Užsukamos skardinės Japonijoje išpopuliarėjo akimirksniu, kadangi vartotojus sužavėjo sprendimo naujumas bei galimybė skardines, kaip ir butelius, pakartotinai užsukti. Tikimasi, kad naujovė užkariaus ir tarptautinę rinką. "Šia nauja tara domisi daugelis klientų Jungtinėse Valstijose bei keletas Europos bendrovių" , - sakė didžiausios Japonijoje skardinių gamintojos "Daiwa Can" tyrimų padalinio vadovas Yoshiaki Adachi (Jošiakis Adačis).

Užsukamų skardinių parduodama vis daugiau nuo pat 1999 metų pabaigos, kai "Daiwa Can" šią naujovę pristatė Japonijos rinkoje. 2000-aisiais tokių skardinių parduota 240 mln. vienetų, pernai jų pardavimai pašoko iki 1,7 mlrd., o šiais metais tikimasi parduoti 2 mlrd. užsukamų skardinių.

Naujove domisi ir JAV bei Europos gamintojai. "Daiwa Can" jau tiekia užsukamas skardines amerikiečių bendrovei "Kraft Foods Inc", kuri į naująją tarą išpilsto vaikišką vaisių gėrimą "Capri Sun".

"Nėra jokios abejonės, jog užsukamos skardinės įsitvirtins už Japonijos ribų - ir Jungtinėse Valstijose, ir Europoje, - nors iki šiol šių regionų gamintojai į užsukamas skardines neinvestavo", - sakė Londone įsikūrusio sektoriaus leidinio "The Canmaker" vyriausiasis redaktorius Johnas Nuttingas (Džonas Natingas).

Redaktoriaus teigimu, japonų sukurta naujovė gali padidinti pasaulinę skardinių rinką iki 235 mlrd. vienetų per metus. Prieaugį turėtų paskatinti tai, kad daugiau skardinių įsigis vairuotojai ir autotransportu važiuojantys keleiviai. "Įprastinių skardinių negalima dar kartą uždaryti, todėl vairuotojai jų neperka", - aiškino J. Nuttingas.

Japonijoje net iki pusės litro dydžio užsukamos skardinės itin populiarios ne tik tarp vairuotojų. Tačiau sektoriaus ekspertai kol kas negali pasakyti, ar ir kitų šalių vartotojai bus pasirengę mokėti dvigubai (užsukamos skardinės kainuoja maždaug dukart brangiau už įprastines). Mažesnės, iki 300 mililitrų talpos užsukamos skardinės yra panašios į įprastines ir skiriasi tik kūgio formos dangteliu. Tačiau didžiosios labiau primena aliuminio butelius.

Patys skardinių gamintojai naujovei negaili pagyrų. "Šios skardinės geriau už plastmasės butelius apsaugo (gėrimus) nuo saulės spindulių ir deguonies poveikio", - teigė trečios pagal dydį Japonijoje skardinių gamintojos "Mitsubishi Materials", kuri užsukamas skardines pradėjo siūlyti 2002 metais, atstovas Toru Komano (Torus Komanas). Pasak gamintojų, aliuminio skardinės už plastmasės butelius yra ir lengvesnės, be to, jas paprasčiau perdirbti.

Praėjusiais metais užsukamą dangtelį turėjo maždaug 8 proc. iš Japonijoje parduotų 18 mlrd. skardinių. T. Komano prognozuoja, kad šiemet užsukamų skardinių dalis padidės iki 14 proc.

Naująją tarą pirmiausia pradėjo naudoti Japonijos gėrimų gamintojos, pavyzdžiui, "Kirin Brewery Co Ltd". Tačiau esminis persilaužimas įvyko 2002 metų birželį, kai į šias 275 mililitrų talpos skardines išpilstytais gėrimais "Coke", "Fanta" ir "Sprite" savo automatuose pradėjo prekiauti "Coca-Cola" Japonijos padalinys. Padalinio atstovė minėjo, kad kol kas "Coca-Cola" savo gėrimus užsukamose skardinėse tesiūlo Japonijos vartotojams.

Japonijos skardinių gamintojai viliasi su naujovės pagalba atsikovoti prarastą rinkos dalį iš plastmasinę, arba PET, tarą siūlančių konkurentų. Nuo 1996 metų, kai gamintojai atsisakė ankstesnio susitarimo aplinkosaugos sumetimais negaminti mažų butelių, PET taros Japonijoje pradėta naudoti vis daugiau.

PET butelių naudojimas išaugo nuo 2,2 mlrd. 1997 metais iki 8,8 mlrd. 2002-aisiais. Ši plėtra iš esmės vyko skardinių gamintojų sąskaita. "Mitsubishi Materials" duomenimis, per tą patį laikotarpį metinis sunaudojamų skardinių kiekis nukrito nuo 21,5 mlrd. iki 16,1 mlrd. vienetų.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją