„Citadele“ banko generalinė direktorė ir valdybos pirmininkė Rūta Ežerskienė atsakė į kelis klausimus apie jai įspūdį padariusias knygas. Šįkart vyraujanti tematika yra lyderystė, sprendimų priėmimas ir meistriškumas.
„Juodosios dėžės metodas“, Matthew Syed (angl. Black Box Thinking)
Apie ką ši knyga?
Klaidos yra neišvengiamos tiek kasdieniame gyvenime, tiek priimant verslo sprendimus. Nors klysti ir, tuo labiau, analizuoti savo klaidas nėra malonu, klaidos pripažinimas ir noras įveikti nesėkmę yra esminis sėkmės veiksnys. Kitu atveju kartojame tas pačias klaidas ir taip kenkiame savo karjeros sėkmei ar laimei asmeniniame gyvenime.
Ši idėja ypač atsispindi aviacijoje – juodosios dėžės leidžia suprasti, kokios klaidos lėmė nelaimingą atsitikimą ir, jas ištaisius, stipriai sumažina nelaimingų atsitikimų riziką. Juodosios dėžės metodu paremta knyga apžvelgia konkrečius atvejus, kai išanalizavę savo padarytų klaidų priežastis, asmenys ir organizacijos išnaudoja potencialą pasiekti aukštesnių tikslų.
Kuo jus sudomino?
Labiausiai patiko pavyzdžių įvairovė: kaip mokymosi iš klaidų metodą galime panaudoti iš esmės bet kurioje srityje – nuo medicinos iki sporto – ir pakeitę savo požiūrį, išmokti priimti nesėkmę kaip žingsnį į sėkmę daugumoje gyvenimo situacijų.
Kam gali būti įdomi ar naudinga?
Pirmiausia tiems, kurie nori tobulėti, yra pasiryžę keisti savo mąstymą ir ieško tam įkvėpimo. Knygoje taip pat yra nemažai informacijos apie didelių organizacijų valdymą – todėl siūlyčiau ją paskaityti ir tiems, kuriuos domina lyderystės temos, įvairių grandžių vadovams, nuo kurių stipriai priklauso organizacijos kultūra ir sudaroma erdvė klysti.
„CEO meistriškumas. Šešios mąstysenos, išskiriančios geriausius lyderius nuo kitų“, Carolyn Dewar, Scott Keller, Vikram Malhotra (angl. CEO Excellence. The Six Mindset That Distinguish the Best Leaders from the Rest)
Apie ką ši knyga?
Vienos garsiausių konsultacijų bendrovių „McKinsey“ atstovai kalbino buvusius ir esamus visame pasaulyje žinomų įmonių generalinius direktorius, pavyzdžiui, „Mastercard“ „Shiseido“ , „Adidas“, „Alphabet“, „Microsoft“ „Lego“ „Westpac“ , „Netflix“, „JPMorgan Chase“ „General Motors“ ir kitus vadovus.
Būti bet kurios įmonės vadovu yra sudėtinga užduotis, reikalaujanti daug atsakomybės ir lyderystės tiek verslo rezultatų prasme, tiek komandos motyvavimo atžvilgiu. Todėl ši knyga yra kaip meistriškumo vadovas, atskleidžiantis, kaip geriausi vadovai eina savo pareigas, su kokiais iššūkiais susiduria ir kaip juos įveikia.
Kuo jus sudomino?
Ši knyga – tarsi prestižinis lyderystės mokymų kursas, meistriškai aprašytas sėkmingiausių pasaulio įmonių vadovų įžvalgų ir patirčių koncentratas vienoje vietoje. Knygos autoriai puikiai išryškino skirtumą tarp gerai dirbančių ir išskirtinių vadovų.
Labiausiai patiko daugumos pašnekovų pakartota įžvalga, kad geriausi lyderiai yra atviri neapibrėžtumui, nes, anot jų, sėkmė yra drąsos rezultatas. Vadovai ne „priima“ savo likimą, o aktyviai jį formuoja – nuolat ieško ir veikia pagal galimybes, dėl to rezultatai pralenkia ankstesnius pasiekimus. Be to, pelnas nebuvo nė vienos dabar sėkmingos įmonės esminis tikslas, verčiau vizijos įgyvendinimo rezultatas.
Kam gali būti įdomi ar naudinga?
Knyga skirta ne tik aukščiausio lygio vadovams – ji pravers visiems darbuotojams, turintiems ambicijų tobulėti, geriau spręsti kasdienius iššūkius, puoselėti santykius su kolegomis. Rekomenduočiau knygą paskaityti ir vadybos krypčių studentams.
„Mano lūkesčiai. Kaip aš supurčiau bankų sektorių“, Anne Boden (angl. Banking on it. How I Disrupted an Industry)
Apie ką ši knyga?
Anne Boden, „Starling“ banko įkūrėja, šioje knygoje dalijasi įkvepiančia savo sėkmės istorija. Sukaupusi didelę patirtį, eidama vadovaujančias pareigas lyderiaujančiuose Didžiosios Britanijos bankuose, ji suprato, kad 2008 meų finansų krizė palaužė gyventojų pasitikėjimą bankų sektoriumi, o ir patys bankai nerodė noro keistis ir kuo geriau išnaudoti naujas technologijas, kad užtikrintų kuo geresnę klientų patirtį.
Todėl ji nusprendė „supurtyti“ sektorių pati, imdamasi kai ko visiškai radikalaus – įkurdama savo banką ir pasiūlydama klientams tai, ko, jos manymu, jiems iš tiesų reikia. 2014 metais įkurtas bankas neturi savo fizinių skyrių ir visas paslaugas teikia nuotoliniu būdu, per mobiliąją programėlę.
Kuo jus sudomino?
Pirmiausia, tai yra įkvepianti istorija apie moterį lyderę, sugebėjusią iššūkius paversti galimybėmis. Anne meistriškai surado tuo metu neišnaudotą nišą – susitelkti į skaitmeninę klientų patirtį – tikėjo savo idėja ir, nepaisant biurokratinių kliūčių, sėkmingai ją išpildė. Be to, ši knyga asmeniškai man buvo įdomi ir artima, nes inovatyvūs ir skaitmeniniai sprendimai, padedantys sukurti išskirtinę klientų patirtį yra ypač svarbūs ir „Citadele“ bankui.
Kam gali būti įdomi ar naudinga?
Siūlau šią knygą perskaityti visiems, norintiems sužinoti daugiau apie bankų sektorių – kaip veikia ši industrija, koks yra stiprus reguliavimas, kiek daug smulkių techninių detalių reikia užtikrinti tam, kad bankai veiktų. Rekomenduoju šią knygą perskaityti visiems, kurie turi svajonių imtis kažko naujo – nebūtinai įkurti verslą – tačiau dėl įvairiausių priežasčių nedrįsta. Ši istorija gali pakeisti požiūrį į mūsų dažnai pernelyg sureikšminamas kliūtis ir įkvėps žengti pirmuosius žingsnius savo tikslų link.
Planuojami skaitiniai?
Kadangi turiu ribotą laiką, kurį galiu skirti laisvalaikiui, o tuo pačiu – ir skaitymui, dažniau renkuosi skaityti profesinę, motyvacinę literatūrą. Todėl jaučiu, kad skaitymo sąrašą vis labiau norisi praturtinti grožinės literatūros knygomis, ypač – lietuvių autorių kūriniais.
Planuoju perskaityti Nariaus Kairio esė knygą „Yura yura. 88 šventyklų kelias“, Danutės Kalinauskaitės romaną „Baltieji prieš juoduosius“.
Taip pat mane domina knygos apie psichologiją, todėl seniai planuoju artimiau susipažinti su Gaboro Mate darbais apie psichinę sveikatą ir kaip aplinka ir patiriamas stresas gali daryti įtaką mūsų fizinei savijautai.