JAV žiniasklaida praneša, kad šiemet chaotiškų vaizdų ir muštynių dėl parduodamų akcijinių prekių ženkliai mažiau. Tai lemia kelios priežastys. Visų pirma, nuolaidas galima medžioti penkias dienas – nuo Padėkos dienos iki „Kibernetinio pirmadienio“. Antra, reportaže amerikiečiai pasakoja, kad stengiasi į parduotuves atvykti dar 6 valandą ryto, kai žmonių srautas būna mažesnis. Trečia, šiais metais didžioji dalis amerikiečių apsiperka internete – 54 proc.

Tačiau kol JAV ramiau, chaotiškų vaizdų užfiksuota Brazilijoje.


Tiesa, šiais metais „juodajį penktadienį“ kartu lydėjo ir protestai. „Amazon“ darbuotojai Vokietijoje pradėjo streiką, kovodami dėl didesnių atlyginimų ir darbo sąlygų. Santa Monikoje, Niujorke, Bordo, Nante, Paryžiuje, Varšuvoje bei kituose miestuose moksleiviai „juodojo penktadienio“ dieną pasirinko protestams dėl klimato kaitos. „Juodasis“ penktadienis“ šiemet išeina prieš pasaulio lyderių susitikimą Ispanijoje „COP25” gruodžio 3 dieną, kur bus diskutuojama apie klimato kaitos poveikį Žemei.

„Juodojo penktadienio“ manija paveikia ir lietuvius

Nors Lietuvoje tokios manijos dėl šios apsipirkimų dienos, kaip, pavyzdžiui, Amerikoje, nėra kilę, daugybė tautiečių taip pat susivilioja pasiūlymais parduotuvėse ar internete. Tai rodo ir prekybininkų statistika. Pagal „Kesko Senukai Lithuania“ užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktos apklausos rezultatus, net 43 proc. respondentų Lietuvoje pradeda planuoti dovanas vos pasirodžius kalėdinėms reklamoms – maždaug lapkričio viduryje. Tad prekybininkams paskelbus nuolaidas – pradedamos pirkti kalėdinės dovanos.

Juodojo penktadienio išpardavimai pasaulyje

Štai „Pigu“ valdomose e. parduotuvėse, per dvi savaites iki vakar dienos, penktadienio, užsakymų jau pateikta beveik penktadaliu daugiau nei pernai, o vien per Juodojo penktadienio naktį ir rytą apsilankiusių klientų skaičius išaugo 50 proc., palyginti su praėjusiu penktadieniu.

Duomenys taip pat rodo, kad pirkėjai išpardavimo metu taip pat renkasi daugiau ir brangesnių prekių. Vidutinis pirkėjo krepšelis viršija 60 eurų ir jame mažiausiai dvi prekės.

„Populiariausių prekių sąrašo viršuje dominuoja kalėdinės dekoracijos, papuošimai ir žaislai, kosmetikos prekės – priemonės plaukams, lūpoms, kosmetikos rinkiniai, balzamai, veido kaukės ir aliejai. Taip pat populiarūs žaislai – dėlionės, „Playmobil“ rinkiniai, kūdikių žaislai bei pliušiniai ir interaktyvūs žaislai“, – kalba „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas E. Kačerauskas.

Prie Juodojo penktadienio rekordų, tikimasi, didele dalimi prisijungs ir pardavimai fizinėse parduotuvėse. Šiemet, visose penkiose Lietuvoje esančiose „Pigu.lt“ parduotuvėse akcijų metu pardavimai augo 2–3 kartus.

Juodojo penktadienio išpardavimai pasaulyje

„Paysera“ atstovai pranešime spaudai rašė, kad pervedimai jau visą savaitę maždaug trečdaliu didesni nei įprastai, spėjama, kad išleidžiamų pinigų suma gali perkopti net kelių milijonų eurų ribą ir pardavimai šiais metais bus didesni nei pernai. „Paysera“ atliekamų mokėjimų skaičius šią savaitę, lyginant su tokiu pačiu laikotarpiu praeitais metais, išaugo 50 proc.

Atsižvelgiant į viešai pristatomus vartotojų elgsenos tyrimus bei „Paysera“ pirkimo statistiką, prognozuota, kad dauguma pirks internetu, daugiausiai bus perkami drabužiai, kvepalai ir kita kosmetika, smulki buitinė technika. Būtent šiuos dalykus lietuviai internetu perka dažniausiai. Kol rezultatų dar nėra, skaičiuota, kad vienas pirkėjas turėtų išleisti daugiau nei 50 Eur. Tiek maždaug vidutiniškai lietuvis išleidžia apsipirkimui internetu per mėnesį.

Kaip atsirado „juodasis penktadienis“

Terminas „Juodasis penktadienis“ prekybos sektoriuje pradėtas naudoti 6 dešimtmetyje, Filadelfijoje. Diena po Jungtinėse Amerikos Valstijose švenčiamos Padėkos dienos simbolizavo Kalėdinio laikotarpio ir apsipirkimo pradžią. Būtent „juoduoju“ jis buvo pavadintas ir dėl to, kad tais laikas pildant buhalterinę ataskaitą raudonas rašalas buvo naudojamas nuostoliams pažymėti, o juodas – pelnui. Modernioji „juodojo penktadienio“ versija įsitvirtino 1924 metais, kuomet po „Macy“ Padėkos dienos parado, penktadienį, neoficialiai prasidėdavo šventinis apsipirkimo sezonas, rašo blackfriday.com.

Juodojo penktadienio išpardavimai pasaulyje

„Bloomberg“ pastebėjo, kad paskutiniu metu „juodasis penktadienis“ nebėra toks kaip anksčiau. Prekybininkai kasmet stumteli pradžios datą į priekį, kad priviliotų ankstyvuosius paukščius, o daugybė internetinių pardavėjų atidėliotojams leidžia tempti gumą iki paskutinės minutės. Visgi blackfriday.com portalo duomenimis, amerikiečiai šiemet per šią dieną planavo išleisti daugiau nei pernai – apie 502 dolerių.

Paskutiniu metu itin populiarėja apsipirkimas internetu, tad kai kurie pirkėjai skuba užsisakytus norimas prekes ten, o ne ruošiasi medžioti nuolaidas parduotuvėse.

Juodojo penktadienio išpardavimai pasaulyje

Skaičiuojama, kad pernai JAV per Padėkos dienos ir „juodąjį penktadienį“ buvo suprekiauta 9,9 mlrd. dolerių internete, 19,7 proc. daugiau nei 2017 metais. Dažniausiai perkamos elektronikos prekės, taip pat įvairūs prietaisai namams bei drabužiai. „Juodojo penktadienio“ apsipirkimo tradicija iš JAV persikėlė ir į kitas šalis. Nors masiškiausiai šiuo laikotarpiu vis dar apsiperka amerikiečiai, kitų šalių gyventojai taip pat plūsta šią dieną, ar net vadinamąjį „juodojo penktadienio“ savaitgalį, į parduotuves ieškoti palankių kainų. Ne išimtis ir Lietuva.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (32)