Akcijas pradėjo anksčiau

Dar kelios dienos prieš juodąjį penktadienį tam tikros drabužių ir grožio prekių parduotuvės klientus trumposiomis žinutėmis informavo apie iš anksto prasidėjusias „Black Friday“ akcijas: -50 proc. drabužiams įvedant specialų nuolaidos kodą, -50 proc. grožio paslaugų prekėms perkant iki mėnesio galo.

Visgi pandemijai smarkiai apribojus žmonių judėjimą, o nuolaidoms daugiau keliantis į internetą, prekybos centruose siūlomų išpardavimų netrūko jau juodojo penktadienio išvakarėse. Prie parduotuvių kabantys stendai jau iš vakaro skelbė apie akcijas, kurios svyravo nuo 15 iki 50 proc.

Kas didžiuosiuose Vilniaus prekybos centruose „Akropolis“ ir „Ozas“ dėjosi penktadienį popiet, užfiksavo ir „Delfi“ fotografas. Užfiksuotose kadruose matyti siūlomomis akcijomis apklijuotos parduotuvių vitrinos.

Apsaugą didino daugiau nei dvigubai

Kalbinti didžiųjų prekybos centrų atstovai „Delfi“ teigė patys akcijų ir išpardavimų, atsižvelgdami į situaciją dėl pandemijos, specialiai neorganizavę, o tai labiau vykę pačių nuomininkų iniciatyva.

Prekybos ir pramogų centro „Ozas“ valdytoja, „Newsec Property Management“ atstovė Ina Augulienė teigė, kad kadangi šiemet situacija dėl pandemijos kitokia nei įprastai, prekybos centras pats aktyvios komunikacijos apie juodojo penktadienio išpardavimus neskatino.

„Susiduriame su pandemijos iššūkiu, tad drauge su partneriais puikiai suprantame, kad negalime kviesti lankytojų į trumpą, dieną ar kelias trunkantį išpardavimą, kas galėtų sukelti staigų, koncentruotą lankytojų srauto augimą.

Atsižvelgdami į tai, didžioji dalis nuomininkų specialius pasiūlymus taikys ilgesnį laikotarpį, juos derindami su įprastu vidurio sezono išpardavimu.

Nuolaidų pasiūlymus ir trukmę sprendžia patys nuomininkai: dalis nuolaidų bus taikoma visą šią savaitę, o kai kurie nuomininkai pasiūlymus taikys ir ilgiau“, – sakė ji ir teigė, kad nors nuolaidos matomos daugelyje prekybos centro parduotuvių, priešingai nei ankstesniais metais, pats prekybos centras aktyvios komunikacijos neskatino.

I. Augulienės teigimu, prekybos ir pramogų centras „Ozas“ nuo penktadienio šiam savaitgaliui daugiau nei du kartus padidino ir apsaugos darbuotojų skaičių.

„Prie pagrindinių įėjimų lankytojus pasitiks apsaugos darbuotojai, kurie primins apie rekomendaciją dezinfekuoti rankas ir stebės, ar teisingai dėvimos apsauginės veido kaukės. Taip pat apsaugos darbuotojai kontroliuos, kad būtų laikomasi rekomenduojamo bent 2 metrų atstumų tarp lankytojų pačiame prekybos centre, stebės lankytojų srautus ir parduotuvių patalpose.

Taip pat bus padidintas ir valymo bei dezinfekavimo paslaugas teikiančių darbuotojų skaičius. Jie užtikrins, kad nepritrūktų muilo, dezinfekcinių priemonių, servetėlių, dar dažniau dezinfekuos dažniausiai liečiamus paviršius: rankenas, porankius, liftų mygtukus, turėklus ir pan.“, – vardijo ji.

Prekybos centro „Panorama“ vadovė Birutė Kalanovaitė taip pat teigė, kad pas atskirus prekybininkus nuolaidų rasti šiandien tikrai galima.

„Tie mūsų nuomininkai, kurie nusprendė daryti išpardavimus ar taikyti nuolaidas fizinėse parduotuvėse, bet kokiu atveju prioritetu laiko lankytojų ir darbuotojų saugumą, kaip ir reglamentuoja Vyriausybės nurodymai“, – teigė ji ir tikino, kad prekybos centre saugumas yra prioritetas, čia taip pat nuolat dezinfekuojami paviršiai, nemokamai dalijamos apsauginės veido kaukės, veikia pažangūs oro filtrai, tualetuose bei darbuotojų patalpose įrengtos ir specialios aplinką dezinfekuojančios lempos.

„Visų šių pastiprintų priemonių imamės ne tik „Black Friday“ metu, jas taikysime ir artėjant žiemos šventėms bei toliau stebėsime situaciją, ką dar galėtume padaryti didesniam lankytojų bei darbuotojų saugumui užtikrinti“, – sakė ji.

Išpardavimai tęsis ilgiau

„Akropolis Group“ komunikacijos departamento vadovas Dominykas Mertinas, kalbėdamas apie juodojo penktadienio nuolaidas pasakojo, kad Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių „Akropoliai“ šių išpardavimų, kaip bendros, visus nuomininkus ir visus tris prekybos ir pramogų centrus apjungiančios akcijos, niekada neorganizuodavo.

„Tiesa, atskiri nuomininkai savo iniciatyva taiko individualius juodojo išpardavimo savaitgalio pasiūlymus, kurie, siekiant paskirstyti srautus bei išlaikyti visus saugumo reikalavimus, tęsiasi nuo 3-jų dienų iki savaitės.

Kokioms prekėms ar prekių grupėms yra taikomos nuolaidos, koks jų dydis – savarankiškai nustato pačios parduotuvės“, – sakė jis ir pridūrė, kad pagrindinį dėmesį skiriant saugumui, trumpalaikės vienos dienos ar savaitgalio akcijos „Akropoliuose“ nėra organizuojamos jau nuo pavasario.

Jis taip pat tikino, kad lapkričio mėnesį, įvedus antrąjį karantiną, trijuose „Akropoliuose“ yra sulaukiama maždaug 40 proc. mažiau pirkėjų, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų periodu.

„Saugumą užtikrinti mums padeda nuolatinis dėmesys patalpų vėdinimui, paviršių dezinfekcijai, srautų valdymui, papildomos šimtatūkstantinės investicijos į įrangą, kuri automatiškai ultravioletiniais spinduliais dezinfekuoja eskalatorių ir judančių takų porankius bei orą liftų kabinose“, – sakė D. Mertinas.

Atsiskaitymai išaugo, puslapiai „lūžta“

Finansinių technologijų grupės „Paysera“ viceprezidentas plėtrai Marius Pareščius dar priešpiet „Delfi“ teigė, kad juodąjį penktadienį įmonė pastebinti itin išaugusį atsiskaitymų srautą.

„Lietuviškose parduotuvėse, kurios yra aptarnaujamos „Paysera“ ir kurių atsiskaitymų dalis eina per „Paysera“, atsiskaitymų padidėjimas augo kelis kartus, sakyčiau, apie triskart, jei lygtume su analogiška diena prieš savaitę.

Kitas dalykas, turime vartotojus, bankų klientus, kurie pas mus turi kreditines korteles, tai matome, kad mūsų vartotojai šiandien aktyviai apsiperka“, – komentavo jis.

Marius Pareščius

M. Pareščius taip pat aiškino, kad šiandien kai kurių elektroninės prekybos parduotuvių puslapiai neatlaiko lankytojų srauto ir „lūžta“.

„Puslapiai, planavę akcijas, gavo didelį vartotojų lankomumą, dėl ko šiandien sistemos neatlaiko“, – teigė jis.

Planuoja rekordą

„Pigu.lt“ prekybos centro internete rinkodaros vadovo Ernesto Kačerausko teigimu, atsižvelgiant į pastarųjų metų tendencijas, koronaviruso pandemijos įtaką vartotojų įpročiams ir fizinių parduotuvių suvaržymus, šis „juodasis penktadienis“ e. prekybai, kaip anksčiau teigė siųstame pranešime spaudai, turėtų būti rekordinis.

„2020-ieji – tikrai neeiliniai metai visam e. prekybos sektoriui.

Neseniai „Google“ atlikta apklausa atskleidė, kad net 73 proc. amerikiečių šiemet „juodojo penktadienio“ metu internetu pirkti žada daugiau nei pernai. Turint mintyje, kad dėl pandemijos e. komercija itin sparčiai augo ir padaugėjo naujų vartotojų, e. prekybininkų pardavimai šiemet turėtų būti gerokai didesni nei pernai“, – sakė E. Kačerauskas.

Jis pridūrė, kad daugiau ir dažniau pirkti internetu yra nusiteikę ne tik amerikiečiai, bet ir Baltijos šalių gyventojai, o tokia tendencija ryškėja jau nuo pirmojo karantino.

„Pavasarį per patį piką „Pigu.lt“ fiksavome apie 80 proc. didesnius pardavimus. Pardavimai augo ir Latvijoje bei Estijoje. Jau vien ši Vienišių diena (lapkričio 11 d.) pernykštį „juodąjį penktadienį“ pralenkė visomis – tiek klientų, tiek prekių, tiek pardavėjų – apimtimis. Skaičiuojame, kad klientai trijose Baltijos šalyse tądien įsigijo apie 50 tūkst. prekių“, – sakė jis.

Anot pašnekovo, pasaulinės „juodojo penktadienio“ tendencijos kasmet būna panašios – pirkėjai dažniausiai nori įsigyti drabužių ir batų, taip pat stengiamasi nepraleisti didelių nuolaidų stambesniems pirkiniams: elektronikos prekėms – televizoriams, kompiuteriams ar išmaniesiems įrenginiams, buitinei technikai bei baldams.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (168)