„Aš smerkiu ir nepalaikau karo Ukrainoje. Tai agresija prieš nepriklausomą Ukrainos valstybę ir jos okupaciją“, – „Delfi“ sakė jis.

Prieš karą pasisako ir „Dodo pizza“ įkūrėjas Fiodoras Ovčinikovas. Vasario 24-ąją, pirmąją karo dieną, jis savo „Instagram“ paskyroje parašė:

„Ne karui. Niekas negali pateisinti žmonių žudymo. Jei jėga yra tiesoje, tai tiesa nėra jėgoje.

Tikroji jėga yra idėjose, principuose, kūryboje, ekonomikoje, efektyviose įmonėse ir šauniuose produktuose. Svajoju, kad išgirdus žodį „Rusija“ žmonės visame pasaulyje prisimintų gerus žmones, kūrėjus, mokslininkus, sportininkus, mėgstamus prekės ženklus ir įmones, o ne raketas, tankus ir žmogžudystes“.

Įkūrė 2011 metais

Pirmoji „Dodo Pizza“ picerija atidaryta 2011 metais Rusijoje. Tinklapio dodobrands.io duomenimis, šiuo metu 16 šalių (Baltarusija, Kinija, Estija, Vokietija, Kazachstanas, Kirgiztanas, Lietuva, Nigerija, Lenkija, Rumunija, Rusija, Slovėnija, Tadžikistanas, Jungtinė Karalystė, Uzbekistanas ir Vietnamas) veikia 819 picerijų.

„Pradėjęs nuo vienintelės krosnies gimtojo Syktyvkaro rūsyje Tolimojoje Šiaurėje, žlugęs knygų pardavėjas ir tinklaraštininkas pavertė „Dodo Pizza“ vienu greičiausiai Europoje augančių restoranų tinklų, kuris vos per 8 metus vietinėje rinkoje aplenkė „Papa John's“, „Domino“ ir „Pizza Hut“, – apie F. Ovčinikovą 2019 metais rašė „Bloomberg“.

„Dodo Pizza“ išsiskiria tuo, kad į verslo valdymo procesus integruoja itin daug įvairių informacinių technologijų. Pavyzdžiui, visų picerijų pardavimai yra skelbiami viešai.

Lietuvoje birželį pajamos sudarė 465.577 dolerius, t. y. 24 proc. mažiau nei prieš metus. Vilniuje nuosmukis siekė nuo 32 iki 59 proc., Klaipėdoje – 49 proc. (viena picerija dar nedirba 1 metų), o Kaune fiksuotas 39 proc. pajamų augimas.

Nusipirko franšizę

2015 metais „Dodo Pizza“ franšizę Lietuvoje įsigijęs A. Stribas tuomet „Verslo žinioms“ sakė, kad būtent IT integravimas jam pasirodė perspektyvus.

„Man tai pasirodė perspektyvu, susisiekiau su tinklo įkūrėju, jis pakvietė pasižiūrėti, kaip jie dirba. Įsigilinau į verslo modelio niuansus, man jie patiko, todėl nusprendžiau įsigyti franšizę Lietuvai“, – tuomet sakė jis.

A. Stribas nurodė, kad už franšizę sumokėjo vienkartinį 7 tūkst. eurų mokestį, taip pat yra numatytas tam tikras procentas nuo kiekvienos naujos picerijos pardavimo pajamų.

2015 metais verslininkas svarstė, kad per 5 metus Lietuvoje galėtų atidaryti iki 30 picerijų. Vis dėlto, šiuo metu jų yra aštuonios: penkios Vilniuje, dvi Klaipėdoje ir viena Kaune.

„Turime skanų ir kokybišką produktą, bet sunki jo gamyba ir valdymas. Kodėl aštuonios picerijos, o ne 30 – naujų picerijų atidarymas reikalauja investicijų, patalpų ir darbuotojų, o tai nėra taip paprasta, kaip atrodo“, – „Delfi“ sakė A. Stribas.

Pašnekovas dar pastebėjo, kad nors „Dodo Pizza“ prekės ženklas buvo sukurtas Rusijoje, dabar tai tarptautinis prekės ženklas 16-oje pasaulio šalių.

„Nepaisant to, niekas mūsų nesieja su Rusija ir mes neatliekame jokių mokėjimų jai“, – sakė jis.

A. Stribas patvirtino, kad karas Ukrainoje paveikė jo verslą.

„Taip, sumažėjo lankytojų. Taip, buvo darbuotojų, kurie išėjo dėl šios priežasties“, – sakė jis.

„Sodros“ duomenimis, A. Stribo įmonėje „Dodsteras“ šiuo metu dirba 25 darbuotojai. Gegužę jiems mokėtų atlyginimų vidurkis siekė 990,20 euro (apie 690 eurų „į rankas“).

2021 metais „Dodsteras“ gavo 1,347 mln. eurų pajamų, uždirbo 225,5 tūkst. eurų grynojo pelno.

A. Stribas neatsakė, ar šiemet planuoja dirbti pelningai.

49 proc. įmonės akcijų priklauso Romanui Milašui (Latvija), 51 proc. – A. Stribui (Lietuva).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)