Dauguma oro bendrovių teigia, kad pagrindinė priežastis, dėl kurios naikinami šie skrydžiai – pustuščiai lėktuvai. Tačiau „Ryanair“ teigia, kad dalies maršrutų atsisako dėl Lietuvos oro uostų sprendimo įmonėms taikomus mokesčius nuo sausio padidinti beveik dvigubai.

Vis dėlto Lietuvos oro uostų maršrutų plėtros direktorius Tomas Zitikis su „Ryanair“ priekaištais nesutinka.

„Nemanau, kad tai yra pagrindinis faktorius, nes oro uostų mokesčiai oro bendrovių kaštų krepšelyje sudaro labai mažą dalį“, – sako T. Zitikis.

Aiški priežastis, kodėl vis daugiau oro bendrovių nusprendžia neskraidyti iš Lietuvos, nežinoma. Pasak Lietuvos oro uostų atstovo, skrydžių bendrovės nėra įpareigotos aiškinti savo sprendimus. Visgi tikėtina, kad tai gali būti susiję su įgulų trūkumu, kadangi daug per pandemiją atleistų aviacijos sektoriaus darbuotojų taip ir negrįžo.

„Aviacijos sektorius susiduria su specialistų stygiumi – trūksta įgulų, antžeminio aptarnavimo specialistų. Natūralu, kad visa tai sumažina ir skrydžių skaičių, ir daro įtaką bilietų kainoms“, – pritaria ir Civilinės aviacijos asociacijos valdybos pirmininkė Orijana Mašalė.

Pasak jos, kai kurių populiariausių krypčių bilietų kainos yra išaugusios netgi kartais, o ne procentais.

Tiesa, didžiausią įtaką bilietų kainoms daro ne mažesnis maršrutų skaičius, o didelis žmonių noras keliauti. Pasak kelionių agentūrų, lietuviai keliones pastaruoju metu tiesiog šluoja.

Vilniaus oro uostas

„Ilgą laiką žmonės dėl mums visiems žinomų priežasčių negalėjo keliauti, todėl dabar tiesiog veržiasi“, – sako Eugenijus Butvydas, kelionių agentūros „Menų turas“ vadovas.

Bilieto kainą lemia ir paties keliautojo poreikiai. Kelionių organizatoriai sako pastebintys, kad retas benori keliauti su persėdimais, renkasi patogesnius oro uostus.

„Žmonės ne tik nebenori skristi su persėdimais, jie nebenori pavažiuoti papildomų 60 kilometrų. Pavyzdžiui, Tenerifėje yra du oro uostai, kartais skrydžiai į vieną jų būna pigesni, bet žmonėms netinka, nes jis įsikūręs atokiau, jie verčiau sumoka papildomus 200 eurų“, – pasakoja E. Butvydas.

Lietuvos oro uostų teigimu, nors kai kurios oro bendrovės ir mažino maršrutų skaičių, šiemet iš Lietuvos lėktuvai turėtų skraidyti šimtu skirtingų krypčių.

Čia galite pasižiūrėti visą LNK reportažą: