aA
Darbštūs, puikiai kalbantys angliškai, išradingi ir žinantys, ko reikia klientui. Tarptautinio marketingo eksperto ir verslo įvaizdžio konsultanto Marko Donnano teigimu, jaunoji lietuvių verslininkų karta yra pasiruošusi siekti tarptautinės sėkmės, tačiau išaugti iš lietuviškų marškinėlių trukdo nepasitikėjimas savo jėgomis.
Markas Donnanas
Markas Donnanas
© Asmeninio archyvo nuotr.

Birželio pradžioje į Kaune vyksiančią lyderystės konferenciją „Forum One“ iš Didžiosios Britanijos atvykstantis M. Donnanas įsitikinęs, kad Lietuva turi potencialo tapti naująja Vokietija, jei tik verslininkai išdrįstų žvelgti plačiau ir geriau išnaudotų modernias technologijas, pristatydami savo paslaugas.

- Esate dirbęs su daugeliu pasaulyje gerai žinomų kompanijų ir prekių ženklų: „Mars“, „Twix“, „Cadbury“, „Tesco“... Ko, Jūsų manymu, trūksta lietuviškam verslui, siekiant įsitvirtinti tarptautinėse rinkose?

- Jau kelerius metus dalinuosi patirtimi su Lietuvos verslininkais ir matau gana aiškias tendencijas. Daugelis mano sutiktų jaunosios kartos verslo atstovų puikiai kalba angliškai, o tai yra vienas svarbiausių veiksnių, norint augti užsienyje. Be to, jūs išsiskiriate stipria verslo etika, darbštumu.

Jeigu aš vedu mokymus amerikiečiams ar anglams, žinau, kad tik dalis jų tas žinias panaudos savo versle. Kiti tiesiog susimoka už kursus. Lietuvoje atvirkščiai – jūs atviri naujovėms ir įgytas žinias iškart stengiatės panaudoti. Man labai patinka bendradarbiauti su lietuviais, matyti, kaip mano perduota informacija tampa realiais veiksmais, padedančiais verslui augti.

Turite labai gerų savybių kombinaciją. Kodėl taip gerai sekasi Lenkijai pastarąjį dešimtmetį? Daug jų darbuotojų išvyko dirbti svetur, įgijo naudingos patirties, ir parsivežė ją namo. Lietuva, mano nuomone, turi dar geresnę verslo etiką, geresnes anglų kalbos žinias, dar geriau išmano kultūrinius niuansus, tačiau jums trūksta aistros ir pasitikėjimo, siekiant pergalės.

- Galbūt tiesiog nemokame savęs tinkamai pristatyti?

- Didžiausias iššūkis, kurį dabar matau Lietuvoje – pakeisti senamadišką, sovietinį požiūrį. Verslo sėkmės ateitis priklauso nuo to, kaip greitai senasis mąstymo būdas užleis vietą naujoms idėjoms, naujam supratimui, ir leis joms įsitvirtinti.

Turi keistis ir supratimas apie marketingą. Bendras požiūris šiuo metu yra labai tradicinis, daugelis kompanijų susikoncentravę į žinomumo didinimą tradicinėmis priemonėmis – reklama televizijoje, radijuje. Tai nėra blogai, jei tik kompanija gali sau tai leisti, tačiau internetas ir mobiliosios technologijos suvienodina visus, norinčius rasti teisingiausią kelią, kaip patraukti klientų dėmesį.

- Egzistuoja požiūris, kad paprasčiau tapti „didele žuvimi“, jei programuoji, kuri mobiliąsias programėles, interneto sprendimus. O kokios yra kitų verslo sričių perspektyvos?

- Šiuolaikiniame pasaulyje visi turi tas pačias galimybes. Maža vietinė alaus darykla gali sėkmingai konkuruoti su alaus pramonės gigantais, geras gydytojas gali varžytis su didelėmis medicinos įstaigomis. Svarbiausia yra tavo žinutės kokybė ir galimybės ją tikslingai paskleisti.

Mano įsitikinimu, kartais užtenka visiškai nedidelio postūmio, kad verslas pradėtų augti netgi gąsdinančiai greitai. Konsultavau vieną kompaniją Klaipėdoje, sukūrėme jai kokybišką interneto puslapį ir jo versiją anglų kalba. Dabar jie jau atsidarinėja biurus užsienyje, nes juos surado angliškai kalbančios įmonės. Tokių pavyzdžių yra ir daugiau.

Pagrindinė problema – pasitikėjimas savimi. Kai pasakoju vadovams, ką jų kompanijos gali pasiekti, nuolat vienoje pusėje matau potencialą, kad tai galima padaryti, o kitoje pusėje yra abejonė: esu lietuvis, todėl nežinau, ar man pavyks. Patikėkite, Lietuvos kompanijoms Europoje konkuruoti tikrai nėra sunku. Daug sunkiau patikėti, kad jos tikrai gali konkuruoti, tačiau aš tikiu, kad po kelerių metų Lietuvos kompanijos taps stipriais žaidėjais tarptautinėje arenoje.

- Konferencijoje dalinsitės ta pačia scena su vienu žinomiausių verslo lyderių pasaulyje seru Ričardu Bransonu. Kokia Jūsų patirtis iš ankstesnių susitikimų su šia verslo pasaulio legenda?

- Sutikti Richardą Bransoną jau seniai buvo viena iš mano ambicijų, nes jo patirtis ir įtaka pasaulyje tampa didesnė, nei bet kada anksčiau. Jis jau daug metų žinomas, kaip vienas sėkmingiausių ir labiausiai įkvepiančių verslo lyderių, kilusių iš mūsų šalies, tačiau labiausiai norėjau jį sutikti dėl to, kad Ričardas turi labai savitą verslo principų derinį. Domėjausi jo požiūriu į verslą, kai brendau, todėl atsiradusi galimybė 2012 metais Londone būti su juo vienoje scenoje buvo labai svarbus žingsnis mano karjeroje.

Žinoma, R. Bransonas nėra popiežius ar Nelsonas Mandela, tačiau labai svarbu, kokią žinią jis atneša.

www.DELFI.lt
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kelių direkcija jau pateikė pirmuosius pasiūlymus rangovams dėl kainų perskaičiavimo

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija jau pateikė pirmuosius pasiūlymus rangovams, kurie...

Sostinėje koreguojamos atliekų tvarkymo taisyklės: dažniau paims atliekas iš namų

Vilniaus miesto savivaldybės taryba patvirtino Atliekų tvarkymo taisyklių pakeitimus. Pagal...

ES papildomai siūlo iki 9 mlrd. eurų pagalbos Ukrainai

Europos Sąjungos (ES) vadovė Ursula von der Leyen trečiadienį pasiūlė šiais metais suteikti...

„Vičiūnai Group“ verslą Rusijoje planuoja parduoti per du mėnesius

Viena iš didžiojo ketverto pasaulio audito kompanijų, vadovaujanti „Vičiūnai Group“ verslo...

Pirmą šių metų ketvirtį lietuviškos kilmės prekių eksportas išaugo 35,7 proc.

Užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis pabrėžia, kad ekonominės diplomatijos...

Top naujienos

Medikai mato atsiveriančią problemą: jei taip bus ir toliau, daugės kyšių, o pacientai tik kentės (1)

Kovo mėnesį per visą Lietuvą nuskambėjo žinia, kad buvusiam Santaros klinikų vadovui gydytojui...

Ukrainoje – pirmasis rusų kario teismas: teisiamasis pripažino savo kaltę

Ukrainos sostinėje trečiadienį prasidėjo pirmasis nuo Rusijos invazijos pradžios teismo procesas...

Karas Ukrainoje. Rusija iš „Azovstal“ evakuotiems kariams nieko gero nežada: pasirodė nežmoniškų siūlymų taikos derybos – sustabdytos (6)

Evakuacijos misija „ Azovstal “ plieno gamykloje Mariupolyje tęsiasi, trečiadienio naktį savo...

Maršalo fondo ekspertė: Lietuvos sprendimas apstulbino kinus nemano, kad JAV paseks Lietuvos pavyzdžiu

Maršalo fondo Azijos tyrimų programos vadovė Bonnie Glaser sako nemananti, kad JAV pervadintų...

Iš Ukrainos – nauja prognozė dėl karo: iš tikrųjų viskas toli gražu ne taip (3)

Ukraina Rusiją įveiktų per penkis mėnesius. Tokią prognozę per interviu Dmitrijui Gordonui...

Po Aleknos metimo – Gudžiaus atsakymas: pasiekė geriausią sezono rezultatą pasaulyje

Lietuvos disko metikai Mykolas Alekna ir Andrius Gudžius netiesiogiai lenktyniauja tarpusavyje ir...

Tarsi užkeikimas: Vilniaus stadiono statyboms koją kiša infliacija (6)

Brangstančios žaliavos , įskaitant ir augančias kuro kainas, smarkiai koreguoja ambicingų...

Partnerystės įstatymo nepalaikę liberalai dvejoja ir toliau: požiūris susiformavo dar vaikystėje (1)

Seimo pirmininkės Viktorijos Čmilytės -Nielsen „konservatyviu kompromisu“ įvardintas...

Švytintis Jokubaitis atsiėmė Eurolygos apdovanojimą: net muša prakaitas specialiai Delfi iš Belgrado

Eurolygos geriausiųjų apdovanojimais startavo finalo ketverto renginys Belgrade, kuriame dėl titulo...