aA
Turbūt kiekvienas sutiks, kad sėkmingai gyvuoti siekiančiam verslui reikalingas žinomumas, o vienas iš verslo sėkmės rodiklių yra jo plėtra.
© Organizatorių archyvas

Apie tai, kaip išplėtoti savo verslą ir kaip padėti jam pasiekti žinomumo aukštumų, pasakoja M360 (DELFI grupė) redaktorė Jūratė Žuolytė, pardavėjų ir vadovų mokymo ekspertas Darius Čibonis bei advokatų kontoros „Primus“ partnerė Ernesta Žiogienė. Panašią problematiką šie pašnekovai gvildens birželio 6 d. didžiausiame jauno verslo forume#LAUNCH 2017“.

Neverta pasiekti visų

Kiekvienam verslui svarbu tai, kiek žmonių jį atpažįsta ir kiek iš jų yra pasiruošę tapti klientais. Norint sulaukti žinomumo, ypač svarbu pateikti tikslinei auditorijai naudingą turinį, kuris patrauktų dėmesį. M360 redaktorė J. Žuolytė įsitikinusi – karšta tema gali tapti sėkmės garantu.

„Jei klausiate savęs, ar skaitytojams bus įdomi mano siunčiama žinia, pirmiausia patys pamėginkite įsivaizduoti esantys skaitytojai. Ar skirtumėte jai savo laiko, kai tuo metu galite nuveikti šimtus kitų dalykų?

Naujienos skaitomos dėl skirtingų priežasčių. Daugiausia dėmesio sulaukia tos, kurios yra aktualiausios plačiausiam ratui žmonių ir išties gali keisti jų gyvenimus. Tokiu atveju esmė – karšta tema“, – teigia J. Žuolytė.

Jūratė Žuolytė
Jūratė Žuolytė
© DELFI / Andrius Ufartas

Vis dėlto pašnekovė pastebi, kad ne visada tikslinga bandyti pasiekti plačias auditorijas. Informacijos pertekliaus amžiuje gerokai naudingiau aiškiai žinoti, kam verslo žinomumas ir skleidžiama informacija yra aktuali, pritaikyti žinutę konkrečiai grupei.

„Kitose naujienose ieškoma žinių, kurias galima pritaikyti sau: patarimų, pasidalijimo patirtimi, įkvėpimo pavyzdžių.

Dar vienas aspektas – naujienų sukeliamos emocijos. Net pati paprasčiausia, bet originaliai papasakota, prajuokinanti ar ašarą braukti verčianti naujiena gali patekti į skaitomiausiųjų sąrašo viršūnę. Tačiau laikais, kai vienas dažniausiai skambančių žodžių rinkodaroje yra „segmentacija“, nereikia aklai vaikytis vien populiarumo: geriau pagalvokite, kokią žinutę norite perduoti ir kam konkrečiai ją norite pasakyti“, – pataria J. Žuolytė.

Svarbiausia profesija

Anot D. Čibonio, šiuolaikiniame versle labai dažnai nuvertinama pardavimo vadybininko pozicija, kuri dažnai iš tiesų yra „offline“ pardavimų sėkmės garantas.

„Offline“ pardavimai yra seniausia ir efektyviausia pardavimo priemonė, kurioje sėkmę lemia daugybė veiksnių.

Jei reikėtų įvardyti vieną, tai būtų tinkamas pardavimo vadybininkas, nes jis yra pagrindinis „offline“ pardavimo įrankis. Pardavimo vadybininkas – tai profesija, o ne pareigos. Deja, šiandien pardavimų srityje dirba daug atsitiktinių žmonių, kurie nesugebėjo pritapti kitose profesijose.

„Offline“ pardavimas – tai bendravimo įgūdis, kuris turi savo struktūrą ir dėsnius. Dauguma vadovų klysta, manydami, kad užtenka pasamdyti vadybininką ir pardavimai vyks savaime. Tokie vadovai mieliau investuoja į savo automobilių techninę priežiūrą, nei į vadybininko kvalifikacijos kėlimą, nors vadybininkas, kitaip nei automobilis, uždirba įmonei pinigus.

Daugiausia, kas padaroma, suteikiama informacija apie produktą ar paslaugą, galbūt suorganizuojami produkto mokymai. Toks vadybininkas tampa kalbančia brošiūra ir jo poveikis mažai skiriasi nuo gerai surašyto naujienlaiškio ar pristatomojo vaizdo įrašo“, – įsitikinęs pašnekovas.

Darius Čibonis
Darius Čibonis
© Organizatorių archyvas

Vis dėlto, D. Čibonio teigimu, šių problemų galima išvengti, pakeitus vadovo požiūrį ir suvokus, kad investicija į pardavimo vadybininkų rengimą ir nuolatinį tobulėjimą gali būti verslo atspirties taškas, siekiant plėtros ir finansinės sėkmės.

