Antradienį ryte Žemės ūkio ministerijoje surengtos spaudos konferencijos metu paskelbta 13 maisto produktų, kurių sudėtis Lietuvoje ir Vokietijoje skiriasi.

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) iš viso tyrė 33 skirtingus maisto produktus, iš kurių 23 savo sudėtimi arba kitomis savybėmis skyrėsi. DELFI gavo visą jų sąrašą ir palygino kainas Lietuvoje ir Vokietijoje.

Paskelbė akcijas

Lietuvoje parduodamų produktų kainos paimtos iš internetinės parduotuvės „Barbora“, Vokietijoje – iš internetinės parduotuvės „myTime.de“.

Ne visus VMVT tirtus produktus pavyko rasti abiejose parduotuvėse, taip pat skyrėsi kai kurių produktų pakuočių dydžiai, todėl ne visi palyginimai yra visiškai korektiški.

Tačiau, pavyzdžiui, 1 litras sojų gėrimo „Alpro Soya Original“ su kalciu Lietuvoje kainuoja 2,09 euro, o Vokietijoje 1,99 euro. Nors Vokietijoje jis turi tik vieną maisto priedą, o Lietuvoje – du.

Brangiau Lietuvoje kainuoja ir 100 gramų tirpiosios kavos „Nestle Nescafe Gold“ (5,57 euro), kai Vokietijoje – 4,99 euro. Vokietijoje šis produktas turėjo 2842 ± 222 mg/100 ml kofeinio kiekį, kai Lietuvoje šis rodiklis sudarė 3477 ± 271 mg/100 ml.

Brangesni Lietuvoje ir mažiau saldūs traškūs dribsniai su šokoladu „Vitalis“. 500 gramų jų čia kainuoja 3,99 euro, kai Vokietijoje – euru mažiau, 2,99 euro.

Jogurto „Activia“ su braškėmis palyginimas sudėtingesnis dėl to, kad skiriasi šio produkto pakuočių dydžiai. Tačiau paskaičiavus pagal gramus, išeina, kad 480 gramų jogurto Lietuvoje kainuoja 1,79 euro, o Vokietijoje – 1,33 euro.

VMVT išsiaiškino, kad jogurtas Vokietijoje turėjo 9 proc. braškių, taip pat buvo skirtingo skonio, spalvos, o Lietuvoje braškių buvo 8,2 proc., jogurtas buvo su tirštikliais, rūgštingumą reguliuojančiomis medžiagomis, dažikliais.

Šaltoji persikų arbata „Nestea“ Lietuvoje brangesnė dėl 0,1 euro užstato už tarą (iš viso 1,47 euro), kai Vokietijoje 1,39 euro. „Nestea“ Vokietijoje buvo tik su cukrumi, kai Lietuvoje sudėtyje buvo ir fruktozės, steviolio glikozido.

Įdomu tai, kad net 7 iš 13 VMVT paviešintų produktų antradienį „Barboroje“ buvo paskelbtos akcijos.

Kai kurių produktų, pavyzdžiui, padažo „Uncle Ben's Sweet & Sour“ kaina Lietuvoje ir Vokietijoje skyrėsi visai nedaug (1,78 euro ir 1,79 euro). Nustatyta, kad Vokietijoje šis produktas turėjo 2,7 proc. daržovių, Lietuvoje – 2,6 proc. daržovių.

Maisto produktai
Maisto produktai

Bando atpiginti arba piktnaudžiauja prekės ženklu

Žemės ūkio ministras Bronius Markauskas spaudos konferencijoje kalbėjo, kad skirtumai tarp produktų dažniausiai yra dėl naudojamų pigesnių medžiagų.

„Siekiama kaip įmanoma produktą atpiginti. Gaila, kad nėra kainų palyginimų, nes, ko gero, tada matytume aiškesnį vaizdą. Nes jei tai yra ir prastesnis produktas, o jo kaina nesiskiria, tai reiškia, kad tai yra kompanijų, korporacijų siekis daugiau uždirbti“, – žurnalistams sakė jis.

Bronius Markauskas

B. Markauskas iškėlė ir kitą versiją – kad įmonės piktnaudžiauja savo prekės ženklu.

„Kitas dalykas, jei ir produktas prastesnis, ir kaina pigesnė, tada yra vartotojų pasitikėjimo klausimas. Aš pats, kaip vartotojas, neturintis daug laiko, einu į prekybos centrą ir jeigu matau garsios pasaulinės kompanijos produktą, aš tikrai imu jį, neturėdamas abejonių, kad tai yra geras produktas“, – svarstė ministras.

Visas sąrašas

VMVT atstovė spaudai Jurgita Savickaitė DELFI atsiuntė visą tarnybos tirtų produktų sąrašą. Jame yra ir dar neskelbtų pavadinimų.

Pavyzdžiui, Lietuvoje ir Vokietijoje skiriasi malta kava „Lavazza Qualita Rossa“, tirpios kavos gėrimas „Nestle Nescafe Classic 3 In 1“, gazuotas gaivusis gėrimas su apelsinų sultimis „Fanta“, majonezas „Hellmann's Original“ ir kiti.

Reaguoja gamintojai

Po pirmojo DELFI teksto apie VMVT tyrimą redakcijai laišką parašė „Coca-Cola Baltics“ atstovai.

„Coca-Cola“ yra įsipareigojusi gaminti ir visiems vartotojams tiekti tik aukštos kokybės saugius gėrimus. Be to, visa mūsų produkcija Europos Sąjungoje ir daugiau nei 200 pasaulio šalių gaminama laikantis itin griežtų standartų bei gamybos ir tiekimo procesų.

Nors tam tikrais atvejais turime pritaikyti mūsų gėrimų receptus pagal vietos vartotojų skonį, vietinius ingredientus ar atsižvelgiant į vietinį reguliavimą, naujus produktus pristatome tik įvertinę vartotojų pageidavimus ir laikantis aukštų standartų“, – jame dėstė įmonės viešųjų reikalų ir komunikacijos vadovė Nele Normak.

Ji teigė, kad „Nestea“ šaltosios arbatos visose šalyse gaminamos pagal tą patį receptą, nedaug gali skirtis tik pavieniai ingredientai, naudojami atsižvelgiant į konkrečios šalies vartotojų poreikius ir pomėgius.

Pavyzdžiui, Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse „Nestea“ arbatose yra sumažintas pridėtinio cukraus kiekis pasitelkiant natūralios kilmės saldiklius (steviją), tuo metu Vokietijoje naudojamas tik pridėtinis cukrus.

Kreipėsi ir oficialus „Rio Mare“ atstovas Lietuvoje „Dorena“.

„„Rio Mare“ tuno pjausnys sūryme Lietuvoje tiekiamas tokios pačios sudėties kaip ir Italijoje. Šis produktas viso pasaulio rinkoms yra gaminamas pagal identišką receptūrą.

Vokietijos rinkai mūsų gamintojas tiekia tuno konservus „Saupiquet“ prekiniu ženklu, kurių sudėtis skiriasi nuo „Rio Mare“. Tai skirtingi produktai su skirtingomis receptūromis“, – tvirtino „Dorena“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Faustas Tolkusinas.

„Danone“ atstovė spaudai Baltijos šalims Giedrė Račkauskaitė sako, jog skirtinga sudėtis nereiškia, jog produktas – nekokybiškas. Ji negalėjo pateikti platesnio komentaro, nes įmonė dar negavo tyrimo rezultatų.

„Kompanijos „Danone“ produktai atitinka aukščiausius kokybės standartus, kurių laikymąsi užtikriname visame pasaulyje be išimties. Bet koks ribinis sudėties skirtumas nereiškia kokybės skirtumų“, – naujienų agentūrai BNS teigė ji.

„Mars“ korporacijos, kurios saldžiarūgščiame padaže „Uncle Ben‘s Sweet and Sour“ Lietuvoje buvo 2,6 proc. daržovių, o Vokietijoje – 2,7 proc., korporacinių reikalų direktorė Baltijos, Balkanų ir Adrijos regionams Skaistė Sruogaitė BNS sakė, jog šiam padažui naudojamas vienas receptas ir visoms rinkoms tiekiamas toks pat produktas.

„Nesame susipažinę su atlikto tyrimo metodologija, tačiau užtikriname, kad „Uncle Ben‘s Sweet and Sour“ padažas yra gaminamas toje pačioje gamykloje visoms Europos rinkoms pagal vieną, tą patį receptą. Tiek Vokietijoje, tiek Lietuvoje parduodamame produkte yra 2,66 proc. daržovių. Tyrime nurodomas skirtumas galėjo atsirasti dėl skaičių apvalinimo“, – BNS teigė S. Sruogaitė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (532)