aA
Darbštūs, puikiai kalbantys angliškai, išradingi ir žinantys, ko reikia klientui. Tarptautinio marketingo eksperto ir verslo įvaizdžio konsultanto Marko Donnano teigimu, jaunoji lietuvių verslininkų karta yra pasiruošusi siekti tarptautinės sėkmės, tačiau išaugti iš lietuviškų marškinėlių trukdo nepasitikėjimas savo jėgomis.
Markas Donnanas
Markas Donnanas
© Asmeninio archyvo nuotr.

Birželio pradžioje į Kaune vyksiančią lyderystės konferenciją „Forum One“ iš Didžiosios Britanijos atvykstantis M. Donnanas įsitikinęs, kad Lietuva turi potencialo tapti naująja Vokietija, jei tik verslininkai išdrįstų žvelgti plačiau ir geriau išnaudotų modernias technologijas, pristatydami savo paslaugas.

- Esate dirbęs su daugeliu pasaulyje gerai žinomų kompanijų ir prekių ženklų: „Mars“, „Twix“, „Cadbury“, „Tesco“... Ko, Jūsų manymu, trūksta lietuviškam verslui, siekiant įsitvirtinti tarptautinėse rinkose?

- Jau kelerius metus dalinuosi patirtimi su Lietuvos verslininkais ir matau gana aiškias tendencijas. Daugelis mano sutiktų jaunosios kartos verslo atstovų puikiai kalba angliškai, o tai yra vienas svarbiausių veiksnių, norint augti užsienyje. Be to, jūs išsiskiriate stipria verslo etika, darbštumu.

Jeigu aš vedu mokymus amerikiečiams ar anglams, žinau, kad tik dalis jų tas žinias panaudos savo versle. Kiti tiesiog susimoka už kursus. Lietuvoje atvirkščiai – jūs atviri naujovėms ir įgytas žinias iškart stengiatės panaudoti. Man labai patinka bendradarbiauti su lietuviais, matyti, kaip mano perduota informacija tampa realiais veiksmais, padedančiais verslui augti.

Turite labai gerų savybių kombinaciją. Kodėl taip gerai sekasi Lenkijai pastarąjį dešimtmetį? Daug jų darbuotojų išvyko dirbti svetur, įgijo naudingos patirties, ir parsivežė ją namo. Lietuva, mano nuomone, turi dar geresnę verslo etiką, geresnes anglų kalbos žinias, dar geriau išmano kultūrinius niuansus, tačiau jums trūksta aistros ir pasitikėjimo, siekiant pergalės.

- Galbūt tiesiog nemokame savęs tinkamai pristatyti?

- Didžiausias iššūkis, kurį dabar matau Lietuvoje – pakeisti senamadišką, sovietinį požiūrį. Verslo sėkmės ateitis priklauso nuo to, kaip greitai senasis mąstymo būdas užleis vietą naujoms idėjoms, naujam supratimui, ir leis joms įsitvirtinti.

Turi keistis ir supratimas apie marketingą. Bendras požiūris šiuo metu yra labai tradicinis, daugelis kompanijų susikoncentravę į žinomumo didinimą tradicinėmis priemonėmis – reklama televizijoje, radijuje. Tai nėra blogai, jei tik kompanija gali sau tai leisti, tačiau internetas ir mobiliosios technologijos suvienodina visus, norinčius rasti teisingiausią kelią, kaip patraukti klientų dėmesį.

- Egzistuoja požiūris, kad paprasčiau tapti „didele žuvimi“, jei programuoji, kuri mobiliąsias programėles, interneto sprendimus. O kokios yra kitų verslo sričių perspektyvos?

- Šiuolaikiniame pasaulyje visi turi tas pačias galimybes. Maža vietinė alaus darykla gali sėkmingai konkuruoti su alaus pramonės gigantais, geras gydytojas gali varžytis su didelėmis medicinos įstaigomis. Svarbiausia yra tavo žinutės kokybė ir galimybės ją tikslingai paskleisti.

Mano įsitikinimu, kartais užtenka visiškai nedidelio postūmio, kad verslas pradėtų augti netgi gąsdinančiai greitai. Konsultavau vieną kompaniją Klaipėdoje, sukūrėme jai kokybišką interneto puslapį ir jo versiją anglų kalba. Dabar jie jau atsidarinėja biurus užsienyje, nes juos surado angliškai kalbančios įmonės. Tokių pavyzdžių yra ir daugiau.

Pagrindinė problema – pasitikėjimas savimi. Kai pasakoju vadovams, ką jų kompanijos gali pasiekti, nuolat vienoje pusėje matau potencialą, kad tai galima padaryti, o kitoje pusėje yra abejonė: esu lietuvis, todėl nežinau, ar man pavyks. Patikėkite, Lietuvos kompanijoms Europoje konkuruoti tikrai nėra sunku. Daug sunkiau patikėti, kad jos tikrai gali konkuruoti, tačiau aš tikiu, kad po kelerių metų Lietuvos kompanijos taps stipriais žaidėjais tarptautinėje arenoje.

- Konferencijoje dalinsitės ta pačia scena su vienu žinomiausių verslo lyderių pasaulyje seru Ričardu Bransonu. Kokia Jūsų patirtis iš ankstesnių susitikimų su šia verslo pasaulio legenda?

- Sutikti Richardą Bransoną jau seniai buvo viena iš mano ambicijų, nes jo patirtis ir įtaka pasaulyje tampa didesnė, nei bet kada anksčiau. Jis jau daug metų žinomas, kaip vienas sėkmingiausių ir labiausiai įkvepiančių verslo lyderių, kilusių iš mūsų šalies, tačiau labiausiai norėjau jį sutikti dėl to, kad Ričardas turi labai savitą verslo principų derinį. Domėjausi jo požiūriu į verslą, kai brendau, todėl atsiradusi galimybė 2012 metais Londone būti su juo vienoje scenoje buvo labai svarbus žingsnis mano karjeroje.

Žinoma, R. Bransonas nėra popiežius ar Nelsonas Mandela, tačiau labai svarbu, kokią žinią jis atneša.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Daugėja dirbančiųjų nedeklaruotą darbą: darbdaviai kaltina karantiną, profsąjungos – per mažas baudas (17)

Valstybinei darbo inspekcijai (VDI) per pirmą šių metų pusmetį užfiksavus ketvirtadaliu daugiau...

Klaipėdos meras: ekstremaliomis sąlygomis institucijos turi dirbti ekstremaliai (6)

Nors didžioji dalis sekmadienio rytą išsiliejusių teršalų jau yra surinkti, liko tik fragmentai...

Vaida Budrienė palieka Lietuvos paštą (3)

Valstybės valdomo Lietuvos korporatyvinių reikalų vadovė Vaida Budrienė palieka pareigas. V....

Parama savarankiškai dirbantiems išgraibstyta beveik per pusvalandį (2)

5,09 mln. eurų – tokiai sumai paraiškų pirmadienio rytą Užimtumo tarnybai buvo pateikta per...

Laukia grandiozinis atidarymas – netrukus duris atvers didžiausias išparduotuvių miestelis Baltijos šalyse (86)

Penktadienį, rugpjūčio 14 dieną, pirmuosius pirkėjus pasitiks „ Via Jurmala Outlet Village “...

Top naujienos

Balkonas nuo namo nukrito neatsitiktinai: visi buvo prieš dvi dienas įspėti nebesinaudoti balkonais (17)

Penktadienį pranešta apie incidentą Lazdynuose – nuo vieno iš šio mikrorajono daugiabučių...

Paaiškėjo, kad 5 metus anglų policijos ieškotas lietuvis kilęs iš Šilutės r.: dingusiojo radimas buvo slepiamas

Anglijos policijos rastas miške besislapstęs lietuvis pasirodo, kad yra kilęs Šilutės rajono,...

Naujausi užsikrėtusiųjų maršrutai: viešbučiai, kavinės, restoranai ir viešasis transportas (102)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras paskelbė naujausius maršrutus, kur lankėsi asmenys,...

Prie Lietuvos artinasi šaltasis atmosferos frontas (19)

Po karštų dienų sulauksime atokvėpio. Gaivesnius orus atneš šaltasis atmosferos frontas, teigė...

Arūnas Milašius. Baltarusija – kruvinas ir pratylėtas Lietuvos šansas

Šios savaitės pradžios Lietuvos politinį gyvenimą galime įvardinti dviem žodžiais –...

Neramus signalas: žada neleisti į paplūdimius be asmens apsaugos priemonių (305)

Visuomenės sveikatos specialistams nerimą kelia pakrantes nugulę poilsiautojai. Medikai įspėja,...

Atsakė į svarbų klausimą: ar galima lenkimo manevrą baigti kertant ištisinę liniją? (72)

Lenkimas vis dar išlieka vienu sudėtingiausių manevrų, kuriuos tenka atlikti automobilių ir kitų...

Po skandalingų rinkimų rezultatų Baltarusijoje laukiama masinių protestų: Tichanovskaja juose nedalyvaus Minsko centre telkiamos pajėgos (40)

Opozicijos kandidatė į Baltarusijos prezidentus Svetlana Tichanovskaja nedalyvaus gatvės...

Kelly Osbourne savo gerbėjus šokiravo išvaizdos pokyčiais: realybės šou žvaigždė numetė beveik 40 kilogramų

Šių metų pradžioje Kelly Osbourne paskelbė, kad ims dar labiau rūpintis savimi. Realybės šou...

|Maža didelių žinių kaina