Kaip atrodo kainos parduotuvių lentynose dabar?

„Mes gegužės mėnesį turim pirmą kartą šiokią tokią šventę. Pirmą kartą metų eigoje mūsų pigiausių prekių produktų krepšelis pigo. Palyginus su praeitu mėnesiu – apie 3 procentus, tai yra pora eurų. Tačiau, palyginus su praėjusiais metais, jis vis tiek dar yra brangesnis 14,7 procento“, – teigia „Pricer.lt“ maisto krypties vadovas Petras Čepkauskas.

Tačiau, anot jo, galime pastebėti ir pasidžiaugti, kad iš 52 prekių mūsų pirkinių sąrašuose jau 9 prekės yra atpigusios, o likusios 43 – brangusios.

Ar tai yra defliacijos atspindys mūsų kasdienybėje?

P. Čepkausko teigimu, jau pirmųjų devynių prekių atpigimas rodo, kad vyksta defliacija. Tiesa, žmonės savo kišenėse to gali ir nejausti, nes kainų pokytis yra lyginamas su praėjusių metų kainomis.

„Kalbant apie aliejų, tai galim tikrai pasakyti, kad jis yra pigesnis, nes praeitais metais jis pasiutusiai brango. Buvo kažkur vidutiniškai 3 eurai, dabar mes jį turim 1,80. Aišku, jeigu pažiūrėtume dar kelis metus atgal, jis kainavo ir 79 ir 90 centų“, – teigia pašnekovas.

Jau kurį laiką žmones stebino sviesto ir pieno produktų kainos – jos buvo nepaprastai išaugusios. Kieno dėka atpigo toks produktas kaip sviestas?

„Dėka akcijų, nes bendrai kainų lygio, matosi, prekyba ir, galbūt, gamybininkai nenori mažinti“, – teigia P. Čepkauskas.

Lietuvoje, jeigu pasižiūrėti visą Europos Sąjungos sąrašą, yra 20 procentų pigiau mokama už pieną negu praeitais metais. Lietuva yra antra nuo galo, pagal žaliavinio pieno kainą, bet jau pamažu pinga ir pieno produktai. Tai sviestas dabar yra apie 12 procentų pigesnis negu praeitais metais, bet irgi, jeigu mes prieisime prie lentynos ir pasižiūrėsime paprastą kainą – nu, kažkaip, nepamatysime. Bet akcijos akcijytės tiesiog pilasi ir jeigu prieš metus sviestui 50–60 procentų akcija buvo kažkas nerealaus, turbūt pasibaigęs galiojimas ar dar kažkas, tai dabar tai labai normalus dalykas“, – aiškina jis.

Kokios priežastys prekybininkams leido daryti tas nuolaidas?

„Savikaina produktų yra iš tikrųjų sumažėjusi. Pieno augintojai, sakykim, žemdirbiai – jie nugręžti. Energetikos kainos visus sumažėjo, degalai pinga – visi faktoriai suveikė į savikainos mažinimą ir jie gali parduoti pigiau, bet nenori mažinti tos kainos lentynoje, nes o kam? Galbūt nusipirks. Tai taip kartas nuo karto ir prisivilioja“, – aiškina P. Čepkauskas.

„Sviestas yra dėkingas produktas prisiviliojimui, nes jeigu to paprasto pieno, kefyro šaldytuvų neužsikrausi, neužsipildysi, o čia pamatai sviestą du kartus pigiau – tai paimsi penkis, šešis pakelius“, – teigia jis.

Yra ir prekių, kurios vis dar brangta.

„Jeigu, sakykim, pieno produktai pas mus jau šiek tiek kai kurie pingantys ir išsirikiavo antroje mūsų reitingo dalyje, tai yra prie mažo augimo arba pigimo, tai toliau brangsta pomidorų sultys, juodasis šokoladas, arbata, kaip nekeista, duonos gaminiai pas mus toliau auga apie 60 procentų, 50 procentų auga ir cukrus“, – dalinasi pašnekovas.

Anot P. Čepkausko, pavyzdžiui, duona – taip pat nėra dėkingas produktas kaupimui. Jos neužsipirksi, į šaldytuvus nesusikrausi.

„Aš į savaitę valgau batoną. Jeigu man pasiūlys batoną už pusę kainos, tai aš vis tiek pirksiu jį vieną ir jau praras tiek prekybininkai, tiek gamybininkai apyvartą. Tai čia, turbūt, įsikandę dantimis irgi laiko ir nenori nuleidinėti“, – aiškina jis.

Visą pokalbį žiūrėkite LNK: