Pastatų administravimo ir priežiūros bendrovė „Servico“ Vilniuje daugiau nei šimte pastatų prižiūri įrengtus šilumos punktus ir vidaus sistemas. Jos beveik visos paruoštos šildymo sezonui.

„Atlikus tam tikrus procesus pildomas parengties šildymo sezonui aktas, kuris ir perduodamas Vilniaus šilumos tinklams“, – sako „Servico“ Techninės priežiūros sk. vadovas Andrejus Kučinskis. Pastatų valdytojai ir administratoriai tokius aktus šilumos tiekėjui privalo pateikti iki rugsėjo 20-osios. Šilumos tiekėjų asociacijos duomenimis, Kaune ir Klaipėdoje apie 70 proc. pastatų aktai pateikti. Tačiau Vilniaus mieste – vos trečdalis.

Daugiausia Vilniuje – iki 2000 pastatų administruojanti bendrovė „Pastatų priežiūros tarnyba“ dar praėjusią savaitę nebuvo pateikusi nė vieno akto ir tik šią savaitę pradėjo tai daryti. Kaip LRT TELEVIZIJOS laidai „Panorama“ sakė įmonės vadovas Darius Zaremba, esą savivaldybė nebuvo nurodžiusi konkrečios datos. Pasak savivaldybės atstovo, tokie nurodymai nereikalingi.

„Kiekvienas pastato šildymo, karšto vandens sistemos prižiūrėtojas pagal savo kompetenciją turi vykdyti tai, kas yra nurodyta taisyklėse. Taisykles tvirtina Energetikos ministerija, čia ne pirmi metai, kad galima būtų sakyti, kad kiekvienu kartu reikėtų priminti jų pareigas“, – sako Vilniaus sav. Šilumos ir vandens ūkio sk. Vedėjas Kęstutis Karosas.

Vilniaus šilumos tinklų (VŠT) atstovas padėtį vadina sudėtinga. Sako ir pernai buvo pastatų, šildomų be parengties šildymo sezonui aktų.

„Šilumą šilumos tiekėjas iki pastato turi prievolę pateikti, o nuspręsti, ar tas namas turi vartoti šilumą ir kokiu būdu, apeidamas pasiruošimo šildymui aktą, jau turi priimti pastato valdytojas. Tai būna administratorius. Gyventojai, pamatę, pastebėję, kad jų pastatas nėra paruoštas šildymo sezonui, gali skųstis Valstybinei energetikos inspekcijai“, – sako VŠT Perdavimo tinklo departamento direktorius Algimantas Sadauskas.