„Sėkmingos įmonės reguliariai, bent du kartus per metus, suteikia vadybininkams gerus pardavimo įgūdžių mokymus. Stiprinti pardavimo įgūdžius reikia reguliariai, panašiai kaip sporte, po vienos treniruotės nė vienas netapo profesionaliu sportininku“, – palygina pašnekovas.

Nepamiršti racionalumo

Sėkmingas ir žinomas verslas dažnam verslininkui aptemdo protą, tad plėtros galimybės tampa vieninteliu tikslu.

Įsisukus į nuolatinį verslo plėtimo ratą, anot E. Žiogienės, natūraliai kyla daug klausimų, padaroma nemažai klaidų. Pašnekovė teigia, kad visų jų galima išvengti, tik svarbu nenustoti racionaliai ir kritiškai vertinti situacijos.

Ernesta Žiogienė
Ernesta Žiogienė
© Organizatorių archyvas

„Mūsų praktikoje dažnai pasitaiko, kad verslininkai (ypač jauni) užsisuka kaip voverės rate ir pamiršta, dėl ko buvo pradėtas visas plėtros procesas. Dažnai jie net nebegali pasakyti, ko buvo siekiama, daro plėtrą dėl plėtros, žiūrėdami kas gausis, nesugebėdami laiku sustoti ar pakeisti plėtros kurso“, – patirtimi dalijasi advokatų kontoros „Primus“ partnerė.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasauliui kratantis „Huawei“, Maduras skelbia apie bendradarbiavimą su kinų milžinu

Venesuela visą šalį apimančio 4G ryšio tinklą kurs kartu su Kinijos telekomunikacijų milžinu...

Kinija: dėl „Boeing 737 Max“ skrydžių draudimo praradome per 500 mln. eurų

Kinijos oro linijų nuostoliai, patirti dėl „Boeing 737 Max“ skrydžių draudimo, iki birželio...

Kaip keliauja Lietuvos vidurinioji klasė: nesarmata čiupti ir paskutinės minutės pasiūlymus (38)

Ekonomistai kalba, kad ateinanti krizė bus kitokia, tačiau gyventojai nekreipia dėmesio į kalbas...

„Facebook“ kitąmet paleis savo kriptovaliutą (14)

Didžiausias socialinis tinklas „Facebook“ jau užbaigia planus įvesti savo kitais metais...

Aplinkos ministras grasina stabdyti finansavimą Sapiegų parkui Vilniuje tvarkyti (12)

Vilniaus miesto savivaldybei neatsižvelgus į Antakalnio bendruomenės kritiką dėl medžių kirtimo...

Top naujienos

Du benzingalviai leidosi į unikalią kelionę: „Passat-Krokodilu“ važiuoja iš Kinijos į Austriją užsuko ir į Lietuvą

Daugelis išgirdęs pasiūlymą į, pavyzdžiui, už 1000 kilometrų esančią šalį keliauti...

Gyvai / Mūšis dėl bilieto į LKL finalą: „Rytas“ – „Neptūnas“ Galdikas išvarytas iš aikštės (121)

Penktadienio vakarą Vilniuje vykstančiose antrose „Betsafe-LKL“ pusfinalio serijos iki dviejų...

Kaip keliauja Lietuvos vidurinioji klasė: nesarmata čiupti ir paskutinės minutės pasiūlymus (38)

Ekonomistai kalba, kad ateinanti krizė bus kitokia, tačiau gyventojai nekreipia dėmesio į kalbas...

„Spausk Gazą!“: lietuvis žiedinėse lenktynėse pristatė dar nematytą modelį

Nemuno žiede startavo Lietuvos žiedinių lenktynių sezonas. Tarp jau įprastų BMW , „ Honda...

Prancūzijoje nugriaudėjo sprogimas, yra sužeistųjų papildyta (15)

Prancūzijos Liono miesto centre penktadienį nugriaudėjo sprogimas , pranešė vietos žiniasklaida.

Specialistas ryžosi karjeros avantiūrai: metė puikiai apmokamą darbą, kad galėtų siekti pokyčių švietime

Beveik dešimtmetį Kęstutis Mačiulaitis sparčiai kopė karjeros laiptais, dirbo puikiai apmokamą...

Paskutinės antrojo turo tendencijos: kurį iš dviejų pasirinks akivaizdžiai pavargę rinkėjai (196)

Pasirinkimą balsuojant, anot profesorės Ainės Ramonaitės, daugiau gali nulemti pasikalbėjimai su...

Po Kaliningrado žingsnio – aiški ekspertų žinia Lietuvai: tai yra didysis signalas (298)

Kaliningrado srityje trečiadienį prasidėjo suplanuotas 3 dienų izoliuoto elektros sistemos darbo...

Leonidas Bershidsky: šie rinkimai Lenkijai gali būti lemtingi (1)

Didžiojoje Europos Sąjungos dalyje šios savaitės Europos Parlamento rinkimai – mažai...

Kandidatai į EP įžvelgė artėjančio sąstingio ženklus: ateities kadencijos laukia istorinė užduotis (2)

Artėjant gegužės 26 d. Europos Parlamento ( EP ) rinkimams, kandidatų į EP debatuose susitiko...