"Įsigijusi Lietuvos naftos perdirbimo koncerną "Mažeikių nafta", kuris tiekia benziną Baltijos šalims, "Jukos" ketina tęsti veržimąsi į Vakarus", - teigė A.Jonkus. Anot A.Jonkaus, kol kas nežinoma, ar "Jukos", kurią įtakingas Didžiosios Britanijos verslo dienraštis "The Financial Times" pavasarį pavadino vertingiausia Rusijos įmone, nori įsigyti Estijoje kurį nors iš veikiančių degalinių tinklų ar sukurti naują tinklą. Pasak atstovo, tai turėtų paaiškėti iki rugsėjo pradžios.

Estijos degalų rinkos ekspertų nuomone, vienintelė "Jukos" įžengimo į šią rinką galimybė yra vienos iš veikiančių degalinių tinklų įsigijimas, nes visiškai naujo tinklo statyba pareikalaus didžiulių išlaidų, be to, dėl rinkos ribotumo tokios investicijos neatsipirks. Analitikai taip pat neatmeta galimybės, jog "Jukos" gali supirkti smulkias privačias degalines ir sujungti jas į bendrą tinklą.

Ekspertų nuomone, "Jukos" gali įsigyti Estijoje vienos iš trijų bendrovių - "LUKoil", "Shell" ar "Alexela" degalinių tinklą. "LUKoil" Estijoje turi 35 degalines, "Shell" - 24 degalines, o "Alexela" - 25 degalines.

Paklaustas apie "Jukos" planus Lietuvos mažmeninės degalų prekybos rinkoje, "Jukos" atstovybės Vilniuje vadovas Tomas Gižas Eltai teigė, jog "kol kas tas klausimas neturi aiškaus atsakymo". Jis nekomentavo analitikų prielaidų, kad "Jukos" gali didinti savo rinkos dalį mūsų šalyje įsigydama konkurentų degalinių.

Įsigijusi "Mažeikių naftos" akcijų kontrolinį paketą "Jukos" perimtų ir 26 degalines Lietuvoje, kurias "Mažeikių nafta" valdo per bendroves "Uotas" ir "Ventus nafta". Spaudoje skelbtais duomenimis, jos užima 12 proc. šalies degalų mažmeninės prekybos rinkos.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją