Neseniai savo kailiu tai patyrė DELFI skaitytoja Dalia (vardas ir pavardė redakcijai žinoma), kartu su mama tvarkiusi kasdienius reikalus ir užsukusi papietauti į vieną iš Vilniuje veikiančių restoranų „Katpėdėlė“.

„Pavalgiusios, kaip įprasta, paprašėme sąskaitos ir nurodėme, kad mokėsime kortele. Padavėjas tikrai buvo malonus, nieko nepasakysi. Padavė man skaitytuvą, kad suvesčiau slaptažodį. Pasiėmęs jį atgal, pasakė, jog pinigai nebuvo nuskaityti dėl blogo ryšio. Padavė kvitą su užrašu „anuliuota” ir pasakė, kad reikės suvesti PIN kodą dar kartą“, – pasakojo moteris.

Anot jos, pasidarė keista ir kilo įtarimas, nes niekada nebuvo mačiusi tokio užrašo – jei operacija nepavyksta dažniausiai nurodomas užrašas „neaptarnauti“.

„Nusprendžiau pasitikrinti sąskaitos likutį. Greituoju būdu, įjungusi „Swedbank“ mobiliąją programėlę, papurčiau telefoną, ir buvau itin nustebusi, pamačiusi, jog suma sumažėjo. Nusprendžiau pasitikslinti – prisijungiau prie bankininkystės.

Išklotinėje buvo užfiksuota rezervuota sąskaitos suma, ką ir parodžiau kavinės darbuotojui. Pareiškiau, jog pinigai nuskaityti ir, kad nematau prasmės mokėti dar kartą. Padavėjas greitai nubėgo aiškintis ir paliko mus laukti nežinioje.

Ilgokai palaukusios, ėmėme rengtis viršutinius rūbus. Grįžęs padavėjas pasakė, kad vadovė susisiekė su buhalterija ir ją patikino, kad pinigai galėjo būti rezervuoti, bet per kelias dienas bus gražinti, kadangi operacija anuliuota“, – prisiminė Dalia.

Ji tikino būtų sumokėjusi antrą sykį, bet susilaikė, nes tądien jai turėjo išmokėti atlyginimą, o iki tol planavusi įsigyti pirkinių už didesnę sumą. Paskaičiavusi pagalvojo, kad pritrūkus pinigų apsipirkimą tektų atidėti kitai dienai, tad paprašė pakviesti vadovę.

„Pasiūliau, pasidaryti paso kopiją ir duoti banko rekvizitus, kad galėčiau atlikti pavedimą tuo atveju, jeigu pinigai būtų grąžinti. Vadovė buvo nemaloni ir ilgokai paspoksojusi, pasakė, kad tokie veiksmai nepraktikuojami.

Tada pasiūliau kviesti policiją, jei jau nenori manęs paleisti. Ji sutiko, pasakė: gerai, kviečiam. Painioti policijos šiuose reikaluose nesinorėjo, gaišinti laiko tuo labiau. Pabandžiau vėl derėtis. Pasakiau, jog dar kelias valandas tvarkysiu reikalus šiaurės miestelyje ir seksiu sąskaitos balansą. Grįžus pinigams į sąskaita, ateisiu sumokėti.

Kavinės vadovė vis teigė, kad pinigai grįš man ir kad negali pasitikėti manimi, nes galiu nesugrįžti, apmokėti sąskaitos. Galiausiai kavinės vedėja pasidavė ir rėžė, kad nuo 11 eurų jinai „nenubiednės” ir pikta pasišalino“, – pasakojo moteris.

Pasak jos, su mama juodvi liko nuliūdusios ir išėjusios iš kavinės su kaltės jausmu. Ji tikino, kad po kelių valandų mokėjimas vis dar buvo rezervuotas, o po kelių dienų operacija buvo patvirtinta.

„Jeigu ne aplinkybės, būčiau net nesužiūrėjusi ir apmokėjusi dvigubą sąskaitą. Niekam nelinkėčiau pakliūti į tokią situaciją, ypač ne tokiems mobiliems, vyresnio amžiaus žmonėms, kuriems butų sudėtinga tiesiog pasitikrinti visą informaciją“, – apibendrino Dalia.

Kad nuskaitytų du kartus – atvejai labai reti

Bendrovės „Amber Food“, kuri valdo minėtą restoraną, grupės rinkodaros vadovė Lina Nikonovaitė, susipažinusi su šia istorija, teigė, kad restorano personalas pasielgė teisingai ir neatliko jokių neleistinų veiksmų.

„Gautas aiškus atsakymas iš skaitytuvo, kad operacija anuliuota. Todėl svečio paprašyta pabandyti atsiskaityti dar kartą. Jei svečias tikrino rezervacijas apsilankymo restorane metu, tuomet normalu, kad matė dvi pinigų rezervacijas, nes, bandant atsiskaityti, iš sąskaitos automatiškai rezervuojami pinigai.

Kiek kartų kortelę nuskaitė skaitytuve, tiek kartų bankas rezervavo pinigus svečio sąskaitoje. Tačiau, jei bankas iš sistemos 3 val. laikotarpyje gauna atsakymą, kad autorizacija buvo nesėkminga (nesvarbu dėl kokių priežasčių: anuliuota, nepatvirtinta, nepakankamas likutis, kortelė blokuota, ryšio sutrikimai ir pan.), bankas pinigus grąžina į svečio sąskaitą, t.y. pinigų rezervacija atšaukiama. Jei bankas gauna info, kad operacija sėkmingai patvirtinta, tik tuomet pinigai iš svečio sąskaitos yra nurašomi“, – komentavo vadovė.

Anot jos, kalbant apskritai, jei iš svečio sąskaitos pinigų nuskaitymas įvyko du kartus, tai kai svečias informuoja bendrovę, jos buhalterija kreipiasi į banką ir šis grąžina svečiui pinigus, t.y. permoką.

„Tokie atvejai labai labai reti, bet yra buvę. Visais tokiais atvejais svečiai atgaudavo permoką be problemų. Ir nei restoranas, nei bankas neapgaudinėja, „nevagia“ svečių pinigų, tiesiog sistemose be galo sudėtinga užtikrinti veikimą 100 proc. Net ir užtikrinant sistemų veikimą 99 proc, deja, 1 proc. lieka, kad ir kaip sistemų kūrėjai siektų sklandaus sistemų veikimo“, – tikino L. Nikonovaitė.

Anot jos, dėl šios situacijos bendrovė kreipėsi į banką ir gavo atsakymą, kad šio sistemoje matoma vieną operaciją. Esą vieną kartą ir buvo apmokėta „Amber Food“.

Bankai ramina klientus

„Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius tikino, kad panašių nesusipratimų pasitaiko retai.
Saulius Abraškevičius

„Turint omenyje, kokie dideli mokėjimų srautai vykdomi naudojant kortelių skaitytuvų įrangą, tokie nesusipratimai iš tiesų nėra dažnas dalykas. Jie gali kilti dėl kelių priežasčių, pavyzdžiui, dėl ryšio trūkumų ar per lėtai veikiančios aptarnavimo sistemos, tačiau kiekvienas atvejis yra individualus ir aplinkybes bankas aiškinasi atskira tvarka.

Įtaręs, jog buvo atliktas dvigubas mokėjimas, žmogus turi kreiptis į kortelę išdavusį banką. Šis kreipiasi į banką, priėmusį kortelę, kuris aplinkybes aiškinasi su prekybininku, aptarnavusiu kortelės turėtoją. Norime pabrėžti, kad kiekviena tokia pretenzija yra nagrinėjama individualiai, ir jei nustatoma, jog tai buvo dėl techninių trikdžių kilęs nesusipratimas, pinigai būna grąžinami kortelės turėtojui.“

Panašiai situaciją komentavo ir Lietuvos bankų asociacijos prezidentas Stasys Kropas.

„Tokios situacijos dažniausiai nutinka dėl nuo bankų nepriklausančių ryšio sutrikimų. Bet atvejų, kad dėl to įvyktų dvigubi nuskaitymai, pasitaiko itin retai, tad klientams nereikia nerimauti, tačiau rekomenduotina pasitikrinti savo banko sąskaitos išrašą ir informuoti banką, jei pastebima neatitikimų.

Bankas, gavęs kliento kreipimąsi apie galimus neatitikimus, aiškinasi situaciją su prekybininku arba su banku, kuris aptarnauja prekybininko kortelių skaitytuvus, ir, pasitvirtinus informacijai apie neatitikimus, klientui grąžinama neteisingai nuskaičiuota suma“ – paaiškino asociacijos vadovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (287)