aA
Anot skaitmeninės rinkodaros specialisto Justino Mikulskio, šiuolaikiniame verslo pasaulyje startuoti nenaudojant reklamos priemonių yra tiesiog pražūtinga.
Tradiciniai mokinio namų darbai
© Shutterstock

„Startuoti be reklamos neįmanoma, nebent rinkoje esate vienas, kuris planuojate parduoti tokį geidžiamą produktą, kurio niekas kitas be jūsų negali pasiūlyti, taip pat turite tobulą IT ir SEO skyrių. Visgi drįsčiau teigti, kad tai utopija, kai reklamos pardavimai pasaulyje auga kaip ant mielių ir nesiruošia sustoti, būtų pramuštgalviška galvoti, kad vien geras produktas ar paslauga ištemps verslą. Suprantama, jeigu jūsų poreikis eksperimentuoti, neturite ko prarasti, neplanuojate tapti rinkos gigantu ir išmanote viešuosius ryšius bei esate visų galų meistras – pamėginkite“, – teigia specialistas, dar daugiau savo įžvalgų pateiksiantis „BZN start“ organizuojamuose mokymuose „Ką ir kur pardavinėti 2019 metais?“.

Analizuokite konkurentus

Pasak J. Mikulskio, tinkamo reklamos kanalo paieškos kartais gali užsitęsti net ir daugiau nei vienus metus. Anot jo, paieškose svarbiausia įsivertinti savo investuotojų lūkesčius, pradines investicijas bei atidžiai apžvelgti tiesioginius ir gretutinius konkurentus bei jų veiksmus.

„Skubėti samdyti „growth-hackerius“ ne visi įstengia. Jeigu esate įmonė, ne startuolis, pradėkite po truputį, stenkitės kuo daugiau išsiaiškinti apie pradinį konkretų reklamos kanalą, pavyzdžiui, „Google Ads“, kad įsivertintumėte visą jo naudą ir galimybes, ir tik tada judėkite toliau, ieškodami jums tinkamiausio. Aš pasisakau už eksponentiškai kylančią pardavimų statistinę kreivę, o ne už linksmuosius kalnelius, būdingus startuoliams, tad, tęsiant apie nustatymą, verta pačioje pradžioje išsitirti tiesioginius ir gretutinius konkurentus, kurie prekiauja panašiomis prekėmis. Taip pasimato jų pagrindiniai srautų kanalai, o kartu ir neišnaudoti, kuriuose jūs ir galite sužibėti. Jeigu reklamos triukšmas socialiniuose tinkluose per didelis, galbūt verta pagalvoti ir apie visavertį SEO“, – rekomenduoja specialistas.

Justinas Mikulskis
Justinas Mikulskis
© Asmeninio archyvo nuotr.

Raskite patogiausias priemones

J. Mikulskis atskleidžia, kad, norint turėti sėkmingą reklamos kampaniją, labai svarbi duomenų analizė. Tam galima rinktis ir nemokamas, ir mokamas priemones, o verslo verslui rinkoje vertėtų nepagailėti investicijų ir gauti išsamesnius duomenis.

„Kaip geriausius išskirčiau visus „Google“ įrankius, pradedant nuo „Google Ads Keyword Planner“ įrankio iki to paties „Google Consumer Barometer“ ar „Google Trends“. Verta sekti „Google Think Insights“. Žiūrint dar giliau, visada verta išnaudoti „Similar Web“, „Alexa“ ar „Semrush“. B2B verslui rekomenduočiau į pastaruosius investuoti daugiau pinigų dėl dar daugiau duomenų“, – teigia J. Mikulskis.

Požiūris kinta

Specialistas pabrėžia, kad šiuolaikinėje reklamoje visi veiksmai yra persipynę tarpusavyje, o požiūris į tam tikrus veiksmus kinta. Tai, kas seniau būdavo priskiriama IT skyriui, šiuo metu jau atiduodama ir rinkodaros specialistams.

„Svarbu nepamiršti, kad šiuo metu skaitmeninė rinkodara sujungia ne vien tradicinius reklamos pirkimo kanalus, tokius kaip „Google Ads“ ar „Facebook“, bet ir viską, ką anksčiau nurašydavome IT skyriui. Iš esmės viskas yra labai persidengę, tai lėmė ir patogesnių įrankių atsiradimas rinkoje, ir išaugęs kūrybiškas jų pritaikymas „online“ pardavimams gerinti. Tai įvyko todėl, kad verslo sąmonė gerokai ūgtelėjo, reklamos triukšmas suaktyvėjo, todėl norint, kad kiekviena investicija atsipirktų, reikia ir daugiau įrankių, ir duomenų tam siekti. Taigi biudžetas, natūralu, pučiasi“, – atskleidžia pašnekovas.

Paklaustas, kaip rekomenduotų išsidėlioti pirminį reklamos biudžetą, J. Mikulskis pabrėžia, kad viskas priklauso nuo rinkos, kurioje veikia įmonė, ir konkurencinės aplinkos, tačiau tam tikros tendencijos egzistuoja ir jos yra vertingos.

„Apskritai tendencijos tokios – daugiau dėmesio ir biudžeto skiriama žiniatinklio dizainui (UI), vartotojo patirčiai gerinti (UX), įmonės transparentiškumui didinti, nišiniams nuomonės formuotojams, judančiam vaizdui, įvairiems technologiniams sprendimams, analitiniams duomenims gryninti (Big Data), naujiems reklamos kanalams įvesti ir pan.“ – teigia J. Mikulskis.

Atskleis prekybos paslaptis

Vasario 27 d. „Technopolio“ erdvėse vyksiančiuose mokymuose savo patirtimi dalysis keturi savo sričių praktikai. Be skaitmeninės rinkodaros specialisto Justino Mikulskio, savo patarimais dalysis: „Innovators Lab Limited“ bendraįkūrėjis dr. Žydrūnas Stankevičius, profesionali „dropshipperė“, Tarptautinės prekybos mokyklos įkūrėja Indrė Prichockaitė bei advokatų kontoros „Glimstedt“ advokatė, ekspertė Giedrė Rimkūnaitė-Manke. Visi išklausę mokymus gaus tai patvirtinančius pažymėjimus.

Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Mokesčius mokėjo kiekvieną mėnesį, bet liko skolingi – dalį lietuvių užgriuvo nemalonumai (266)

Praėjusią savaitę prasidėjęs pajamų deklaravimas ir vėl kelia žmonių pasipiktinimą. Žmonės...

„Boeing“ žada „737 MAX“ lėktuvų įrangos atnaujinimus (1)

„Boeing“ šią savaitę supažindins daugiau kaip 200 viso pasaulio oro linijų pilotų, technikos...

Uosto valdybos pirmininkas: abejojame, ar Vaitkus gali būti nešališkas (10)

Klaipėdos uosto valdyba suabejojo, ar į Klaipėdos miesto tarybą išrinktas uosto vadovas Arvydas...

Norvegijos IT bendrovė dvigubins darbuotojų skaičių Klaipėdoje (2)

2006 m. Klaipėda pasitiko norvegų bendrovę „Omega“, kuriančią projektų valdymo programinę...

Lietuvos pašto rinka ketvirtąjį ketvirtį augo penktadaliu iki 51 mln. eurų (6)

Lietuvos pašto ir kurjerių rinka praėjusių metų paskutinį ketvirtį siekė 51,15 mln. eurų –...

Top naujienos

Prieš atleisdamas Vaitkų, Masiulis jam skyrė įspūdingą premiją už gerus darbo rezultatus (310)

Prieš atleisdamas iš pareigų Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinį direktorių...

Orai: trumpam sugrįš žiemiški orai (2)

Antradienio naktį pirmoje pusėje daugelyje rajonų pasirodys trumpi, nedideli krituliai, vyraus...

Po tymų protrūkio Lietuvoje prabilo apie dar didesnį pavojų: tai ne vienintelė liga, kuri gali grįžti (144)

Lietuvoje pastarosiomis savaitėmis kilo sumaištis dėl tymų protrūkio. Šiemet Lietuvoje iš viso...

Mokesčius mokėjo kiekvieną mėnesį, bet liko skolingi – dalį lietuvių užgriuvo nemalonumai (266)

Praėjusią savaitę prasidėjęs pajamų deklaravimas ir vėl kelia žmonių pasipiktinimą. Žmonės...

Mirė knygos „Kaip tampama albinosais“ autorius, Afganistano karo veteranas Zigmas Stankus (99)

Klaipėdos universitetinėje ligoninėje po sunkios ligos pirmadienį mirė Afganistano karo...

Ne bomba, o logiška „Spurs“ išvada: Motiejūnas – NBA krepšininkas, kurio talentas niekur nedingo (38)

Baltijos sesės Lietuva ir Latvija jau konkuruoja ne tik dėl investuotojų, bet ir dėl savo eksporto...

Mače su serbais traumą patyrė Ronaldo, Ukraina paskutinę minutę palaužė Liuksemburgą (1)

Europos futbolo čempionate B grupėje, kurioje varžosi ir Lietuva, pirmadienį vakare buvo...

Diagnozė, kurios nenori išgirsti nė viena: ką būtina žinoti apie gimdos kaklelio vėžį (22)

Pradėjus gimdos kaklelio vėžio patikros programą Lietuvoje, nustatoma daug daugiau ankstyvosios...

Kosmetikos pristatyme dalyvavusios garsios moterys pasidalino plaukų priežiūros receptais (18)

Pirmadienio vakarą kviestiniams svečiams buvo pristatyta lietuviška plaukų priežiūros kosmetika...