Ši paslauga tapo prieinama kiekvienam. Prekeivių manymu, prekyba iš katalogų ateityje turėtų dar populiarėti. Uostamiesčio paštininkai džiūgauja, kad tokia prekyba pagyvino pašto darbą. Kasdien vien Klaipėdoje išdalijama šimtai siuntinių, kuriuose supakuotos iš katalogų užsakytos prekės.

Paštininkai džiaugiasi

Valstybinės įmonės Lietuvos pašto Klaipėdos apskrities centrinio pašto direktoriaus pavaduotoja Adolfina Mackevičienė sakė, kad pašto darbuotojai jaučia prekybos iš katalogų pagyvėjimą. Kasdien Klaipėdos pašto siuntų skyrius pasiekia šimtai siuntinių su prekėmis, kurių klaipėdiečiai užsisakė iš įvairiausių katalogų. A.Mackevičienės teigimu, neabejotinas prekybos katalogu lyderis yra suomių kompanija „ Hobby Hall“, nemažai prekių klaipėdiečiams pristato ir bendrovė „Baltposta“, siunčianti prekes iš vokiškų katalogų.

Pasak A.Mackevičienės, paslauga „Prekės paštu“ - šiuolaikiškas ir perspektyvus prekių pardavimo būdas, nereikalaujantis didelių investicijų. Prekybininkai turi galimybę didinti prekių apyvartą bei plėsti vartotojų rinką, o prekių paštu gali užsisakyti ir nusipirkti žmonės, gyvenantys atokesnėse šalies vietose, kur nėra didelio prekių pasirinkimo, taip pat tie, kurie negali ar nenori apsipirkti įprastais būdais. Direktoriaus pavaduotojos manymu, ši paslauga turėtų populiarėti ir todėl, kad žmonės mėgsta neskubėdami, pasitardami su visa šeima namuose išsirinkti prekių, o jas atsiimti gali viename iš 944 Lietuvos paštų.

Viršijo lūkesčius

Klaipėdos apskrities centrinio pašto vadybininkė Valerija Pau-lovienė dienraščiui sakė, kad į rinką atėjus kompanijai „Hobby Hall“ niekas neprognozavo, kad šio katalogo prekės taip išpopuliarės. Kasdien didėjantis prekių srautas jau viršijo ir prekybininkų, ir paštininkų lūkesčius. V.Paulovienė dienraščiui taip pat teigė, kad paštininkai jau derasi ir su kitomis kompanijomis, ketinančiomis platinti prekes iš katalogų, o „Hobby Hall“ jau kitąmet smarkiai padidins prekių asortimentą.

V.Paulovienė neslėpė, kad paštininkai iš pradžių nuogąstavo, ar „Hobby Hall“ pasitikės klientais, čia prekes galima pasiimti tik sumokėjus pristatymo mokestį, o už jas atsiskaityti - po keturiolikos dienų. Be to, išsirinkus prekių iš šio katalogo, už jas galima atsiskaityti ir išsimokėtinai. Bendrovė reikalauja pateikti tik užsakovo asmens kodą, o socialines garantijas patvirtinančių dokumentų neprašo. Vadybininkė teigė, kad ne vienas pašto darbuotojas stebėjosi, kaip sąžiningai klaipėdiečiai atsiskaito už įsigytas prekes.

Klientai nesukčiauja

Per trumpą laiką išpopuliarėjusio katalogo „Hobby Hall“ Klientų aptarnavimo skyriaus viršininkė Ingrida Kuosmanen patvirtino, kad nesąžiningų klientų pasitaiko labai retai. Nors bendrovė ir bendradarbiauja su skolas išieškančia bendrove, sukčiaujančių klientų skaičius nesiekia net vieno procento. I.Kuosmanen taip pat prisipažino, kad sausį savo veiklą pradėjusi bendrovė nesitikėjo tokio greito išpopuliarėjimo. Prekių katalogus miestuose ir kaimeliuose nemokamai platinanti bendrovė savo klientus Lietuvoje jau skaičiuoja šimtais tūkstančių. Kasdien „Hobby Hall“ būstinę Vilniuje pasiekia tūkstančiai užsakymų iš visos Lietuvos.

Klientų aptarnavimo skyriaus viršininkė teigė, kad „Hobby Hall“, prieš porą savaičių išplatinusi naują prekių katalogą, jau pajuto Kalėdų pirkinių karštinę. Padidėjo užsakymų srautas, užsakoma vis daugiau prekių, skirtų vaikams, klientai užsisako ir prekes, papuoštas Kalėdų atributika. Neabejotinai populiariausia „Hobby Hall“ prekių grupė – tekstilė. Klaipėdiečiai mielai renkasi spalvingus patalynės komplektus, rankšluosčius. Iš katalogo išsirinktos prekės į artimiausią pašto skyrių pristatomos per dvi arba tris savaites.

