nafta“ anksčiau pretendavo valdyti apie ketvirtadalį Kroatijos SGD projektą įgyvendinančios bendrovės „LNG Croatia“ akcijų.

„LNG Croatia“ rugpjūčio pradžioje paskelbė beveik dviem mėnesiams – iki rugsėjo 28 dienos pratęsusi būsimojo terminalo naudotojų paraiškų terminą. Pirmasis SGD pirkėjų iš būsimojo terminalo atrankos etapas nesulaukė didelio susidomėjimo.

Kroatijos parlamentas birželio viduryje priėmė įstatymą, leidusį statyti SGD terminalą Adrijos jūroje esančioje Krka saloje. Projektui priešinasi vietos savivalda, nerimaujanti dėl terminalo poveikio aplinkai.

SGD terminalas Europos Komisijos laikomas strateginiu ES energetikos projektu, pernai vasarį Komisija jam skyrė 101,4 mln. eurų paramą. Anksčiau skaičiuota, kad terminalas – plaukiojantis SGD laivas-saugykla su infrastruktūra krante – gali kainuoti apie 340 mln. eurų, tačiau dabar ši suma sumažinta iki 250 mln. eurų.

Sulaukusi potencialių naudotojų paraiškų, Kroatijos vyriausybė spręs dėl projekto finansavimo.

Anksčiau skelbta, kad „Klaipėdos nafta“ į terminalą investuotų kartu su privačia Ispanijos dujų infrastruktūros bendrove „Enagas“ ir Liuksemburgo klimato kaitos ir infrastruktūros investicijų fondu „Marguerite“. Be tarptautinio konsorciumo, terminalo dalininkė būtų ir Kroatijos vyriausybė. Pasak šaltinių, visi 4 dalininkai gali valdyti po 25 proc. akcijų.

Tačiau dėl pasikeitusių aplinkybių ir terminalo valdymo įmonės vadovybės svarstoma, jog Kroatija gali pasirinkti vietinius SGD terminalo partnerius.

Kroatijos SGD terminalo pajėgumai sieks 2,6 mlrd. kubų per metus, o tikslūs pajėgumai turėtų paaiškėti gavus potencialių naudotojų paraiškas.

BNS
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Turkijos valiutos krizė: pigesnės prekės vartotojams, bet rizikos stambesniam verslui

Smarkus Turkijos liros pigimas žada pigesnes prekes vartotojams Lietuvoje, bet kelia rizikų...

Siūloma pratęsti ir didinti pelno mokesčio lengvatą kiną remiančiam verslui (5)

Nuo kitų metų siūloma sudaryti galimybę verslui skirti didesnę paramą kino kūrėjams –...

Mažoji Lietuva Anglijoje: pūsles ir varginantį darbą kenčia dėl 220 svarų per 3 dienas (1089)

Mažoji Lietuva – taip šmaikščiai vadinamas vaisių ir daržovių pakavimo fabrikas Visbiče,...

Po „Danske Bank“ pinigų plovimo skandalo – kaltųjų paieškos Estijoje (4)

Estijos premjeras Juris Ratas pareikalavo, kad su pinigų plovimo per „ Danske Bank “ filialą...

„Aprangos“ vadovas: turime sakyti atvirai, kad kainos nebus žemesnės (928)

„Nustokime gąsdinti žmones, kad pas mus aukščiausios kainos Europoje. Taip tikrai nėra, bet jos...

Top naujienos

Santuokos sakramento auka: už norą tuoktis prestižinėje bažnyčioje pakloja įspūdingas sumas (246)

Vienas iš didžiausių galvos skausmą keliančių klausimų jaunavedžiams – kiek aukoti...

Rusijoje lietuvis surado keisčiausią pasaulyje viešąjį tualetą (30)

Norite sysiuko ar dar rimčiau? Eikite į tam skirtą autobusą – jums pasakytų...

Šuns apkandžiota kaunietė: jo šeimininkė net nemėgino sudrausminti keturkojo – spruko, palikusi vaikus (136)

Į portalo „Kas vyksta Kaune“ redakciją kreipėsi svetimo šuns sužalota ir įbauginta...

Žaibo iškrova - vis dar už pažinimo ribų: gali nutrenkti ir mieste, ir net namuose (78)

Nidos kurorte praėjusį savaitgalį žaibas nutrenkė 1986 metais gimusią moterį. Pasak...

Putinas atvyko į Austrijos užsienio reikalų ministrės vestuves (246)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas šeštadienį atvyko į Gamlico kaimą Austrijoje, kur...

Eksperimentas pažinčių svetainėje: tinderio princų pasiūlymai ir gvazdikų pasimatymas (35)

Turbūt dažnas vyras turi draugę/kolegę/sesę, kuri yra ištarusi frazę panašią į „Tinderis...

9 klaidos, kurias kepdami šašlykus daro net patyrę šefai (10)

Šašlykų kokybei turi įtakos daug veiksnių – marinatas, mėsos rūšis ir t. t. Ir vis tik daug...

Žavi Izraelio karė pikantiškomis nuotraukomis užkariavo daugybės gerbėjų simpatijas (1)

Savo nuotraukas su labai menkai kūną dengiančiu bikiniu ėmusi skelbti žavinga Izraelio karė tapo...

Kūdikiai, kurių šarmui atsispirti tiesiog neįmanoma (3)

Kai kuriems iš mūsų nepasisekė ir nepaisant įdėtų pastangų, galbūt niekada nebūsime kieti,...

Kaip rasti tinkamiausią vietą skalbimo mašinai? (2)

Didelė buitinė technika, pavyzdžiui, skalbimo mašina namuose turi turėti jai skirtą vietą. Tai...