Lyginant su bendra statistika, jaunesni vartotojai beveik 3 kartus dažniau ieško alternatyvių atsiskaitymo būdų, o susidūrus su ilgomis eilėmis, kas ketvirtas palieka parduotuvę metęs savo prekių krepšelį. Tokia tendencija netolimoje ateityje prekybininkams gali tapti kasmetiniu kone 1,5 mln. Eur siekiančiu nuostoliu.

Apklausos duomenimis, kas ketvirtas jaunesnis nei 29 metų amžiaus pirkėjas, susidūręs su ilgomis eilėmis prie kasų, prekes tiesiog palieka ir išeina. Anot „StrongPoint“ tarptautinio technologijų kūrimo ir vystymo padalinio vadovo Evaldo Budvilaičio, apklausos rezultatai prekybininkams signalizuoja apie netolimoje ateityje laukiančius ryškius vartotojų pirkimo įpročių pokyčius.

„Didžioji dalis pirkėjų Lietuvoje jaučia nepasitenkinimą dėl ilgų eilių arba atsiskaitymo parduotuvėse kokybės. Apklausa rodo, kad pastarieji galvoja, jog eilėse prie kasų praleidžia itin daug laiko – net 52 proc. mano, kad laukimas eilėje trunka nuo 5 iki 10 minučių.

Toks klientų eilėje praleisto laiko suvokimas reiškia, kad pirkėjai eilėje jaučiasi suirzę ir nepatenkinti, kadangi remiantis ilgamete „StrongPoint“ patirtimi, pirkėjai prie kasų iš tiesų vidutiniškai praleidžia 3–4 minutes“, – pasakojo E. Budvilaitis.

Anot E. Budvilaičio, ateityje jaunoji karta taps dominuojančiu pirkėjų segmentu, o prekybininkams neprisitaikius prie kintančių jų poreikių, tai gali virsti milijonus siekiančiais nuostoliais.

Ateityje ateisianti dar jaunesnė vartotojų karta kels gerokai aukštesnius reikalavimus apsipirkimo individualumui, tad alternatyvios pirkėjų aptarnavimo galimybės prekybininkams turėtų būti itin aktualios jau dabar.

„Neprisitaikymas prie kintančių pirkėjų poreikių, dabartiniais duomenimis, didiesiems prekybininkams gali reikšti bemaž ketvirtadalį viso pelno praradimo.

Atsižvelgiant į vidutinio Lietuvos pirkėjo krepšelio dydį bei per dieną didesniame prekybos centre apsilankančių pirkėjų skaičių, „StrongPoint“ skaičiavimais, dėl numestų pirkinių krepšelių patiriamų nuostolių suma vienoje parduotuvėje ateityje gali siekti apie 1,47 mln. Eur kasmet“ – teigia „StrongPoint“ ekspertas.

Sprendžiant šias problemas, novatoriškų technologijų diegimas neišvengiamas. Jau dabar jaunoji karta drąsiai renkasi prekybininkų siūlomus alternatyvius atsiskaitymo būdus, kurie palengvina apsipirkimo procesą.

Remiantis apklausos duomenimis, 29 metų amžiaus ir jaunesni pirkėjai, lyginant su bendru vidurkiu, savitarnos kasas renkasi trigubai dažniau. Taigi, savitarnos sprendimų diegimas prekyboje yra logiškas žingsnis.

„Tiesa, kad prekybininkai ir pirkėjai išties pajustų efektą, savitarnos sprendimai turi būti diegiami strategiškai teisingai – apsipirkimo sistema turi būti kuo patogesnė ir paprastesnė, o pačios kasos įrengiamos tinkamiausiose parduotuvės vietose ir pan.“, – pasakojo E. Budvilaitis.

Vyresnio nei 29 m. amžiaus pirkėjai dažniau renkasi stovėti eilėse, tačiau tai nereiškia, kad jie yra patenkinti apsipirkimo procesu ir kad jiems alternatyvūs apsipirkimo būdai nėra aktualūs. Savitarnos zonos – ne vienintelis technologinis sprendimas, siekiant sėkmingai valdyti eiles.

Pasak E. Budvilaičio, jau dabar kaimyninių šalių rinkose taikomi asmeniniai prekių skenavimo įrenginiai, suteikiantys daugiau pasirinkimo galimybių vartotojui.

Pavyzdžiui, prekybininkai Estijoje jau kurį laiką siūlo pirkėjams skenuoti prekes tiesiog pasirinkus prekę iš lentynos – vartotojas norimas prekes krauna į krepšelį, prieš tai nuskenuodamas jas skeneriu. Prieš paliekant parduotuvę, užtenka parodyti skenerį kasininkui ar prieiti prie savitarnos kasos ir sumokėti nurodytą sumą“, – pasakojo „StrongPoint“ ekspertas.

Reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą UAB „StrongPoint“ užsakymu įvykdė visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centras „Vilmorus“. Apklausoje dalyvavo 1005 respondentų iš visos Lietuvos. Rezultatai rodo, kad 52,4 proc. apklaustųjų teigia, jog eilėje prie kasų vidutiniškai praleidžia nuo 5 iki 10 minučių, 28,4 proc. – apie 3 – 4 min., 8,9 proc. – nuo 11 iki 15 min.

Susidūrę su ilgomis eilėmis prie kasų, respondentai dažniausiai renkasi stovėti eilėje (83,2 proc.), esant galimybei, 14,7 proc. naudojasi savitarnos kasomis, 14 proc. prašė parduotuvės darbuotojų, kad būtų atidaryta papildoma kasa, 12,2 proc. bandė pasinaudoti specialaus aptarnavimo kasomis, 6,4 proc. grąžino prekes į lentynas ir išėjo, 6 proc. paliko prekes prie kasos ir išėjo, 5,3 proc. paprašė kasininkės, kad paskubėtų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (143)