Perka išsimokėtinai

I.Kuosmanen teigė, kad Suo-mijoje sėkmingai veikia bent 20 prekybos katalogu bendrovių, todėl ir Lietuvoje jų turėtų daugėti. Jos manymu, „Hobby Hall“ populiarumą Lietuvoje lėmė patogus pirkimo būdas – neiškeliant kojos iš namų, prekių kokybę išbandyti per 14 dienų bei galimybė pirkti išsimokėtinai. Kai pasirinkta prekė kainuoja daugiau nei šimtą litų, už ją atsiskaityti galima dalimis. Didžiausia suma, už kurią išsimokėtinai galite pirkti iš „Hobby Hall“ katalogo, yra 1000 litų.

Klientui nereikia sudarinėti kredito sutarties, pakanka pranešti, kaip pageidauja atsiskaityti už prekę - iš karto ar dalimis per 3-6 mėnesius. Prekės pristatymas, nepriklausomai nuo to vieną ar kelias prekes pirksite, kainuoja 10 litų. V.Paulovienė pastebėjo, kad taupydami pinigus, klaipėdiečiai neretai susitaria su draugais, giminaičiais ar pažįstamais ir užsako net keliolika prekių, už jų pristatymą sumokėdami tik dešimt litų.

Pristato per mėnesį

Kaip dienraščiui teigė bendrovės „Baltposta“ vadybininkas Eugenijus Zdanevičius, jų įmonė pristato prekes, kurias pirkėjai gali išsirinkti iš dviejų pagrindinių vokiškų katalogų „Otto“ ir „Neckermann“. Vadybininko teigimu, vien „Neckermann“ kataloge siūloma per 100 tūkstančių prekių, o šios firmos metinė apyvarta Vokietijoje siekia apie 4 milijardus eurų, kompanijoje dirba apie 10 tūkstančių darbuotojų.

Kiekviename kataloge prekės reklamuojamos net 1400 puslapių. Be to, šios firmos pateikia ir 15-20 specializuotų plonesnių katalogų. Šį rudenį „Baltposta“ pirmą kartą klientams pristatė keletą katalogų rusų kalba. Pavyzdžiui, 600 puslapių „Otto“ katalogas yra skirtas Rusijos bei Baltarusijos rinkai, tačiau juo mielai naudojasi ir lietuviai – skaitančiųjų rusiškai yra kur kas daugiau nei mokančių vokiečių kalbą.

Iš katalogų užsakyti drabužiai Klaipėdos pašto skyrius pasiekia per 3-4 savaites, kitos prekės – per 5-6 savaites, o baldų gali tekti laukti ir tris mėnesius. Už prekes atsiskaitoma atsiimant prekę pašto skyriuje, tačiau užsakant prekes, kurių kaina didesnė nei tūkstantis litų, būtina sumokėti 20 proc. avansą. Pasak E.Zdanevičiaus, užsisakant prekes, kainuojančias 30 eurų, už paslaugą bei pristatymą tenka sumokėti 10 proc. prekės vertės, jei prekė kainuoja iki 150 eurų – 20 proc., jei per 150 eurų – 30 proc. prekės vertės. Buitinei technikai „Baltposta“ suteikia 12 mėnesių garantiją, o kitas gautas prekes, jei netinka dydis, spalva ar kokybė, užsakovas nemokamai gali pakeisti į bet kurią tos pačios vertės prekę per 30 dienų.

Perka batus

E.Zdanevičius teigė, kad prekes iš katalogų žmonės užsisako neturėdami laiko lakstyti po parduotuves, negaudami vienos ar kitos prekės Lietuvoje arba ieškodami labai originalių prekių. Pasak jo, bene populiariausios katalogų prekės – didelių dydžių drabužiai bei avalynė. Lietuvoje sunku įsigyti 42-43 dydžio moteriškos arba 50-52 dydžio vyriškos avalynės. Tokių dydžių avalynė pas mus arba labai brangiai kainuoja, arba atrodo nebemadingai, o kataloguose galima išsirinkti madingos, ne itin brangios avalynės bei didelių dydžių drabužių. Vokiečiai netgi leidžia specializuotus katalogus, skirtus antsvorio turintiems klientams.

Katalogai keičiami du kartus per metus, juose siūlomos rudeniui ir žiemai bei pavasariui ir vasarai skirtos prekės. E.Zdanevičiaus teigimu, populiaru pirkti ir drabužius nėščiosioms, kūdikiams, interjero detales, buities prekes. Prekyba pagyvėja ir prieš Kalėdas, klientams siūlomi specialūs Kalėdiniai katalogai. Kadangi kalėdines dovanas dar bus galima užsakyti tik 1-2 savaites, bendrovėje „Baltposta“ – pats užsakymų priėmimo įkarštis.